آموزش مهم‌ترین نکات کاربردی تولید محتوا برای تازه‌کارها

مهم‌ترین نکات کاربردی تولید محتوا

قبل از این که به آموزش تولید محتوا بپردازیم، لازم است بدانید که محتوا تا چه حد در بازاریابی و موفقیت بازاریابی اهمیت دارد. یکی از تاثیرگذارترین شاخه‌های بازاریابی، بازاریابی محتوایی است به این معنا که شما برای جلب توجه کاربر، به تولید محتوا می‌پردازید. محتوای تولید شده باید برای کاربر مفید و سودمند باشد و البته بتواند کاربر را جذب کند. در واقع در این نوع بازاریابی که در بازاریابی دیجیتال جایگاه برجسته‌ای دارد، شما از محتوای جذاب، مفید و کاربر پسند برای جلب توجه کاربر استفاده می‌نمایید.

آموزش تولید محتوا برای ارتقا جایگاه سئو نیز اهمیت زیادی دارد و اهمیت آن به قدری است که گفته می‌شود محتوا پادشاه است. در واقع بیشتر کاربران و مشتریان بالقوه شما برای یافتن خدمات و محصول مورد نظر خود، از موتور جستجو استفاده می‌نمایند و موتور جستجو بر اساس اصولی که سئو نامیده می‌شود، سایت‌هایی را به آنان معرفی می‌نماید. رعایت اصول سئو در تولید محتوا، اصلی‌ترین نکته در موفقیت شما برای در اولویت قرار گرفتن در جستجو این موتورهاست. با ما همراه باشید تا به آموزش تولید محتوا بپردازیم.

بازاریابی دیجیتال
بازاریابی محتوایی یکی از تاثیرگذارترین شاخه‌های بازاریابی به ویژه در بازاریابی دیجیتال است

 

آموزش تولید محتوا و ضرورت مطالعه و جستجو

اولین اصلی که در آموزش تولید محتوا چه برای مبتدی‌ها و چه برای حرفه ای‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد، مطالعه زیاد و جستجو در خصوص موضوعی است که قرار است در مورد آن به تولید محتوا بپردازید. برای تقویت قلم خود، لازم است تا زمان زیادی را به مطالعه بپردازید و البته نوشتن را زیاد تمرین کنید.

بیشتر بخوانید  چگونه برای پیج اینستاگرام خود محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

اگر در خصوص موضوع مشخصی مطلب می‌نویسید، باید تلاش کنید تا در خصوص آن مطلب به اندازه کافی تحقیق و بررسی کنید، تفاوت یک متن پخته و یک متن ضعیف برای خواننده بسیار واضح است. توجه کنید در خصوص موضوعی شروع به نوشتن کنید که به اندازه کافی در مورد آن آگاهی و اطلاعات کسب کرده اید.

مطالعه
اولین اصل در نوشتن یک محتوای خوب و جذاب، این است که به اندازه کافی مطالعه داشته باشید

اهمیت تیتر جذاب در تولید محتوا

تیتر نقش زیادی در جذابیت محتوای شما دارد. لازم است تا با تمرین و تکرار و البته با خلاقیت و ابتکار عناوین مناسبی برای متن خود بیابید. تیترها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که نگاه خواننده را به خود جذب نمایند. از نوشتن تیترهای گنگ اجتناب کنید. عناوین کنگ و البته بسیار طولانی هرگز برای کاربران جذاب نیستند. استفاده از زیر عنوان‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. برای داشتن انسجام در نوشتار و جلوگیری از آشفتگی ذهن خواننده، حتما از زیر عنوان‌های مناسب استفاده نمایید. فراموش نکنید شما بدون کمک یک تیتر جذاب هرگز به اهداف و خواسته خود از نوشتن متن دست نخواهید یافت.

عنوان جذاب
نوشتن عنوان جذاب را تمرین کنید، چون عنوان در جذابیت متن شما اصلی‌ترین تاثیر را دارد

 

تعیین سرنوشت متن با جمله اول در تولید محتوا

در آموزش تولید محتوا گفته می‌شود که جمله اول در متن، جمله سرنوشت ساز است. فقط 3 ثانیه زمان دارید تا سرنوشت متن نوشته شده توسط شما، رقم بخورد. یا خواننده تصمیم به خواندن متن می‌گیرد یا برای همیشه آن را رها می‌کند. جمله اول باید ساده، با مفهوم، جذاب و گیرا بوده و به اصل مطلب بپردازد. جملات حاشیه‌ای و خسته کننده در ابتدای جمله می‌تواند خواننده را از خواندن مطلب شما منصرف نماید.

بیشتر بخوانید  ‌اهمیت ‌عکس در تولید محتوا چیست؟

ساده نویسی و انسجام، اصل مهم در آموزش تولید محتوا

مهم‌ترین اصلی که باید در آموزش تولید محتوا به تازه کار‌ها گفته شود، ساده نویسی و رعایت انسجام مطلب است. همیشه تلاش کنید ساده و قابل فهم بنویسید؛ تا خواننده با مطلب شما ارتباط برقرار کند. از جملات کوتاه استفاده کنید و در کل از طولانی شدن مطلب جلوگیری کنید چرا که مطالب ثقیل و البته طولانی، همیشه برای خواننده خسته کننده است.

نکته مهم دیگر، حفظ انسجام مطلب است. سعی کنید با تمرکز بر یک موضوع مشخص بنویسید. در صورتی که در یک متن دربارۀ چند موضوع، و به اصطلاح به صورت شاخه به شاخه مطلب بنویسید، متن افسار گسیخته‌ای خواهید داشت که خواننده را سردرگم و دل زده می‌کند.

ساده نویسی
ساده نویسی و نوشتن متنی منسجم در موفقیت شما در جذب کاربر نقش زیادی  دارد

داشتن سبکی واحد، نکته‌ای مهم در آموزش تولید محتوا

نکته دیگری که در آموزش تولید محتوا مورد تاکید قرار می‌گیرد، رعایت سبکی واحد است. در یک متن از سبک‌های مختلف استفاده نکنید. اگر صاحب یا مدیر کسب و کاری هستید، تلاش کنید تمامی متن‌هایی که بر روی سایت خود قرار می‌دهید، سبک واحدی داشته باشد و حتی توسط یک نفر نوشته شود. سبک‌های متفاوت ممکن است ذهن خواننده را آشفته نماید.

بیشتر بخوانید  چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار بنویسیم؟

آموزش تولید محتوا با رعایت اصول سئو

سعی کنید با اصول سئو آشنایی داشته باشید و اصول سئو را مطالعه کنید. در آموزش تولید محتوا، اصول سئو همیشه مورد تاکید قرار می‌گیرد. در صورتی که برای فضای دیجیتال مطلب می‌نویسید، بهتر است بر اساس اصول سئو این کار را انجام دهید.

آموزش سئو تولید محتوا
در تولید محتوا برای فضای دیجیتال، حتما در خصوص اصول سئو اطلاعات کافی داشته باشید

 

برای مثال سعی کنید از کلمات کلیدی درست و مرتبط استفاده کنید. کلمات کلیدی غیر جذاب یا انتخاب کلمه کلیدی نامناسب می‌تواند در سئو مطلب شما تاثیر منفی داشته باشد. سعی کنید کلمه کلیدی در متن نوشته شده توسط شما، توزیع یکنواختی داشته باشد. کلمه کلیدی را زیاد تکرار نکنید که کیفیت متن را تحت تاثیر قرار دهد و مطلب را نامفهوم نموده، خواننده را خسته نماید. در تولید محتوا بر اساس سئو، مهم‌ترین نکته این است که برای انسان‌ها مطلب بنویسید نه برای موتور‌های جستجو. همواره محور تلاش شما، نوشتن مطلب مفید و جذاب باشد. در این صورت است که متن شما در اولویت موتور‌های جستجو قرار می‌گیرد!

خواندن دوباره و بازبینی، نکته مورد تاکید در آموزش تولید محتوا

یکی دیگر از نکاتی که در آموزش تولید محتوا به تازه کارها، بسیار مورد تاکید است، ضرورت خواندن دوباره متنی است که نوشته‌اید. در صورتی که بعد از اتمام متن شروع به خواندن دوباره متن کنید، حتما خواهید دید که مطلب شما نیاز به بازبینی دارد و به اصطلاح نوشته‌ها لبه‌های تیزی دارند که نیاز به سوهان کاری برای زیبایی دارد.

بازخوانی مقاله
فرقی ندارد نویسنده تازه کار هستید یا حرفه ای، حتما پس از نوشتن متن آن را دوباره بخوانید

هر چقدر هم که در نوشتن حرفه‌ای شده باشید، نباید بازبینی در متن‌های نوشته شده را کم ارزش تلقی نموده و فراموش کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست