3 دلیل شکست محصول جدید در بازار

شکست محصول

اگه صاحب کسب و کار هستید حتماً یکی از بزرگ ترین چالش های شما، جلب توجه مشتریان به سمت محصولات جدیدتونه. جالبه بدونید بیشتر فرآیندهای لانچ محصولات جدید در بازار، موفقیت آمیز نیستند. طبق تحقیقات انجام شده حدود 75% محصولات جدید در اولین سال عرضه به بازار فروش خوبی ندارند. علت این موضوع تا حدودی به عادت های خرید انعطاف ناپذیر مشتری ها برمیگرده.

عوامل زیادی باعث شکست محصول جدید در بازار میشن ولی بعضی از این عوامل قابل اصلاح هستند. مدیر هر کسب و کاری باید از علم و اطلاعات متخصصان بازاریابی و تبلیغات استفاده کنه. با انجام این کار قطعاً نتیجه ی ارزشمندی بدست میاد. در این مقاله مهم ترین عوامل شکست محصول جدید در بازار رو معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید  قانون طلایی فروش موفق، مشاورۀ صحیح فروشنده به مشتری است!

عدم توجه به نیاز جامعه

توجه نکردن به نیازها و خواسته ها و علایق جامعه هدف، یکی از دلایل حذف محصولات شکست خورده از بازاره. در گام های اول باید به ترجیحات، علایق مشتری و کارایی محصول توجه زیادی داشته باشید. روش مؤثری که احتمال پذیرفته نشدن محصول شما در بازار رو کاهش میده، بررسی رقبا و استفاده از تکنیک های بازاریابیه.

 مقالۀ 3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران را حتماَ مطاله کنید.

قیمت بالای محصول

مشتریان قیمت محصولات رو فقط تا حد مشخصی معقول می دونن. قیمت خیلی زیاد یا خیلی کم، میل به خرید رو تا حد زیادی کاهش میده. امروزه بدلیل تنوع محصولات، کسب و کارها قیمت هارو خیلی رقابتی انتخاب می کنند. قیمت معقول یک محصول باعث جذب و حفظ مشتری میشه. قیمت خیلی بالا هم باعث شکست محصول شما در بازار میشه.
برای قیمت گذاری و ثبت جایگاه برند در بازار، باید بررسی های دقیقی انجام بدید. برای اینکه نتیجه ی بهتری بدست بیارید حتماً در این خصوص از مشتری ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید  اهمیت موبایل مارکتینگ در توسعۀ کسب و کار
شکست محصول

عدم تمایز نسبت به رقبا

شناخت کامل و دقیق بازار باعث میشه تا شرایط ارائه ی محصول پایدارتر بشه. پس لازمه تمام جزئیات در مورد بازار و مشتری رو بشناسید. این شناخت فقط به بازار و مشتری ختم نمیشه شما باید رقبا رو شناسایی کنید و از اشتباهات اونا درس بگیرید. بدون تحلیل رقبا هرگز محصولی رو به بازار ارائه نکنید.
یکی از عوامل مهم موفقیت در کسب و کار خلاقیته. اگه محصول جدیدی که به بازار ارائه میشه ویژگی های منحصر به فردی نداشته باشه مورد استقبال قرار نمی گیره. برای افزایش نرخ فروش کافیه وجه تمایزی بین محصولتون با رقبا ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید  در پروپوزال نویسی به 3 نکته توجه کنید
شکست محصول

آژانس تبلیغاتی روزنه نگاه
با ارائه خدمات تخصصی در زمینه ی بازاریابی و فروش به شما کمک میکنه تا در مسیر درست گام بردارید و به هدفتون نزدیک تر بشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست