3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران

بازاریابی در بحران کرونا

بازاریابی در شرایط بحرانی یکی از چالش های مهمی هست که هر کسب و کاری ممکنه با اون مواجه بشه. منظور از این بحران ها تحریم، شرایطی مثل کرونا و غیره است که یک جامعه رو تحت تأثیر قرار میدن. این اتفاقات بر اقتصاد تأثیر گذاشته و تقاضا برای کالا و خدمات در چنین شرایطی کم میشه. برای مثال بیشتر شرکت ها از زمان همه گیری ویروس کرونا تا الان دچار ورشکستگی شدند.

کسب و کارهایی هم هستند که در این شرایط تونستند بازاریابی در بحران کرونا رو به خوبی انجام بدن و با اجرای یک استراتژی درست نجات پیدا کنند. شما به عنوان مالک یک کسب و کار باید همیشه آماده ی مقابله با این چالش ها باشید. تو این مقاله قراره چندتا راهکار مهم معرفی کنیم که حتماً در شرایط بد و بحران ها به شما کمک می کنند.

بیشتر بخوانید  رازهای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

استراتژی و برنامه ریزی درست

استراتژی یعنی ایجاد روشی که به کمک اون بتونیم از منابع و امکانات برای پیروزی و ایجاد تمایز از رقبا استفاده کنیم. هر موفقیتی که بدست میاد نتیجه ی یک استراتژی و برنامه ریزی اصولیه. میشه گفت یکی از دلایل مهم شکست و عدم پیشرفت کسب و کارها بی توجهی به همین برنامه ریزی هاست. شما باید با بررسی وضعیت فعلی، شناخت مشتریان و درک نیازهای اون ها برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت انجام بدید. بازاریابی در بحران، بدون یک برنامه ریزی درست امکان پذیر نیست. 

بازاریابی در بحران

حفظ مشتریان وفادار به برند

همه ی کسب و کارها چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحرانی در تلاش برای حفظ مشتریان وفادار هستند. این مشتریان از طریق بازاریابی دهان به دهان، جایگاه برند شما رو در جامعه ارتقاء میدن. هر کسب و کاری که دارید باید این موضوع رو بدونید که حفظ مشتری وفادار باعث افزایش درآمد در هر شرایطی میشه.

بیشتر بخوانید  بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟

مشتریان وفادار بدلیل اعتمادی که به برندتون دارند نسبت به مشتریان جدید، کمتر به قیمت ها حساسیت نشون میدن. در نتیجه این مشتریان راحت تر از شما خرید می کنند و هزینه های شما رو برای جذب مشتری به صفر می رسونند.

ایده گرفتن از تیم

قطعاً همه ی اعضای تیم شما خلاق و بی نظیر هستند. شما با این افراد همکاری می کنید چون ترکیبی از مهارت ها و ویژگی های منحصر به فرد اون هارو کشف کردید. در نتیجه مشورت با اعضای تیم و استفاده از ایده ها میتونه به شما راهی رو نشون بده که حتی فکرشم نمی کردید و باعث بشه تا بازاریابی در بحران کار زیاد سختی نباشه. در مواقع بحرانی باید سطح انرژی تیم بالا بمونه تا هرکسی با توجه به شرایط به بهترین راه نجات فکر کنه.

بیشتر بخوانید  مهم‌ترین راز در طراحی لوگو حرفه ای

اگه صاحب کسب و کار هستید در مواقع بحران های اقتصادی سعی نکنید بحران رو فقط برای خودتون نگه دارید. بهترین کار در این شرایط شفاف بودن بدون تضعیف روحیه ی تیم است.

بازاریابی در بحران

بحران های مختلف همیشه در کمین کسب و کارهای کوچیک و بزرگ هستند. بعضی از این بحران ها از اختیارات سازمان ها خارج هستند. تنها راه نجات از این بحران ها داشتن برنامه ریزی و استراتژی های صحیح بازاریابی هست. تیم روزنه نگاه امروز، آماده است تا با مشاوره و ارائه ی راهکارهای مفید، فروش شما رو چند برابر کنه و به بازاریابی دیجیتال شما کمک کنه. 

از طریق شماره تماس های 0613138 و 09163336336 با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست