تاثیر کرونا بر بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ

تاثیر کرونا بر بازاریابی

در سال 2019 ویروس کرونا از کشور چین شیوع پیدا کرد و در سراسر جهان پخش شد. امروزه کشورها به شدت با هم در ارتباط هستند و این موضوع باعث همه گیری این ویروس شده. این بیماری بحران های زیادی در حوزه های سیاسی، اقتصادی و … ایجاد کرد.

گسترش ویروس کرونا و اعلام محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه بر روی حمل و نقل هم تاثیر گذاشت. آژانس های مسافرتی، فروشگاه ها و خیلی از کسب و کارهای دیگه با کاهش تقاضای مردم روبه رو شدند.

کاهش فروش در دوران کرونا تمام مشاغل و کسب و کارها رو تحت تاثیر قرار داد. در این وضعیت تنها راه حلی که به صاحبین کسب و کارها کمک کرد، اینترنت و استفاده از فضای مجازی بود.
در ادامه ی این مقاله تاثیر کرونا بر بازاریابی و فضای مجازی رو دقیق تر بررسی می کنیم.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به هر نوع تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات گفته میشه که در بستر آنلاین انجام بشه. میشه گفت هرچی تعداد کاربران اینترنت زیادتر بشه، نیاز به دیجیتال مارکتینگ هم بیشتر احساس میشه. دیجیتال مارکتینگ یک بستر کاملاً مناسب برای رشد کسب و کارهاست. اما این روش یک روش سریع و یک شبه نیست و نیاز به فعالیت های مستمر داره.
همونطور که می دونید شیوع ویروس کرونا باعث شده که محبوبیت اینترنت و خدمات اینترنتی نسبت به قبل بیشتر بشه. این بیماری روی رفتار مصرف کنندگان به شدت تأثیر گذاشته و باعث تغییراتی در نحوه ی خرید اون ها شده. در نتیجه بازاریابی در شرایط کرونا با بازاریابی در شرایط عادی کاملاً متفاوته.
صاحبین کسب و کارهایی که در این بحران اقتصادی از فضای مجازی بهره ی بیشتری بردند بقای خودشون رو تضمین کردند.

بیشتر بخوانید  عکاسی صنعتی چه سودی برای کسب و کارها داره؟
تاثیر کرونا بر بازاریابی

 مقالۀ 16 مهارت لازم برای متخصص دیجیتال مارکتینگ را حتماَ مطاله کنید.

نجات کسب و کارها به کمک دیجیتال مارکتینگ :

با گسترش بیماری کرونا، بسته شدن محل کار و تعطیل شدن بعضی از کسب و کارها اجتناب ناپذیر به نظر میرسه. خیلی از شرکت در این شرایط به صورت دورکاری به فعالیتشون ادامه دادند.
خیلی از شرکت ها و سازمان هایی هم که امکانات لازم برای انجام کارها به صورت آنلاین رو نداشتند، به تعطیلی کشیده شدن. این موضوع نشون داد که مشاغل و شرکت ها این پتانسیل رو دارند که از دنیای دیجیتال به بهترین شکل استفاده کنند.

اگه فقط یک زمان طلایی برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ وجود داشته باشه، اون زمان همین الانه.
در همچین شرایط اقتصادی نباید ناامید شد و دست از تلاش برداشت. فراموش نکنید که در دوران رکود کسب و کارها باز هم افرادی هستند که به محصول یا خدمات شما احتیاج دارند. شما باید هر روز و هر ساعت آماده عرضه ی محصولاتتون به این افراد باشید.

بیشتر بخوانید  بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟
تاثیر کرونا بر بازاریابی

قطعاً با به پایان رسیدن دوران کرونا مردم برای خرید محصولات مورد نیازشون سراغ اون هایی میرن که قبلاً تبلیغاتی ازشون دیدن. پس بی شک فعالیت در فضای مجازی اسم شمارو در ذهن مردم زنده نگه میداره. اکثر مردم در این شرایط به خرید آنلاین عادت کردن. به احتمال زیاد بعد از کرونا هم به همین شیوه خرید می کنند.

تاثیر کرونا بر بازاریابی و کاهش چند درصدی تقاضای مردم برای محصولات و خدمات مشکل همه ی کسب و کارهاست. در نتیجه برای افزایش فروش در دوران کرونا باید یک بستر آنلاین برای مشتری فراهم کرد. فروش آنلاین قطعاً باعث بقای کسب و کار شما در این بحران میشه.

بیشتر بخوانید  3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران

برنامه ریزی شما برای فروش بیشتر باید همیشه بلند مدت باشه. کسب و کارهایی که در شرایط کرونایی از بین میرن برای از سرگیری فعالیتشون هزینۀ زیادی باید پرداخت کنند.
اگه هیچ اطلاعاتی در زمینۀ دیجیتال مارکتینگ ندارید بهتره بدون مشورت تبلیغاتی رو منتشر نکنید. چون همونطور که بارها همۀ ما دیدیم خیلی از تبلیغات نتیجۀ عکس داشته و شما رو از هدف دورتر می کنند.
تیم حرفه ای روزنه نگاه آماده است تا به شما در این زمینه مشاوره داده و بهترین گزینه ها برای نجات کسب و کارتون رو بهتون معرفی کنه.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست