دلایل اصلی شکست کسب و کارها

کسب و کار

همه ی کسب و کارها گاهی با مشکلات و چالش هایی رو به رو میشن. بعضی از این کسب و کارها از راه های مختلف خودشون رو از شکست نجات میدن بعضیا هم متاسفانه کاملاً از صحنه ی رقابت حذف میشن. شما چه در حال راه اندازی یک کسب و کار باشید و چه سال ها کسب و کار شما موفق عمل کرده باشه، حتماً از دیدن آمار شکست کسب و کارها در کوتاه مدت و دراز مدت تعجب می کنید.

شاید عجیب بنظر برسه اما حدود 20% کسب و کارهای کوچیک و نوپا در سال اول شکست میخورن. 96% کسب و کارها در یک بازه ی زمانی 10ساله با شکست مواجه میشن. تعداد کمی هم که باقی میمونن بطور 100% موفق نمیشن میشه گفت تعدادی از اون ها فقط زنده میمونن.

بیشتر بخوانید  مهم‌ترین راز در طراحی لوگو حرفه ای

در ادامه ی این مقاله مهم ترین دلایل شکست کسب و کارها و این آمارهای عجیب رو بررسی می کنیم.

نداشتن وجه تمایز با رقبا

همیشه ارائه ی خدمات یا محصولات عالی و باکیفیت کافی نیست. بله کیفیت بالا عامل اصلی جذب و حفظ مشتری هست اما به تنهایی نمیتونه به بقای کسب و کارتون کمک کنه. محصول یا خدمات شما باید علاوه بر این مورد، دارای یک خصوصیت منحصر به فرد و ویژه باشه. همین الان از خودتون بپرسید که آیا گزینه ای هست که باعث بشه کسب و کار شما نسبت به رقبا برتری داشته باشه؟ چه چیزی باعث میشه مشتری از بین تمام کسب و کارهای مشابه شما، برند شمارو انتخاب کنه؟

اگه جوابی برای این سوال ها ندارید پس این هشدار رو جدی بگیرید:

کسب و کار شما رو به شکسته !

بیشتر بخوانید  انواع محتوا که کسب و کار شما به آن نیاز دارد
کسب و کار

 مقالۀ 3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران را حتماً مطالعه کنید.

توجه نکردن به نیاز مشتری

شما به عنوان مدیر یک کسب و کار حتماً می دونید شاه کلید موفقیت برندتون، رضایت مشتری هست. اشتباه بزرگ بعضی از مدیران کسب و کارها اینه که رضایت مشتری رو در اولویت قرار نمیدن. توجه نکردن به علایق و نیاز مشتری ها کسب و کار شمارو دیر یا زود به سمت شکست کامل میبره.

کسب و کار

ایجاد تغییرات ناگهانی در کسب و کار

بعضی از مدیران به دلایل مختلف تصمیم می گیرن تغییراتی اساسی و ناگهانی در کسب و کارشون ایجاد کنند. این تغییرات شاید در بعضی موارد باعث رشد و پیشرفت بشن اما در اکثر موارد دیده شده که این تغییرات باعث از دست دادن تعداد زیادی از مشتری ها شدن.

بیشتر بخوانید  چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ بنویسیم؟

این تغییرات شامل تغییر اسم برند، تغییر در نوع محصولات تولیدی، تغییر در روش ارائه و… هستند که اگه بدون برنامه ریزی انجام بشن، آسیب های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد می کنند.

اما این نکته هم فراموش نکنید که همیشه در تجارت و زندگی، تغییرات حساب شده و انعطاف پذیری لازمه بشرط اینکه با آگاهی و بررسی های دقیق انجام بشن.

کسب و کار

راه اندازی کسب و کار در هر زمینه ای بدون توجه به شرایط جامعه و روند بازار منجربه شکست میشه. علاوه بر این عوامل زیادی وجود دارند که اگه در کنار هم قرار بگیرن حتی موفق ترین کسب و کارها رو از میدون رقابت حذف می کنند. برای باقی موندن و پیروز شدن در بازار باید برای برندتون وجه تمایز ایجاد کنید و نیازهای مشتریان رو اولویت قرار بدید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست