مهم‌ترین راز در طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای

ذهن انسان بشدت تحت تأثیر محرک های بصری ست. رنگ ها یکی از مهم ترین عوامل درگیرکننده ی ذهن ما هستند. همونطور که می دونید رنگ ها ناخودآگاه معنی های مختلفی رو به انسان انتقال میدن. به عنوان مثال همه ی ما با دیدن رنگ هایی مثل قرمز و آبی به ترتیب احساس خطر و امنیت می کنیم.
شاید کمی عجیب بنظر برسه ولی رنگ ها حتی کمک می کنند تا 80 درصد، برند شما بهتر شناسایی بشه. اگه شناخت درستی از رنگ ها و تأثیرگذاری اون ها نداشته باشید در طراحی لوگو حرفه ای هم موفق نمیشید. در ادامه قراره توضیح بدیم که بعضی از رنگ ها چه تأثیری بر لوگوی شما و در نتیجه ذهن مخاطب دارند.

طراحی لوگو حرفه ای

تأثیر رنگ قرمز در طراحی لوگو

رنگ قرمز تمام توجهات رو به خودش جلب میکنه. این رنگ حس های مختلفی رو به ما انتقال میده مثل خطر، انرژی، اشتیاق، تحریک اشتها. بعضی از برندها برای حداکثر انتقال پیام به مخاطب، در طراحی لوگو حرفه ای از یک رنگ خاص استفاده می کنند. از طرفی بعضی برندها هم مثل گوگل، لوگوهای چند رنگی دارند.
اگه به لوگوی اکثر محصولات غذایی و رستوران ها دقت کنید رنگ قرمز به چشمتون میخوره. یکی از بهترین نمونه های لوگو حرفه ای که همه با اون آشنا هستیم لوگوی مک دونالدز هست.

بیشتر بخوانید  استفاده از ‌محتوای بصری برای افزایش بازدید سایت
طراحی لوگو حرفه ای

تأثیر رنگ مشکی در طراحی لوگو

همیشه اولین چیزی که مخاطب در رابطه با برند شما با اون مواجه میشه، لوگوست. به همین دلیل ترکیب رنگ لوگوی شما مهم ترین مورد در هویت برند شماست. رنگ مشکی همیشه احساس کامل بودن، قدرت و پختگی به همراه داره. این رنگ برای برندی که محصولات لوکس داره خیلی مناسبه. مشکی حس اعتماد مخاطب رو بیشتر میکنه و برند شما رو بی نقص و قدرتمند نشون میده.

تأثیر رنگ آبی در طراحی لوگو

طراحان با توجه به هویت سازمانی و شخصیت برند، یک ترکیب رنگ خاص رو به شما پیشنهاد میدن. رنگ آبی یکی از رنگ هایی هست که در بیشتر مواقع برای شرکت و سازمان ها پیشنهاد میشه. این رنگ آرامش بخشه و حس اعتماد و امنیت رو منتقل میکنه. اگه لوگوی شما آبی خالص طراحی شده باشه قطعاً توسط مخاطب جدی گرفته میشه.

بیشتر بخوانید  چطور محتوای وایرالی تولید کنیم؟

تأثیر رنگ سبز در طراحی لوگو

از نظر روانشناسی رنگ سبز، هر چیزی که مربوط به سلامتی باشه رو نشون میده. این رنگ احساس و عاطفه ی زیادی رو همراه خودش داره. اکثر برندهای سازگار و دوستدار محیط زیست در طراحی لوگو حرفه ای از این رنگ استفاده می کنند. این رنگ احساس صلح، احترام، سلامتی و تجدید زندگی رو به انسان منتقل میکنه.

طراحی لوگو حرفه ای

تأثیر رنگ سفید در طراحی لوگو

هدف اصلی از طراحی یک لوگو، رضایت عواطف مخاطبین هست. رنگ سفید خلوص رو به ما نشون میده و برای انتقال حس سادگی و کمال در لوگوها استفاده میشه. سفید نماد تمیزی، راهنمایی و معصومیت هم هست. در نتیجه موقع ترکیب این رنگ با بقیه رنگ ها در طراحی لوگو حرفه ای با موبایل یا به هر روش دیگه ای باید خیلی مراقب باشید.

بیشتر بخوانید  معرفی ابزارهای کاربردی برای مدیریت پیج اینستاگرام

رنگ ها تأثیر باور نکردنی بر احساسات ما دارند. یادتون باشه شما برای هویت بصری برندتون مجبور نیستید فقط از یک رنگ خاص استفاده کنید. اگه قصد دارید تنوع محصولات برندتون رو به مخاطب نشون بدید می تونید از لوگوی چند رنگ استفاده کنید.
و در آخر یک طراح خوب که آشنایی کامل با مفهوم رنگ ها داره میتونه شما رو در این زمینه راهنمایی کنه تا به نتیجه ی دلخواه برسید. اگه بدنبال طراحی رایگان لوگو هستید کافیه از نرم افزارهای مرتبط کمک بگیرید و آموزش های مجازی دریافت کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست