چطور محتوای وایرالی تولید کنیم؟

تولید محتوا

بیشتر افرادی که در صفحات مجازی فعالیت می کنند تمایل دارند تولید محتوای با کیفیتی داشته باشند و به کمک این محتواها تعداد دنبال کنندگان خودشون رو بیشتر کنند. بازاریابی ویروسی یکی از روش‌های تبلیغ کالا و خدماته که توسط مخاطبان و در بستر رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گیره.

محتوای وایرال به محتوایی گفته میشه که در رسانه‌های اجتماعی‌ به سرعت همه‌گیر بشه و افراد زیادی اون رو به اشتراک بذارن. تولید محتوا در اینستاگرام هم امروزه به یکی از چالش های کاربران تبدیل شده و مردم بیشتر روی این رسانه تمرکز دارند.

محتوای وایرال شده میتونه متن یا ویدیو باشه. برای تولید محتوای وایرال باید به نکات ریزی توجه داشته باشید که در ادامه ی این مقاله این نکته‌ها رو مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟
تولید محتوا

اختصار رو رعایت کنید

اولین و ساده‌ترین نکته‌ای که باید بدونید، توجه به اختصار محتواست. محتوای شما باید کوتاه، مختصر و مفید باشه. محتوای کوتاه و ارزشمند، رغبت مخاطب رو برای اشتراک‌گذاری اون افزایش میده چون در دنیای امروز، محتوای طولانی از حوصله و زمان مخاطب خارجه و جذابیتی برای اون نداره.

 مقالۀ تولید محتوای خلاقانه با 4 تکنیک را حتماً مطالعه کنید.

به احساسات مخاطب توجه کنید

یکی از نکات هوشمندانه در تولید محتوای وایرال، برانگیختن احساسات مثبت و منفی در مخاطبه. این که او با محتوا احساس نزدیک‌تری داشته باشه و این پیام به او منتقل بشه که محتوا، بخشی از زندگیش رو روایت می‌کنه به شدت روی وایرال شدن اثرگذاره. البته بهتره محتوایی که تولید می‌کنیم مثبت باشه تا مخاطب رو کم‌تر درگیر احساسات منفی کنیم.

بیشتر بخوانید  آیا تبلیغ سنتی در حال سقوط است؟
تولید محتوا

ترندها رو شناسایی کنید

توجه به ترندها برای مخاطب جذابه. امروزه افراد وقت کم‌تری برای مطالعه و گشتن به دنبال ترندها دارند اما مطمئنا ارائه ترندها در قالب محتوای مختصر و مفید برای مخاطبین جذابیت بیشتری داره.

داستان‌سرایی کنید

داستان‌سرایی هم به شدت در وایرال شدن محتوا اهمیت داره جوری که بتونیم محتوا رو در قالب داستان بیان کنیم و به اون صورت داستانی بدیم.

تولید محتوا

با اینفلوئنسرها همکاری کنید

مورد دیگه ای که توجه به اون در وایرال شدن تاثیر زیادی داره، استفاده از اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن محتوایی هست که تولید کردیم. اثرگذاری اینفلوئنسرها برای وایرال شدن محتواها در قالب ویدیو، تأثیر بیشتری داره.

بیشتر بخوانید  چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ بنویسیم؟

 

تمامی این نکته‌ها زمانی محقق میشن که به خوبی مخاطب هدفمون رو بشناسیم، محتوای با ارزش تولید کنیم و مطمئن باشیم که در مسیر درست  قرار داریم. البته تولید محتواهای وایرال کار آسونی نیست شاید روزها زمان ببره. اما شما با تولید یک محتوای ارزشمند برای وقت مخاطبتون ارزش قائل میشید و در مقابل نتیجه ی اون رو هم در مدت زمان کوتاهی می بینید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست