تولید محتوای خلاقانه با 4 تکنیک

چند روز پیش در حال برسی هشتگ تولید محتوا در اینستاگرام بودم که چیزه عجیب و ناراحت‌کننده‌ای توجه‌ام رو به خودش جلب کرد. بیش از ۵۰ درصد محتوا‌ها کاملاً شبیه به هم و تکراری بودن، عکس کاور‌ها مشابه، محتوا بدون خلاقیت و حتی رنگ و فونت استفاده شده در کاور ویدئو‌ها هم شبیه هم بود و انگار همه از یک منبع آموزش تولید محتوا دیده بودند.

در همچین حالتی اولین‌ افرادی که وارد اون حوزه خاص شدن بالا میمونن و بقیه هم برای همیشه در انبوهی از کپی‌ها دفن میشن. اما چطوری باید از این وضعیت بد خودمونو نجات بدیم؟ کیمیای حیات شما  “تولید محتوا خلاق” هست که مس محتواتون رو به طلا تبدیل می‌کنه. در این مقاله با هم را‌ه رسیدن به متحوای خلاق رو برسی می‌کنیم.

خلاقیت رو وارد زندگی روزمرتون کنید
با وارد کردن خلاقیت به زندگی روزمره علاوه بر این که بطور کلی از زندگی لذت بیشتری می‌برید، باعث شکوفایی استعدادهای پنهان خودتون هم میشید. برای انجام این کار روش های زیاد و البته ساده ای وجود داره.

بیشتر بخوانید  10 نکته برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی

مثلاً اگه هر روز از یک مسیر ثابت سرکار میرید و برمی‌گردید حالا سعی کنید راه‌های دیگه رو هم امتحان کنید. حتی تصمیم بگیرید برای درست کردن ناهار امروزتون فقط از خوراکی‌های قرمز استفاده کنید. به همین راحتی کم کم خلاقیت رو وارد زندگی روزمرتون می کنید.

 مقالۀ بهترین لحن محتوا برای برند شما چیست؟ رو حتماً مطالعه کنید.

زیاد ببینید، زیاد بخونید
آموزش تولید محتوا با ابزار های متفاوت رو به برنامه روزانتون اضافه کنید. هرچقدر راجب موضوعات بیشتری مطالعه کنید، ذهن شما راحت‌تر می‌تونه تولید محتوای خلاق داشته باشه. به محتواهای مورد علاقه ی مخاطبینتون سر بزنید و ببینید اون‌ها چه نوآوری‌هایی داشتن. البته حواستون باشه که ‌ایده بگیرید اما کپی نکنید.

بیشتر بخوانید  ‌اهمیت ‌عکس در تولید محتوا چیست؟

شبکه‌های اجتماعی مختلفی رو رصد کنید، اگه محتوای قشنگی دیدید از‌ ایده اون استفاده کنید. مرز باریکی بین ‌ایده گرفتن و کپی کردن وجود داره، این مرز رو بشناسید و رعایت کنید. الهام گرفتن یعنی از کاری که قبلاً انجام شده الگو‌برداری کنید، ولی در آخر با خلاقیت خودتون تلفیق کنید.

یادتون باشه یکی از مواردی که باعث میشه محتوای شما بیشتر به چشم بیاد متمایز بودن اونه، پس با کپی کردن تمام زحمت‌هایی خودتون رو هدر ندید.

با یک دید جدید به همه چیز نگاه کنید
تولید محتوای خلاق گاهی به معنی شکستن چارچوب‌ها و بررسی همه چیز از دیدگاهی متفاوته. مثلاً اگه می‌خواید از یک وسیله عکاسی کنید زاویه‌ای که تا حالا با اون عکس نگرفتین رو امتحان کنید. اونقدر امتحان کنید تا زاویه جدیدی رو کشف کنید.
گاهی اوقات می‌تونید یک فرایند رو برعکس کنید. وارونه دیدن مسائل باعث خلق چیز‌های جدیدی میشه.

بیشتر بخوانید  چرا باید از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید؟

به مغزتون برای فکر کردن فرصت بدید
اگه برای مدت طولانی به خلق یک اثر جدید فکر کنید و به نتیجه‌ای نرسید باید فکر کردن به اون موضوع رو برای مدتی متوقف کنید. فکر کردن طولانی مدت به مسائل باعث میشه کم کم قدرت حل مسأله رو از دست بدید و بیشتر توی مشکل غرق بشید.

در همچین مواقعی به خودتون استراحت و اجازه بدید ناخداگاهتون به دنبال راه حل خلاقانه بگرده. احتمالاً به زودی با یک ‌ایده خوب شما رو شگفت‌زده می‌کنه.

ایده پردازی و تولید محتوای خلاقانه باعث میشه در انبوهی از محتوا‌ها به چشم بیاید و به عبارتی تمایز، راه نجات شماست. شما می‌تونید با استفاده از تکنیک‌های گفته شده، علاوه بر کارتون در تمام زمینه ها خلاق‌تر باشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست