بهترین لحن محتوا برای برند شما چیست؟

لحن محتوا

حتماً شما هم متوجه این موضوع شدید که هر کسی یک لحن کلام خاصی داره. لحن صحبت کردن، رابطه ی مستقیمی با انتقال پیام به مخاطب داره. این موضوع در مورد محتوای نوشتاری هم صدق میکنه. قطعاً لحن نوشته ی شما تأثیر زیادی بر انتقال پیام شما داره. هیچ فرقی نداره که صاحب یک برند هستید یا یک شرکت تبلیغاتی. در هر صورت باید اطمینان داشته باشید که پیام شما در بین حجم وسیعی از پیام های تبلیغاتی، به مخاطب ها منتقل میشه. اگه قصد دارید محتوایی تولید کنید، قبل از اینکه لحن مورد نظرتون رو انتخاب کنید لازمه چند نکته رو در نظر بگیرید:
1- شخصیت برند رو بشناسید
2- پرسونای مخاطب رو تعیین کنید
3- تأثیر مثبت لحن شوخ بر تبلیغ رو جدی بگیرید
تا پایان این مقاله همراه ما باشید قراره راجع به لحن مناسب در تولید محتوا صحبت کنیم.

شخصیت برند رو بشناسید :

برای درک شخصیت یک برند مثال های زیادی وجود داره اما میشه گفت بهترین مثال خود انسان ها هستند. برندها مثل ما انسان ها رشد می کنند، شخصیت دارند، اوج می گیرند و در نهایت می میرند. سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که چطوری می تونیم یک شخصیت مناسب برای برندمون خلق کنیم؟
شخصیت انسان تحت تأثیر تمام چیزهایی هست که در اطرافش قرار داره مثل دوستان، خانواده، شغل و…
در نتیجه شخصیت یک برند هم با توجه به محصول و خدماتش شکل میگیره. شخصیت برند باعث متمایز شدن اون از رقبا میشه. بنابراین قبل از انتخاب لحن های متفاوت محتوا، حتماً شخصیت برند رو در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید  چطور محتوای وایرالی تولید کنیم؟
لحن محتوا

 مقالۀ بهترین روش های بازاریابی محتوا را حتماَ مطالعه کنید.

پرسونای مخاطب رو تعیین کنید:

قبل از هر چیز باید جامعۀ هدف برای تولید محتوای حرفه ای رو مشخص کنید. به عنوان مثال لحن محتوا برای کودکان با لحن محتوا برای بزرگسالان کاملاً متفاوته. بعد از اون باید به محصول دقت کنید. شما قطعاً نمی تونید تنقلات رو با لحن جدی به بزرگسالان بفروشید چه برسه به کودکان. بعد از اینکه لحن مناسب برای تولید محتوا رو انتخاب کردید، همیشه اون لحن رو رعایت کنید. تغییر دادن لحن باعث دوگانگی در احساس مخاطب نسبت به برند شما میشه.

لحن محتوا

تأثیر مثبت لحن شوخ بر تبلیغ رو جدی بگیرید:

بیشتر بخوانید  دلایل اصلی شکست کسب و کارها

پخش ویروسی یک محتوا با احساسات مثبت و پیچیده ای که در مخاطب ایجاد میکنه رابطه ی مستقیم داره. شوخی هم نوعی احساس مثبته که اگه در تبلیغات، درست و بجا استفاده بشه می تونه تأثیر فوق العاده ای داشته باشه. مثلاً بیلبورد تبلیغاتی که چاشنی شوخی رو به طراحی یا متنش اضافه کرده، خیلی سریع به اشتراک گذاشته میشه.

جمع بندی:

لحن محتوا بیشتر از اون چیزی که فکرش رو بکنید در موفقیت یک برند تأثیرگذاره. لحن های متفاوت محتوا دقیقاً مثل تأثیر شخصیت افراد بر جذب دوستان و انسان های دیگه هستند. مهم ترین موضوعی که قبل از انتخاب لحن باید به اون توجه کنید اینه که جامعه ی هدف شما چه کسانی هستند.
اگه لحن شوخ رو برای برندتون انتخاب کردید نباید بعد از مدتی شخصیت برند کاملاً خشک و جدی بشه. مثلاً فرض کنید یکی از همکاران شما در محل کار همیشه با لحنی دوستانه و صمیمی با دیگران صحبت می کنه. بعد از مدتی لحن اون شخص کاملاً تغییر کرده و با همه خشک و رسمی صحبت کنه. در این شرایط چه احساسی در شما و دیگران ایجاد میشه؟ این موضوع در مورد تولید محتوا هم کاملاً صدق میکنه.
ما همیشه با شروع تولید محتوا به هر شکل، خواسته یا ناخواسته از یک لحن خاص استفاده می کنیم. پس باید این لحن محتوا رو تا پایان حفظ کنیم. در نهایت تولید محتوای حرفه ای با لحن مناسب، میتونه کسب و کار شما رو کاملاً در مسیر رشد و پیشرفت قرار بده.
تیم ما با سال ها تجربه در این زمینه آماده است تا با تولید محتوای حرفه ای، کسب و کار شما رو به سمت هدفتون هدایت کنه.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره لطفاً با شماره ی 0613138 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی اهواز در کجا قرار گرفتن؟
اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست