3 روش مطمئن برای وفادارسازی مشتریان

وفادارسازی مشتریان

هر صاحب کسب و کاری بدون شک به دنبال مشتری های وفاداره. اما قبل از هر چیز لازمه یک تعریف کلی از “مشتری وفادار” داشته باشیم. مشتری وفادار به کسی گفته میشه که بخش عمده ای از نیازش رو فقط از یک کسب و کار تأمین می کنه. مثلاً اگه شما سوپرمارکت داشته باشید ممکنه یک مشتری بجای خرید از مغازه های اطراف، خریدش رو مدام از شما انجام بده. این مشتری ممکنه یک بار در هفته برای خرید کلی به مغازۀ شما بیاد. در این حالت میشه گفت این مشتری یک مشتری وفادار نسبت به کسب و کار شماست.

در ادامه ی این مقاله چند مورد از تکنیک های وفادارسازی مشتری به یک برند رو معرفی و بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

چه عواملی در وفادارسازی مشتریان مؤثرند؟

وقتی صحبت از ایجاد مشتری وفادار میشه، معمولاً چیزی که به ذهن ما میرسه قیمت مناسب، کیفیت بالا و برخورد خوب با مشتریه. این عوامل تا چند سال پیش کارساز بودن اما امروزه به تنهایی کافی نیستند. تمام رقبای شما این توانایی رو دارند که محصولات با کیفیت تر و مناسب تری رو به مشتریان ارائه بدن. در نتیجه نکات مهم تری وجود دارند که اگه به اونا توجه نکنید تعداد زیادی از مشتریانتون رو از دست میدین.

حس لذت از خرید :

یکی از مهم ترین نکات در جذب و ایجاد مشتری وفادار، بوجود اوردن حس احترام و لذت از خرید در مشتری است. به همین دلیل اکثر مردم هایپرمارکت ها رو به مغازه های محلی ترجیح میدن. چون خرید کردن از چنین فروشگاه هایی برای بیشتر مردم لذت بخشه. این لذت می تونه به دلیل تنوع زیاد محصولات، برخورد مناسب فروشندگان، کیفیت محصولات و چیدمان زیبا و اصولی باشه.

بیشتر بخوانید  چطور یک تبلیغ پرفروش بنویسیم حتی اگر هیچ مزیتی نسبت به رقبا نداریم؟

در نتیجه برای ایجاد مشتری وفاداردر هر کسب و کاری باید حس لذت از خرید رو در مشتری ایجاد کنید. این مؤلفه ی مهم باعث میشه که مشتری به خرید کردن از شما علاقمند بشه.

حس لذت از خرید

احترام به مشتری :

همونطور که میدونید مشتری وقتی راضی باشه دوباره از شما خرید می کنه. همچنین احتمال اینکه شما رو به بقیه هم معرفی کنه زیاد میشه. از تکنیک های وفادارسازی مشتری میشه به یادداشت کردن تاریخ تولد مشتریان، اشانتیون، قدردانی از خرید و… اشاره کرد. وقتی به مشتری ثابت کنید برای اون ارزش و احترام قائل هستید، اون رو به خرید بیشتر تشویق می کنید.

بیشتر بخوانید  یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

ایجاد راه های ارتباطی مختلف برای مشتری:

برای جذب و ایجاد مشتریان وفادار، لازمه که راه های های ارتباطی بین خودتون با مشتریان رو افزایش بدین. وقتی مصرف کنندگان بتونن سوالات و نیازهاشون رو به شما بگن و جواب دریافت کنند، به کسب و کارتون اعتماد می کنند. پس تا حد امکان دسترسی به خودتون رو برای مشتریان راحت کنید.

وفادارسازی مشتریان

هر کسب و کاری برای اینکه شناخته بشه و جایگاهی پیدا کنه باید به شناخت کامل از مشتریان برسه. هدف اصلی تمام کسب و کارها جلب رضایت و وفادارسازی مشتریان است. در نتیجه هدف اصلی شما باید رفع نیازهای اون ها باشه و بدونید به چه چیزهایی فکر می کنند. در کنار این نکات باید حس لذت از خرید و اعتماد به مشتریانتون منتقل کنید و دائماً پاسخگوی سوالات اون ها باشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست