6 ترند دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 که نباید دنبال کنید

6 ترند دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

تنها حقیقت همیشگی درباره دیجیتال مارکتینگ، این است که هیچ چیز دائمی در آن وجود ندارد. طیف گسترده ای از محتوای رسانه ای، در حال رقابت برای جذب 8 ثانیه توجه مخاطب هستند. برای پیروزی در این رقابت، باید آماده تغییر استراتژی و رهایی از برخی ابزارهای محبوبمان باشیم. پس باید بدانیم، کدام ترندها را با استراتژی های بازاریابی خود، سازگار یا ادغام کنیم؟

برای اثرگذاری در سال 2020، داشتن یک برنامه دیجیتال مارکتینگ تحلیل محور مهم است. جالب است که رقبا را بررسی کنید و ببینید چه چیزی نظر شما را جلب می کند. اما برای رشد بلند مدت و پیوسته، نباید از هر ترند و روشی پیروی کرد.

6 ترندی که در سال 2020 نباید آنها را دنبال کنید:

1- فعالیت دروغین و ساختگی

بیاید با یک مورد واضح شروع کنیم.  لایک ها، اشتراک گذاری ها و دنبال کنندگان جعلی (فیک) دیگر به درد نخواهند خورد. بیشتر کاربران، تفاوت صفحات با کلیک های تقلبی و صفحات با محتوای قوی را تشخیص می دهند. سیستم شبکه های اجتماعی هم، اغلب صفحات مشکوک و دارای دنبال کنندگان جعلی را مسدود می کنند.

نظرات و بررسی های تقلبی در مورد محصولات شما هم اقدامی ضعیف است. زیرا کاربران با تجریه به راحتی می توانند آن ها را تشخیص بدهند. درباره نسلی از کاربران صحبت می کنیم که به جای جغجغه، با یک گوشی هوشمند در دستشان بزرگ شده اند. پس این ترفندها دیگر بی فایده اند.

 

2- پست های بیش از حد و زیاد

هر شبکه اجتماعی، تعداد پست بهینه متفاوتی دارد. شما باید آمار رسانه خود را تحلیل کنید، تا رفتار و سلیقه مخاطبتان را درک کنید. با این حال، می توانیم تا حدودی بهترین روش را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید  اهمیت موبایل مارکتینگ در توسعۀ کسب و کار

در تمامی شبکه های اجتماعی، باید به طور منظم پست بگذارید. قطعا نداشتن حساب کاربری در اینستاگرام، بهتر از صفحه ای است که چیزی روی آن نباشد. یا صفحه ای که هفته ها و ماه ها، هیچ پست جدیدی روی آن نداشته باشید. اما هیچ کدام از این ها، به معنای تعداد پست روزانه زیاد نیستند.

تعداد پست روزانه پیشنهادی در اینستاگرام بین 1 تا 3 است. بسیاری از برندهای بزرگ، 1.5 پست روزانه را ارسال می کنند. اما باز هم این رقم قطعی نیست. صفحه شما با توجه به نوع فعالیت و فرمت محتوا، می تواند تعداد پست روزانه کمتر یا بیشتری داشته باشد.

بررسی ها نشان داده، صفحات فیس بوک با کمتر از 10 هزار دنبال کننده، در صورت داشتن بیش از 1 پست در روز، 50 درصد کاهش تعامل را تجربه می کنند. اما شما می توانید حداقل 3 پست در هفته ارسال کنید. در توییتر نیز، 3 تا 30 توییت روزانه بهترین حالت است. ماندگاری توییت ها فوق العاده پایین است. پس، پخش کردن توییت ها در طول روز مهم است.

ترفندهای سئو 2020

3- اتکا به کلمات کلیدی

یک مشکل اساسی و پیچیده تر، کیفیت محتوای شماست. موفقیت در بازاریابی، نه تنها بر اساس توانایی جذب مشتری، بلکه بر اساس توانایی بازگشت آنهاست؛ به عبارتی، در حفظ مشتری. برای حفظ مشتریان، باید در سیاست های سئوی (SEO) دیجیتال مارکتینگ خود تجدید نظر کنیم.

زمانی که سئو تنها روی کلمات کلیدی متمرکز است، ما از کیفیت خود به دلیل نرخ کلیک غافل می شویم. وظیفه ما، تنها جلب رضایت موتورهای جستجو نیست. بلکه ایجاد محتوای خوب برای بازگرداندن مشتریان است. اولویت در به روزترین استراتژی های سئو، مفید بودن و تامین نیازهای مشتریان است. زیرا به کسب وفاداری مشتری کمک می کند؛ از طرف دیگر باعث اشتیاق کاربر برای به اشتراک گذاری مطلب می شود.

بیشتر مشتریان، خریدهای غیر آنلاین خود را بر اساس توصیه ها انجام می دهند. این قانون در فضای آنلاین هم کار می کند؛ میزان اشتراک گذاری ها، ارزشمندترین شاخص برای اعتبار استراتژی محتوای شماست.

بیشتر بخوانید  3 نکتۀ مهم که برای جایگاه سازی برندتون باید حتماً اون ها رو رعایت کنید!

الگوریتم موتورهای جستجو هم هوشمندتر شده اند. اکنون برای رسیدن به 10 نتیجه برتر جستجو، باید محتوای با کیفیت بالا ارائه دهید. پس مطمئن شوید که محتوایتان، حتما ارزش مطالعه را دارد.

4- تمرکز بر محتوای نوشتاری

وبلاگ یکی از عناصر ضروری در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شماست. با استفاده از وبلاگ، وفاداری مخاطبتان و در نتیجه درآمد را بدست می آورید. با این حال، اگر به ابزارهای سنتی و محافظه کارانه پایبند بمانید، توسط رقبا به پایین کشیده می شوید.

در سال 2020، 92 درصد از فروشندگان می گویند، ویدیو بخشی مهم در استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنهاست. این میزان در سال 2015 حدود 78 درصد بوده است. خروجی ویدیو همیشه متفاوت است و برای هر کسب و کار، به گونه ای متفاوت می تواند مفید باشد.

تجهیزات تعمیرات می فروشید؟ در مورد چگونگی انتخاب ابزار مناسب و دلیل آن فیلم تهیه کنید. اگر سالن زیبایی دارید، در مورد تکنیک های آرایش و مدل ها و رنگ های ترند شده فیلم تهیه کنید.

می خواهید خدمات خود را معرفی کنید؟ از مشتریان خوشحال خود، یه فیلم پشت صحنه یا مصاحبه تهیه کنید. در آخر از مشتریان خود بپرسید، دوست دارند چه محتوای تصویری را ببینند. ساخت ویدیوهای درخواستی، یکی از جذاب ترین و موثرترین روش ها برای کسب وفاداری مخاطب است.

پس حواستان باشد! حتی اگر محتوای فوق العاده ای در اختیار داشته باشید؛ با تبلیغات تهاجمی (Aggressive)، می توانید تمام تلاش هایتان را بی فایده کنید.

5- غرق شدن در تبلیغات بنری

تبلیغات وب در حال تغییرات اساسی است. یکی از دلایل اساسی، استفاده از ابزارهای مسدودکننده تبلیغ (Adblock) است. در سال 2019، تقریبا 25.8 درصد از کاربران اینترنت، تبلیغات را در دستگاه های آنلاین خود مسدود کرده اند.

در حالی که اثرگذاری تبلیغات هرروز مشکل تر می شود، ناشران تبلیغات باید به دنبال استراتژی های جدید باشند. یک گزینه خوب، تبلیغات همسان (Native Advertising) است. این تبلیغات سطح پذیرش بالاتری توسط مخاطب دارد؛ و مهمتر از آن، نمی توان آن را مسدود یا از محتوای دیگر جدا کرد.

بیشتر بخوانید  تاثیر کرونا بر بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ

عدم اثرگذاری در تبلیغات، بزرگترین مشکل نیست. تبلیغات تهاجمی است، که می تواند مخاطب را ترسانده و در حفظ آن هم ناکام باشیم.

6- روش اشتباه در بکارگیری اینفلوئنسرها(Influencer)

بیشتر مشتریان به توصیه ها گوش می دهند، به ویژه وقتی که از زبان شخصی معروف آن را بشنوند. یک شخص یا سلبریتی معتبر و معروف، که محصول شما را به دنبال کنندگانش پیشنهاد می دهد، یک اینفلوئنسر است. اخیراً یک نظرسنجی از 124 بازاریاب انجام شده است؛ تا دریابند چگونه با اینفلوئنسرها کار می کنند، اولویت خود را تعیین می کنند و کجا موفقیت را می بینند.

نگاهی کلی به یافته های کلیدی این نظرسنجی:

  • 80 درصد گفته اند، دارایی نمایش داده شده توسط اینفلوئنسر، عملکرد یکسان یا بهتری نسبت به دارایی خلق شده توسط برند دارد.
  • 41 درصد از بازاریابان گفتند، با بکارگیری اینفلوئنسرها، بودجه تولید محتوا را پس انداز کرده اند.
  • 60 درصد از بازایابان مورد بررسی، تبلیغات اینفلوئنسرها را برای تبلیغات در شبکه ها اجتماعی در نظر گرفته اند.
  • 43 درصد بازاریابان گفتند، کیفیت محتوای اینفلوئنسر، مهمترین نگرانی آنها هنگام انتخاب یک همکار است.
  • 84 درصد از آنها گفته اند، از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها، دوباره استفاده کرده اند.
ترندهای سئو در سال 2020

نتیجه گیری

بطور خلاصه، 2020 باید برای شما، سال توقف این موارد باشد:

  • تلاش برای فریب مشتریان (تقلب همیشه واضح است)
  • آزار آنها با انبوهی از اطلاعات و تبلیغات (تبلیغات تهاجمی)
  • بی احترامی به مشتریان و ارائه محتوای نازل و شنیع
  • ترس استفاده از ابزارهای رسانه ای جدید
  • انتخاب روش های سنتی تبلیغات تجاری

 

این لیست کاملی برای برای بهبود استراتژی بازاریابی شما نیست. اگر کسب و کار شما در سال 2020 هنوز زنده است، می دانید که الان زمان محافظه کاری نیست. باید همواره به دنبال استراتژی های جدید باشید و مسیر  خود را ارزیابی کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست