بازاریابی اینستاگرام، راه حلی برای کسب درآمد!

بازاریابی اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ به دلیل داشتن جمعیت مخاطب بالا و فعال، بهترین راه تبلیغات در فضای مجازی بین دیگر پلتفرم‌ها است. مزیت اصلی تبلیغات اینستاگرام در این است که این امکان را به شما می‌دهد تا مخاطب خود را بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی مختلف انتخاب کنید. بسته به تنظیمات تبلیغات اینستاگرام مورد نظر و نوعِ آن، قیمت‌ها کمی متفاوت خواهند بود. ولی به صورت کلی، اینستاگرام بابت نمایش تبلیغات به هر کابر، مبلغی را دریافت می‌کند.

سه مرحله مهم قبل از شروع تبلیغات اینستاگرام

مرحله‌ی اول: هدف بازاریابی خود را تنظیم کنید

اولین مرحله برای اجرای هر کمپین تبلیغاتی،‌ تنظیم هدف است. بدون تنظیم هدف،‌ کمپین شما مطمئناً موفق نخواهد بود، چراکه تمام مراحل دیگر آن نیز در سردرگمی انجام خواهد شد و بودجه و زمان شما هدر خواهد رفت. خوشبختانه امروزه ابزارهای تبلیغات اینستاگرام در این زمینه به شما کمک می‌کنند. تبلیغات اینستاگرام باید از طریق پنل تبلیغات فیسبوک اجرا شود. در این بخش گزینه‌های مختلفی را شاهد خواهید بود که به شرح زیر هستند:

  • آگاهی برند: شناسانده شدن هرچه بیشتر برند شما.
  • دسترسی: در این نوع تبلیغ، هدف تنها دیده شدن تبلیغ مورد نظر است.
  • افزایش ترافیک: مخصوص افرادی که هدف آن‌ها افزایش ترافیک ورودی به وبسایت است. هر کلیک روی وبسایت و یا اپلیکیشن شما به عنوان یک بازدید شمرده می‌شود.
  • نصب اپلیکیشن: در این نوع تبلیغات، هدف افزایش تعداد افرادی است که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند.
  • اینگیجمنت(Engagement):‌ زمانی که هدف شما ایجاد تعامل با مخاطب باشد.
  • نمایش ویدیو: زمانی که هدفتان از تبلیغات اینستاگرام تنها بازدید شدن ویدئوی تبلیغاتی شما است.
بیشتر بخوانید  برترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال 2021
مرحله دوم: مخاطب هدف خود را پیکربندی کنید

پس از آنکه هدف و یا اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن است تا جامعه‌ي هدف و مخاطبان خود را نیز مشخص کنید. مزیت اصلی تبلیغات اینستاگرام در این بخش نهفته است، چراکه این امکان را به شما می‌دهد تا مخاطب خود را بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی مختلف انتخاب کنید. برای مثال، شما ممکن است ترجیح بدهید تا تبلیغات اینستاگرام شما تنها برای خانم‌های مجرد ۲۵ الی ۳۵ ساله‌ای نمایش داده شود که در شهر تهران زندگی می‌کنند، به زبان انگلیسی مسلط هستند و سفر کردن جزو علایق آن‌ها است. مکان، جنسیت، سن، زبان، ویژگی‌های جمعیت شناختی، علایق، رفتارها، ارتباطات و شباهت‌ها جزو مواردی هستند که می‌توانید مخاطب خود را بر اساس آن‌ها را انتخاب کنید.

مرحله سوم: بودجه و برنامه زمان بندی تبلیغات خود را تنظیم کنید

حال که اهداف مشخص شدند و مخاطب‌ها نیز تعیین شدند، زمان آن است که در مورد بودجه‌ و زمان بندی تبلیغات خود نیز تصمیم‌گیری کنید. بودجه شما می‌تواند به چند طریق باشد. بسته به تنظیمات تبلیغات اینستاگرام مورد نظر و نوعِ آن، قیمت‌ها کمی متفاوت خواهند بود. ولی به صورت کلی، ایسنتاگرام بابت نمایش تبلیغات به هر کابر، مبلغی را دریافت می‌کند. زمانبندی نیز مورد دیگری است، مثلاً ممکن است ترجیح دهید تبلیغات شما تنها ۲ شنبه‌ها و در ساعات ۹ الی ۱۲ شب نمایش داده شود.

تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام

چند نکته برای افزایش Engagement اینستاگرام در سال 2019

  • تناوب پست‌های اینستاگرام خود را مشخص کنید.
  • موعظه نکنید، بلکه موضوع را داستان‌وار تعریف کنید.
  • به برندسازی اکانت اینستاگرام خود اهمیت دهید
  • از انواع قابلیت‌های ویدیوهای اینستاگرام بهره بجویید
  • از زیرنویس برای ویدئو و کپشن‌ها استفاده کنید.
  • از ظرفیت‌های جالب فایل‌های گیف استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • سعی کنید کاربران را از اینستاگرام به سمت وبسایت خود راهنمایی کنید.
  • از قابلیت‌های سئو برای ایسنتاگرام نیز بهره بگیرید
  • با ایفلوئنسرهای اینستاگرامی همکاری کنید
  • از فیلترها استفاده کنید
  • مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید
  • مخاطبان اینستاگرام خود را تبدیل به مشترکین‌ایمیلی کنید
  • روی محتویات ساخت شده توسط کاربران (UGC) تمرکز کنید
  • از پتانسیل‌های استوری برای تبلیغات اینستاگرام غافل نشوید
  • از استوری‌های لینک دار استفاده کنید
  • از‌ایموجی‌ها به صورت مفید و مناسب استفاده کنید
  • حساب اینستاگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید
  • از دکمه‌های call to action به صورت مناسب و هدفمند کنید.
  • بهترین و محبوب‌ترین محتویات به اشتراک گذاشته شده را شناسایی کرده و مطالب مشابه آن را تولید کنید.
بیشتر بخوانید  رابطه تبلیغات محیطی و فروش در بحران

استراتژی تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجتال مارکتینگ

نقش storytelling در افزایش فروش پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام

امکان ارسال تصاویر و یا ویدیو به صورت استوری یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که از آن‌ها می‌توان برای تبلیغات اینستاگرام و همچنین جهت افزایش فروش پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام  بهره جست.

داستان گویی در بازاریابی اینستاگرامی

با این حال، اگر قصد استفاده مفید و هدفمند از استوری‌های اینستاگرام را دارید، این موارد را باید در نظر داشته باشید و رعایت کنید:

  • از قابلیت‌های استیکر، برچسب‌ها و‌ایموجی‌ها به خوبی استفاده کنید
  • به بعضی از استوری‌ها لینک اضافه کنید
  • میزان موفقیت استوری را از طریق آمارهای ارائه شده بسنجید
  • اگرچه استوری‌ها معمولاً بداهه هستند. ولی سعی کنید محتوای آن‌ها را هم از پیش و با برنامه ریزی آماده کنید
  • اطلاع رسانی‌های ویژه خود را در استوری انجام دهید
  • نمایی غیررسمی‌تر (به نوعی پشت صحنه) کاری که انجام می‌دهید را در استوری پخش کنید
  • اطلاعاتی که پس از مدتی منقضی می‌شوند را در استوری به اشتراک بگذارید استراتژی بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ
بیشتر بخوانید  چگونه برای پیج اینستاگرام خود محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و همه روزه نیز در حال پیشرفت است. دیجیتال مارکتینگ نیز دقیقاً همانند بازاریابی سنتی راه‌ها و روش‌های مخصوصی دارد و موفقیت موفقیت یک کمپین بازاریابی به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد، انتخاب استراتژی صحیح برای دیجیتال مارکتینگ است.

بازاریابی اینستاگرام

ابزارها و استژاتژی‌های بازاریابی دیجیتال

 در ادامه ۵ مورد از استراتژی‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. به ابزارها فکر نکنید،‌ تمرکز خود را روی استراتژی قرار دهید. ابزارهای بسیار مختلفی در دسترس هستند و همواره نیز در حال تغییرند.
  2. شما نمی‌توانید در تمام زمینه‌ها حرفه‌ای باشید. دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و تسلط بر تمامی زمینه‌ها عملاً ممکن نیست.
  3. توجه و تاکید داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی دو مقوله‌ی مختلف نیستند. این دو شباهت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.
  4. از دانشجویان کمک بگیرید. دنیای دیجیتال با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است. گاهی اوقات بیان کردن مسائل با دانشجویان و کمک گرفتن از آن‌ها می‌تواند پاسخ‌های جالب و قابل توجهی برای شما به همراه داشته باشد.
  5. توجه کنید در دیجیتال مارکتینگ ابزارها مخاطب و اصالت دارند؛ پس اگر میخواهید وارد یک بخش از این نوع بازاریابی شوید، از تمام ابزار‌های آن بهره ببرید.
اشتراک گذاری مقاله:

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست