رازهای تولید محتوای خلاقانه

تولید محتوا

منظور از خلاقیت در تولید محتوا، محتوایی هست که علاوه بر مفید بودنش برای مخاطب جذاب باشه و از خوندن یا دیدن اون لذت ببره. محتوای شما هر چقدر هم کاربردی و منحصر به فرد باشه اگه سرگرم کننده و جذاب نباشه، کاربر رو خسته میکنه. تولید محتوا کار سختی نیست. زمانی که کسب و کار شما وابسته به تولید محتوای خلاق و مداوم باشه به ناچار باید نکات و جزئیات این کار رو یاد بگیرید.

در ادامه ی این مقاله راجب 3 نکته ی مهم برای تولید محتوای خلاقانه صحبت می کنیم.

تولید محتوا

سوژه ی خوبی انتخاب کنید :

برای تولید محتوای خلاقانه، مهم ترین گزینه پیدا کردنه یه سوژه ی مناسبه. بیشتر محتواها در یک سایت یا مثلاً یک صفحه در اینستاگرام، بر اساس موضوع و حیطه کلی فعالیت اون کسب و کار اتفاق می‌افته. اما یادتون نره که این یک قانون نیست. شما می تونید بعضی وقتا یک سوژه کاملاً غیرمرتبط با کسب و کارتون انتخاب کنید و راجب اون بنویسید.

بیشتر بخوانید  چطور یک تبلیغ پرفروش بنویسیم حتی اگر هیچ مزیتی نسبت به رقبا نداریم؟

برای پیدا کردن سوژه راه های زیادی وجود داره که راحت ترین اون ها استفاده از گوگل ترند هست. با استفاده از گوگل ترند شما می تونید با جستجوی یک کلمه ی کلیدی مرتبط به کسب و کارتون، پیشنهاد های مختلفی در همون زمینه دریافت کنید. علاوه بر این ابزار، شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام هم برای ایده گرفتن خیلی به شما کمک می کنند.

تولید محتوا

 مقالۀ بهترین روش های بازاریابی محتوا را حتماً مطالعه کنید.

زاویه دیدتون رو تغییر بدید :

در تولید محتوا هرچقدر زاویه دید متفاوت و نگاه جدیدتری به مسائل داشته باشید، محتوای خلاقانه تری هم تولید می کنید. ذهن هایی که خلاق هستند قدرت تحلیل مسائل و کنار هم چیدن پازل ماجراها رو دارند. اگه شما هم این توانایی رو دارید پس قطعاً می تونید در این زمینه موفق عمل کنید. همیشه قبل از نوشتن سعی کنید به سوژه ی مد نظرتون متفاوت تر از دیگران نگاه کنید و تمام زوایای موضوع رو ببینید.

بیشتر بخوانید  6 ترند دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 که نباید دنبال کنید
لحن محتوا

به لحن محتوا توجه کنید :

در گذشته تمامی محتواهای موجود در وب ها لحن رسمی و خشکی داشتند. این لحن واقعاً برای مخاطب خسته کننده بود. با گذشت زمان و افزایش مخاطبان وب، به مرور لحن های رسمی و کتابی خیلی کمتر شدن اما بطور کامل حذف نشدن و هنوز هم بعضی از وبمستران با همون لحن های خشک تولید محتوا انجام میدن.

پیشنهاد ما به شما اینه که قبل از نوشتن، حتماً شخصیت برند و نوع مخاطبانتون رو مدنظر قرار بدید و همیشه سعی کنید با لحنی ساده بنویسید. نکته ی خیلی مهم در محتوا نویسی اینه که تا جای ممکن از کلمات سخت استفاده نکنید. این نوع کلمات باعث میشن مخاطب به سرعت صفحه ی شمارو ترک کنه.

بیشتر بخوانید  3 ویژگی مهم شعار تبلیغاتی

موضوعی که در تولید محتوا خیلی مهمه و مخاطب رو به سمت شما جذب میکنه، خلاقیت و نگاه متفاوته. در کار تولید محتوا هرچقدر تکنیک ها و جزئیات کار رو بلد باشید اما خلاق نباشید نمی تونید با انبوه محتواهای خلاقانه ای که روزانه تولید میشن رقابت کنید. پس قبل از نوشتن راجب هر موضوعی، نگاهتون به مسائل رو تغییر بدید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست