یکی از مهم ترین چالش هایی که هر کسب و کاری در شروع کار با اون مواجه میشه انتخاب یک شعار تبلیغاتی جذابه. تا وقتی که بتونید مشتری رو برای استفاده از محصولات و خدماتتون تشویق کنید، رقیبی جدی در بازی رقابتی به حساب میاید. نوشتن بهترین شعار تبلیغاتی تکنیک های مختلفی داره که مهم ترین اون ها، تناسب لحن شعار با هویت برند و نوع محصول یا خدمات کسب و کار شماست. در طراحی یک شعار جذاب باید تمامی جوانب رو در نظر گرفت.
نکته ای که نباید از اون غافل شد، بررسی شعارهای تبلیغاتی رقباست. باید نکات مثبت و منفی این شعارها رو در نظر گرفت و در صورتی که بازخوردی از جانب مخاطبان داشته باشن، باید مورد مطالعه قرار بگیرن. برای طراحی شعار کافیه برند خودتون رو در یک جمله تعریف کرده یا داستانی از ایجاد شدن برند رو روی کاغذ بنویسید تا با استفاده از اون به جمله ی نهایی برسید.
در این مقاله قراره راجب 3مورد از مهم ترین ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب صحبت کنیم.
ایجاد یک تصویر ذهنی
حتی یه جمله ی ساده میتونه در ذهن مخاطب تصویر ایجاد کنه و مخاطب رو کنجکاو کنه تا ادامه ی متن رو بخونه. یه شعار تبلیغاتی جذاب قطعاً در ذهن ها تصویرسازی میکنه و تا مدت ها به یاد میمونه.
سادگی و کوتاه بودن
تکرار شعار تبلیغاتی باید در زبان گفتار و نوشتار ساده باشه. در یک شعار خوب، “شخصیت برند” حتماً مورد توجه قرار میگیره و شعار متناسب با اون انتخاب میشه.
منحصر به فرد بودن
امروزه یکی از پر اهمیت ترین خدمات شرکت های تبلیغاتی طراحی شعار تبلیغاتیه که نیاز به افرادی خلاق و ایده پرداز داره. شعارها نقش زیادی در ایجاد تمرکز مخاطب روی محصولات یک برند دارن پس لازمه که شعار برند شما کاملاً منحصر به فرد باشه تا در ذهن مخاطب موندگار بشه.
شعارهای تبلیغاتی مجموعه ای از تخصص، مزیت و تعهد یک کسب و کار هستند. همچنین شعارها باعث تقویت هویت یک کسب و کار و برند میشن. شاید عجیب به نظر برسه ولی یک شعار تبلیغاتی به مراتب جایگاه بالاتری از اسم تجاری کسب و کار داره.
مشاورین ما با سال ها تجربه در این زمینه آماده هستند تا به شما برای انتخاب یک شعار جذاب کمک کنند.