تابحال به این فکر کردین که اصلی ترین راه موفقیت کسب و کارها چیه؟ شاید خیلی ساده بنظر برسه ولی نحوه ی برقراری ارتباط با مخاطب جواب این سواله. همونطور که می دونید مردم از شنیدن یک لطیفه ی زیبا لذت میبرن و لحن شوخ هم نوعی صمیمیت بین شما و مخاطبتون بوجود میاره. اما زمانی که می خوایم شوخ طبعی رو به محتوامون اضافه کنیم، دچار شک و تردید میشیم.
خیلی ها فکر می کنن اگه شوخ طبعی رو در متن خودشون جا بدن، کسی برند اونارو جدی نمیگیره و میزان فروششون کم میشه. اما این باور درست نیست. شما میتونید در حین شوخ طبعی، نسبت به مسائل، سختگیر هم باشید. حالا سوال اینجاست که کجا و چطور باید شوخ طبعی رو به استراتژیهای بازاریابی محتوایی خودمون اضافه کنیم؟ و آیا شوخی در محتوا تأثیرات مثبتی بدنبال داره؟
از ایده های تکراری و قدیمی استفاده نکنید
مغز انسان چیزهای جدید رو دوست داره. از اونجایی که هدف شما جذب مخاطبه پس باید محتوای باکیفیت و در عین حال سرگرمکننده رو با شیوههای جدیدی ارائه بدین. توی این راه کلیدی که دست شماست، محتوای طنز هست. این کار نوع جدیدی از ارتباط احساسی با مخاطب رو تشکیل میده چون اکثر رقبای شما از همون شیوههای قدیمی استفاده میکنن. شما با شوخی های بجا و حساب شده میتونید کاربران رو سورپرایز کنید.
باید ساده و شفاف بنویسید
همیشه توضیح اضافه، لذت طنز رو از بین میبره. طنزی که در متن استفاده می کنید باید کوتاه، شفاف و قابل فهم باشه. بطوری که کاربر با یک بار دیدن یا خوندن، متوجه منظور شما بشه و به توضیحات اضافی شما نیازی نداشته باشه.
به هیچ عنوان ریسک نکنید
باید به این نکته توجه کنید که گاهی شوخی بیش از حد می تونه نتیجه ی عکس داشته باشه و باعث از دست دادن مخاطب بشه. شما باید پرسونای مخاطب رو در نظر بگیرید و به هیچ عنوان از جک های تحقیرآمیز و شوخی های نامناسب استفاده نکنید. به عنوان مثال تحت هیچ شرایطی با مسائل مذهبی و فرهنگی مخاطبان شوخی نکنید چون نوعی ریسکه و ممکنه نتیجه خوبی نداشته باشه.
همیشه قبل از نوشتن محتوای طنز مطمئن بشید که مخاطبان خودتون رو به خوبی میشناسید و میدونید چه نوع طنزی مناسب اون هاست و بعد سعی کنید با یک لحن شوخ با اونا ارتباط بگیرید. شوخی کمک میکنه تا شخصیتی جالب و به یاد موندنی برای برندتون ایجاد کنید.