4 نکتۀ کلیدی در تبلیغات خلاقانه که مدیر هر کسب و کاری باید بداند!

نکات کلیدی تبلیغات خلاقانه

تبلیغات چیست؟

تبلیغ به کاری گفته میشه که هدف از انجام اون، اطلاع رسانی موضوعیه که برای سفارش دهندۀ تبلیغ اهمیت داره.

 تبلیغ، یکی از چرخ دنده های اقتصاد دنیا به حساب میاد. اگر تکنیک های خلاقیت در تبلیغات رو بدونید به راحتی می تونید در کسب و کارتون موفق بشید.

 به احتمال زیاد تا به حال اسم یکی از نوشابه های رژیمی رو نوشیدید. یک آژانس تبلیغاتی موفق با تبلیغات خلاقانه، تونست اسم نوشابۀ دایت-کولا رو در بازار ثبت کنه. نقش خلاقیت در تبلیغات در این مثال کاملاً دیده میشه.

نوشابۀ رژیمی کولا در یک لحظه خلق نشد. حقیقت اینه که بررسی شرایط بازار، تعیین جایگاه محصول، نام گذاری و بسته بندی محصول میلیون ها دلار هزینه داشت. اما در نهایت تکنیک های خلاقیت در تبلیغات، باعث معرفی و فروش این محصول شد.

هر تبلیغی که می سازید باید با مردم ارتباط برقرار کنه. یک تبلیغ خلاقانه میتونه، یک یا دو جملۀ جذاب همراه یک پیام کلیدی باشه.

انواع تبلیغات:

  • برندسازی
  • معرفی خدمات و محصولات
  • تشویق مردم به شرکت در برنامه های اجتماعی
  • سازمان های دولتی
  • یک شهر یا کشور توریستی
  • تغییر نگرش مردم به سوی مثبت یا منفی در مورد موضوع های خاص
  • مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی.
بیشتر بخوانید  چرا تبلیغات تلویزیونی یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغاتی است؟

برای این که یک تبلیغ بین این حجم زیاد از تبلیغات، در ذهن مخاطب بمونه، باید چند نکته رو حتماً رعایت کنید:

1- کار مشتری رو تا جایی که می تونید یاد بگیرید:

 شرط اساسی کار تبلیغات خلاقانه، شناخت مصرف کننده، مشتری، محصول و بازار است. شما باید با محصول مورد نظر زندگی کنید و دربارۀ اون اطلاعات عمیق و کافی به دست بیارید.

وقتی روی یک اسم تجاری کار می کنید و قراره برای اون یک تبلیغ خلاقانه بنویسید دقت کنید!

چون روی یکی از دارایی های با ارزش و شکنندۀ اون شرکت کار می کنید. تفاوت بین شما و رقباتون رو خلاقیت در کارهاتون تعیین می کنه. کسی که تکنیک های خلاقیت در تبلیغات رو بدونه یک قدم از رقبا جلوتره.

یک تبلیغ خوب فروش رو زیاد می کنه و یک تبلیغ عالی، کارخونه ها رو می سازه. نقش تبلیغات خلاقانه مثل اثر باد در صحراست. در زمانی کوتاه، اثر باد روی تپۀ شنی دیده نمیشه؛ اما بعد از یک زمان طولانی، باد تپۀ شنی رو از جایی به جای دیگه منتقل می کنه!

اگر نقش خلاقیت در تبلیغات رو بدونید و از اون استفاده کنید به راحتی می تونید به فروش زیاد برسید.

تکنیک های خلاقیت در تبلیغات

2- تا جایی که امکان داره مصرف کننده رو بشناسید:

من زمانی مجبور شدم یک آگهی تبلیغاتی دربارۀ داروهای دفع آفات گیاهی بنویسم. اما من هیچ اطلاعاتی دربارۀ مزرعه داری نداشتم. برای این که بتونم مسائل رو از دید یک مزرعه دار ببینم و تبلیغات خلاقانه انجام بدم به هر کاری دست زدم. مقالات زیادی خوندم و با اون ها زندگی کردم. من زمانی تونستم یک تبلیغ عالی بنویسم و مشتریم رو راضی کنم که از تکنیک های خلاقیت در تبلیغات، برای نوشتن تبلیغ راجب داروهای دفع آفات استفاده کردم.

بیشتر بخوانید  2 نکته ی مهم در انتخاب اسم برند

 

3- جایگاه محصولتون رو بررسی کنید:

قبل از شروع کار به جایگاه محصولتون تو بازار نگاهی بندازید. جایگاه شما در بین رقباتون کجاست؟ آیا باید جایگاهتون رو تقویت کنید یا با بیرون کردن یکی از رقباتون جایگاه تازه ای ایجاد کنید؟

در یک تبلیغ خلاقانه، تا جایی که امکان داره ادعا کنید که محصول و اسم تجاری مورد نظر شما، در نوع خودش بی نظیره. تکنیک های خلاقیت در تبلیغات رو به کار بگیرید تا در کسب و کارتون به جایگاه بالایی برسید.

یک تبلیغ خوب فروش رو زیاد می کنه و یک تبلیغ عالی، کارخونه ها رو می سازه. نقش تبلیغات خلاقانه مثل اثر باد در صحراست. در زمانی کوتاه، اثر باد روی تپۀ شنی دیده نمیشه؛ اما بعد از یک زمان طولانی، باد تپۀ شنی رو از جایی به جای دیگه منتقل می کنه!

اگر نقش خلاقیت در تبلیغات رو بدونید و از اون استفاده کنید به راحتی می تونید به فروش زیاد برسید.

خلاقیت در تبلیغات

4- استراتژی نهایی باید ساده باشه:

شما باید وارد مغز مصرف کننده بشید و کاری کنید که دربارۀ محصول شما، فقط به یک صفت فکر کنه.

در تبلیغات خلاقانه یکی از اهداف اصلی ساده بودنه. سعی کنید وارد جزئیات گمراه کننده نشوید. اگر چیز مهمی برای گفتن نداشته باشید هرچقدر هم آگهی شما زیبا باشه، خریداری نداره.

بیشتر بخوانید  راهکارهایی برای تبلیغ محلی و ارزان

چرا برای برند شدن نیاز به یک صفت خوب دارید؟

این کار شماست که برای برندتون معنایی طراحی کنید و اون رو در ذهن مردم جایگزین کنید. تمام فعالیت های تبلیغاتی، بسته بندی محصول، وب سایت و … باید با این هدف طراحی بشن. وقتی شما وارد یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ با 50 هزار برند در قفسه ها روبه رو میشید یعنی 50 هزار نام برای جلب توجه شما در حال مبارزه  هستند. تنها راه نجات از این شلوغی و درهم برهمی استفاده از سادگیه. در این فروشگاه نقش خلاقیت در تبلیغات مشخص میشه. هر شرکتی برای تبلیغاتش خلاقیت بیشتری انجام داده باشه موفق تره.

مثلاً وقتی از چندین نفر بپرسید که ولوو رو با چه صفتی به یاد میارن، همیشه همون جواب یکسان رو می شنوید: ایمنی.

در صورتی که در سال های اخیر ولوو از نظر مهندسین جزو 10 خودروی ایمن نبوده. اما از نظر مصرف کننده ها این خودرو معنای مترادف با ایمنیه. دلیلش هم اینه که ولوو سال ها با تبلیغات خلاقانه، برند خودش رو با این صفت در ذهن مخاطب ها گره زده.

تبلیغات خلاقانه برای برند شدن

و در آخر نکتۀ کلیدی اینجاست، صفتی که شما انتخاب می کنید اهمیت زیادی داره. شرط اساسی کار تبلیغات، شناخت مصرف کننده، مشتری، محصولات و بازار است.

صفاتی که شما تعریف میکنید، ویژگی های ذاتی یک برند رو نشون میدن. پس صفتی برای برندتون انتخاب کنید که باعث بشه همه برند شما رو با یک صفت خوب و برجسته بشناسند.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست