راهکارهایی برای تبلیغ محلی و ارزان

تبلیغات محلی و ارزان

همزمان با ظهور عرصه رقابت به زندگی بشر، تبلیغات نیز وارد زندگی بشر و فعالیت های اقتصادی او شد.تبلیغات دارای انواع و ابعاد مختلفی می باشد که یکی از مهم ترین انواع تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد. این نوع از تبلیغات اگر چه ظاهراً محدود نشان می دهد، اما در واقع می تواند تأثیر بسیار زیاد و شگرفی در معرفی یک کالا و یا خدمات داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به بحث و بررسی مباحث زیر در ارتباط با تبلیغات محلی بپردازیم.

  • تبلیغات چیست؟
  • انواع تبلیغات محلی
  • راهکارهای لازم برای تبلیغ محلی
  • تبلیغات محلی

تبلیغات چیست؟

دنیای امروز، دنیای تبلیغات است. تجارت، صنعت، تولید و آنچه مربوط به بازار است، نیازمند تبلیغات در سطوح مختلفی نظیر، تبلیغات محلی، ملی و بین المللی می باشد.

تبلیغ، در واقع معرفی کالا و خدمات خود به دیگران می باشد؛ تا از این طریق، محصول و خدمات شما شناخته شده، و نهایتاً منجر به سود و سود دهی بیشتر برای شما گردد. تبلیغ و اطلاع رسانی، برنامه یا طرحی لازم و اجرائی جهت ترفیع بنگاه معاملاتی است که بتواند در زمان و مکان مناسب، برند محصول یا خدمات خود را معرفی نماید.

به عبارت دیگر، می توان تبلیغات را ترفیع یا ارتقاء یک شرکت و مؤسسه دانست؛ که جهت نشان دادن کالا و خدمات خود، از آن بهره مند می گردد.به جرأت می توان گفت، اطلاع رسانی و تبلیغهمان بازاریابی نوینی است که امروزه در عرصه جهانی در حال گسترش می باشد. آگهی و اطلاع رسانی در روش ها و انواع مختلف از دیرباز در بین تجار، فعالان اقتصادی، بازرگانان، عمده فروشان و حتی خرده فروشان رایج بوده است. 

بیشتر بخوانید  بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟

براساس نوع تبلیغات، میزان نفوذ پذیری آن نیز متفاوت خواهد بود؛ مثلاً تبلیغات محلی با استفاده از روزنامه های کثیر الانتشار و رسمی کشور، به سبب درصد مخاطبین بالایی که دارند، می توانند دارای نفوذ زیادی باشد. انواع تبلیغات محلی در سه گروه قرار می گیرند؛ تبلیغات رادیو و تلویزیون  (ATL)، تبلیغات فروشگاهی، بازاریابی و بیلبورد(BTL) و تبلیغات برند سازی (TTL). هر کدام از انواع تبلیغات بیان شده، در شرایط خاصی جوابگو بوده و در همه جا و هر شرایطی، امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات محلی

هدف از تبلیغ محلی، افزایش آگاهی و شناخت بیشتر مخاطبین و مشتریان از خدمات و محصولات یک مؤسسه و یا شرکت می باشد. طبیعتاً با افزایش آگاهی و شناخت، تعداد و درصد مشتریان بالا رفته و سبب رونق کسب و کار شرکت یا مؤسسه می شود. در واقع تبلیغات محلی، نوعی بازاریابی ارزان و ساده است که از مهم ترین مباحثی است که می بایست در کلیه برنامه  های تجاری، اعم از تولید،ساخت، پیاده سازی و اجرا، آن را ملاک قرار داد و در هر مرحله به کار برد.

داشتن مشتری، یکی از مهم ترین و اساسی ترین رکن های بازاریابی و تبلیغات محلی است که با وجود آن، امکان تبلیغات محلی ممکن خواهد شد. متأسفانه آگهی دادن و بازاریابی در کنار صرف زمان و هزینه، نیازمند پشتوانه فکری عمیق و تأثیر گذاری می باشد؛ که برای بیشتر شرکت ها و مؤسسات تجاری، فراهم سازی و به کار بردن آن امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست؛ از این رو، بهره گیری از تبلیغات محلی در معرفی کالا و خدمات، می تواند بهترین راه حل پیشنهادی باشد.

بیشتر بخوانید  تفاوت بین استراتژی و تاکتیک چیست؟

تبلیغات محلی و انواع آن

خلاقیت و ابتکار، حرف اول را در تبلیغ و اطلاع رسانی ها ، بخصوص در تبلیغات محلی می زند. تبلیغات محلی به سبب ویژگی هایی که دارد، چنانچه در ارائه و طراحی آن، خلاقیت وجود داشته باشد، می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. مخاطبین و مشتریان، تبلیغات محلی را با دقت بیشتری نسبت به تبلیغاتی که از سایر رسانه ها ارائه می شود، رصد می کنند؛ و توجه آنها بیشتر جلب می گردد. این ویژگی، یکی از قابلیت های منحصر به فرد تبلیغات محلی است.

انواع تبلیغ محلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از طریق پوستر های دیواری.
  • از طریق انواع بیلبوردهای تصویری و نمایشی.
  • از طریق مبلمان شهری.
  • از طریق مراکز خرید.
  • از طریق حمل و نقل یا ترانزیت.
  • از طریق عروسک های تن پوش.
  • از طریق انواع رسانه ها.
  • از طریق پروژکتورها.
  • از طریق مکان یابی تبلیغاتی مانند:بیمارستان ها،مراکز آموزشی، داروخانه ها،هتل ها و غیره.
  • از طریق نمایشگر های دیجیتالی.
تبلیغات محلی و ارزان

 عروسک های تن پوش

راهکارهای لازم برای تبلیغات محلی

برای اینکه بتوانید دراجرای تبلیغات محلی موفق باشید، لازم است راهکارهای مهم و اساسی را هم در چارچوب اصلی و هم در جزئیات رعایت نمایید.

  • تبلیغات  خود را با ایجاد حساب های اشتراکی به صورت آنلاین کنید؛ به این ترتیب شما می توانید به رستوران ها، هتل ها،خرده فروشان و غیره دسترسی داشته باشید و اطلاع رسانی خود را به انجام برسانید.
  • تبلیغات  خود را رسانه ای کنید؛ به این ترتیب که شما تبلیغ خود را هماهنگ و در راستای خبر هایی جدید مانند، خبرهای استخدامی جدید یا برنده شدن در جوایز و غیره مطرح کنید.
  • تبلیغات  خود را عینی و حقیقی نمایید؛ به این ترتیب شما می توانید همه وسایل خود را در ماشین، محل کار و غیره، با تبلیغ کردن خود در معرض دید عموم قرار دهید.
  • تبلیغات از طریق تبلیغات تلفنی، همراه با عضویت در سیستم اعلام اطلاعات تلفنی؛ به این ترتیب می توانید با خرید فضای تبلیغاتی، فضای لازم برای تبلیغ کردن کالا و محصول خود را به صورت تلفنی داشته باشید.
  •  تبلیغات  از طریق کارت های تبلیغاتی، به این ترتیب می توانید با تهیه کارت های کوچک تبلیغاتی، محصول و خدمات خود را معرفی کنید؛ و در فروشگاه ها،مراکز اجتماعی و غیره قرار دهید.
  •  با اسپانسرشدن یا تأمین جوایز برنامه های رادیویی و تلویزیونی.
  •  از طریق اینترنت،تلگرام،صفحات فیسبوک و غیره.
  • تبلیغ و اطلاع رسانی با معرفی محصول و خدمات بر روی لباس، وسایل و اقلام مهمی که در معرض دید عموم هستند.
  • تبلیغات از طریق بازاریابی.
  • تبلیغ از طریق تبلیغات دهان به دهان، به این ترتیب می توانید کالا یا خدمات خود را از طریق صحبت کردن و تشویق کردن، به مشتری یا مشتریان معرفی نمایید؛ تا زنجیره ای از تبلیغات محلی دهان به دهان بین مردم رواج یابد.
  •  تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق سیستم های برخط، به این ترتیب می توانید اخبارها و آگهی های خود را در موتورهای جستجوی گوگل و یاهو معرفی نمایید؛ این نوع تبلیغات می تواند بر اساس انتخاب شما در محل و منطقه مورد نظرتان صورت گیرد.
اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست