چرا باید از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید؟

نقش پادکست در استراتژی بازاریابی

درعصر اطلاعات دیجیتال، مخاطب شما انتظار دارد محتوای شما را به صورت مدرن دریافت کند. مخاطبین اشکال مختلفی از محتوا را تجربه می کنند و محتوای نوشتاری یک استاندارد طلایی است. اما راهی برای پوشش گسترده تر مخاطبین وجود دارد: پادکست.

تولید محتوای صوتی با استفاده از پادکست، استراتژی بازاریابی محتوای فوق العاده ایست. پادکست، رهبران کسب و کار را به روش صمیمی تر و مستقیم به مصرف کنندگان متصل می کند. وقتی مخاطب صدای شما را می شنود، احساس عمیق تری نسبت به “برند” پیدا می کند.

اگر از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا خود استفاده نمی کنید، فرصت بزرگی را از دست داده اید. فرصت برای ایجاد مخاطب، ارتباط با مصرف کنندگان جدید و تبدیل دنبال کنندگان گاه به گاه به مشتری دائمی.

پادکست موجب ایجاد مخاطب، افزایش اعتبار برند و رشد درآمد می شود.

سه دلیل که کارآفرینان باید از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنند:

1. مشتریان ایده آل شما، می‌خواهند راحتتر و با سرعت بیشتری از محتوا استفاده کنند.

همۀ مخاطبین شما، وقت ندارند تا بنشینند و محتوای نوشته شده را بخوانند! مهم نیست کوتاه باشد یا طولانی. با ساخت پادکست، راهی سریع‌تر و راحت‌تر برای جذب محتوای خود توسط مخاطب ارائه می‌کنید.

بیشتر بخوانید  3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران

آنها می‌توانند در ماشین، هنگام ورزش، هواپیما یا هر جای دیگر پادکست گوش دهند. آنها فقط نیاز به یک گوشی هوشمند دارند. به محض انتشار قسمت جدید، دنبال کنندگان شما به محتوا دسترسی پیدا می کنند و احتمال شنیده شدن آن بالاست. پادکست، روشی عالی برای دریافت مفاهیم و استراتژی‌های پیچیده‌ای است که یاد می دهید تا به درک مصرف کننده کمک کند.

محتوای صوتی در استراتژی بازاریابی

2.ساخت پادکست و محتوای صوتی آسان‌تر است.

تهیه یک مقاله، خبرنامه یا پست شبکه های اجتماعی چه مدت طول می کشد؟ تا زمانی که یک نویسنده حرفه ای نباشید، ایجاد محتوای با کیفیت، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  چطور محتوای وایرالی تولید کنیم؟

برای ساخت پادکست یا هرگونه محتوای صوتی، فقط به یک میکروفن ساده نیاز دارید. باید آنچه را قصد دارید بگویید برنامه ریزی کنید، اما احتمالا می توانید با سرعتی بیشتر از نوشتن آن صحبت کنید.

برای تولید قسمت های پادکست، می توانید محتوای یک ماهه را در یک هفته تولید کنید. با این صرفه جویی در زمان، می توانید بقیه زمان خود را صرف امور کسب و کارتان کنید.

پادکست

3. می توانید قسمت های پادکست را با تقسیم به چند بخش، در قالب های متنوع منتشر کرده و دوباره استفاده کنید.

لازم نیست یک پادکست و قسمت های آن در پلتفرم های پخش پادکست باقی بمانند. می‌توان یک بخش از پادکست را به یک پست وبلاگ، چند پست شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه یا ویدیوی یوتوب تبدیل کرد. استفاده دوباره از محتوای پادکست آسان است و کمک می کند تا با تلاش کمتر، محتوای بیشتری تولید کنید. شما این فرصت را دارید که چندین فرم از محتوا، متناسب با رسانه های مختلف را داشته باشید.

بیشتر بخوانید  تأثیر تولید محتوای الکترونیکی درکسب و کارهای استارتاپی

شروع یک پادکست، آنچنان که فکرمی کنید پیچیده نیست. هزینه تجهیزات زیاد نیست و می‌توانید محتوا را در هرکجا ضبط کنید. می‌توانید از پشت صحنه آنچه انجام می‌دهید برای مخاطب خود بگویید و آنها را به سمت برند خود جذب کنید.

اگر می‌خواهید از بازاریابی محتوا به‌طور کامل استفاده کنید، می‌خواهید نوع محتوا و رسانه‌های مورد استفاده را تغییر دهید. پادکست یک روش همه‌جانبه فوق‌العاده برای پرورش مشتری و البته مشتری بالقوه از طریق محتواست. در همین حال، با افزایش حضور برند و ایجاد ارزش افزوده، مشتریان بیشتری محصول و خدمت شما را خریداری می‌کنند. پس هرگز استفاده از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا را فراموش نکنید.

استراتژی بازاریابی محتوا
اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست