7تفکر اشتباه دربارۀ سئوی سایت که باید در سال 2021 بدانید

تفکر اشتباه دربارۀ سئوی سایت

بله، محتوا نقش مهمی در سئو دارد، اما لینک ها، طراحی سایت و کاربردی بودن سایت هم به همان اندازه مهم هستند. اغلب افراد، وقتی با کمی تلاش به رتبه های بالای گوگل دست می‌یابند، احساس خوشحالی می کنند. اما باید بدانید، موفقیت آسان در سئو سایت بسیار کمیاب است. درک تکنیک های صحیح و اخلاقی، برای برد در بلند مدت ضروری هستند.

مزایای استفاده از وی پی ان برای کامپیوتر و موبایل را فراموش نکنید. اگر مشتریان خارج از کشور را هدف قرار می دهید، بررسی جستجوهای محلی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما دشوار است. برای مثال اگر در ایران هستید و می‌خواهید بازار آلمان را هدف بگیرید، نتایج جستجوی درون آلمان را مشاهده نمی‌کنید. VPN به شما در مطالعه بازار آلمان، بهینه سازی کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی محتوای موثر کمک می کند. همچنین استراتژی های سئوی شما را مخفی نگه می دارد و کمک می کند در حین کار از راه دور ایمن باشید.

ابزارهای دیگری مانند گوگل آنالیتیکس، وب‌مستر و ایجاد نقشه سایت هم کارها را ساده تر کرده اند. شما باید دائما استراتژی های خود را به‌روز و سازگار کنید.

برای کمک به شما، لیستی از هفت تفکر اشتباه رایج در مورد SEO تهیه کرده ایم که باید مراقب آنها باشید:

سئوی سایت ورتبه گیری در گوگل

1-سئو، رویدادی یک باره است.

متاسفانه، سئوی سایت رویدادی یکباره نیست بلکه فرایندی مداوم است. رقابت در گوگل و الگوریتم های آن همواره در حال تغییر است. وب سایت شما برای حفظ رتبه، نیاز به بروزرسانی های منظم دارد. حتی برخی کارها را باید آنقدر تکرار کنید تا تاثیر خود را نشان دهند. به همین دلیل، شرکت های بزرگ برنامه های ماهانه برای حفظ سئو دارند.

بیشتر بخوانید  عوامل مؤثر در قیمت طراحى سایت فروشگاهى

2-سئو یعنی تازگی

گوگل تازه بودن محتوا را دوست دارد، اما نه همیشه!

اهمیت تازگی محتوا بستگی به قصد کاربر دارد. شاید برای سایت های خبری یا نقد فیلم و تکنولوژی مهم باشد اما برای اکثر وب سایت ها مهم نیست. اگر می خواهید محتوای وب سایت خود را تازه نگه دارید، می‌توانید محتوای موجود را با اطلاعات جدید به‌روز کنید. مطمئن شوید، چیزی را که به نظر می رسد به روزرسانی اجباری است اضافه نکنید.

3-سئو مرده است

شاید در دنیای دیجیتال مارکتینگ شنیده باشید که سئو مرده یا در حال مردن است. در واقع اینطور نیست، پس این هیاهو برای چیست؟

سئو به خودی خود در حال مرگ نیست، اما تکنیک های قدیمی و منسوخ در حال مرگند. استفاده از این روش‌ها، ممکن است نتیجۀ مثبتی در پی نداشته باشد و به سئوی سایت آسیب برساند. اما اگر سئوی خود را مطابق با آخرین روش ها ارتقا دهید، به نتایج خوبی می رسید.

بیشتر بخوانید  7 ابزار برتر آنالیز سایت در سال 2021
تاثیرات تبلیغات کلیکی در سئوی سایت و رتبه بندی گوگل

4-همه چیز در سئو مربوط به رتبه بندی است.

بسیاری معتقدند سئو تنها در رتبه بندی موتورهای جستجو است. اما رتبۀ بالاتر به معنی ترافیک بیشتر نیست.

یک مطالعه بر روی 100هزار کلمۀ کلیدی نشان می دهد، صفحه های دارای رتبۀ بالا، تنها در 49درصد مواقع بیشترین ترافیک جستجو را دارند. دلیل این موضوع، این است که اکثر صفحات از تعداد زیادی کلمات کلیدی مختلف، ترافیک دریافت می‌کنند. بنابراین سئوی کل سایت در ایجاد آگاهی از برند تاثیرگذار است.

5-محتوای تکراری باعث می شود جریمه (پنالتی) شوید.

اگرچه محتوای تکراری می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند، اما گوگل شما را به این دلیل مجازات (پنالتی) نمی کند. اگر محتوا، دقیقا یا تقریباً تکراری باشد، گوگل، اعتبار را بین دو لینک تقسیم کرده و رتبه شما را کاهش می‌دهد.

محتوای تکراری، همچنین می تواند منجر به افت بک لینکها شود. مشکلات دیگری مانند آدرس لینک نامناسب یا محتوای حذف شده هم در کنار محتوای تکراری تاثیرگذارند.

6-تبلیغات کلیکی (PPC) برای سئو سودی ندارد.

اگرچه تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ، مستقیما در رتبه‌بندی تاثیر ندارد، اما اجرای صحیح آن در نتایج سئو تفاوت ایجاد می‌کند. تبلیغات کلیکی به جذب بک لینک کمک می کند تا رتبۀ خود را بهبود دهید. Google AdWords ابزاریست که داده های ارزشمندی را برای سئوی سایت با تبلیغات کلیکی در اختیار شما می گذارد. می‌توانید از این ابزار برای تجزیه و تحلیل قصد کاربر، گردش کاربر و تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا استراتژی خود را برای نتایج بهتر ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید  نکات طلایی سئوی تصاویر

7-شبکه های اجتماعی در رتبه بندی تاثیرگذارند.

با وجود اینکه رسانه‌های اجتماعی به ایجاد آگاهی از نام تجاری و افزایش تعامل کمک می کنند، اما بر روی رتبه بندی تأثیری ندارد. آسان بودن دستکاری تعداد “لایک” و “به اشتراک گذاری” از دلایلی است که باعث شده رسانه‌های اجتماعی جدی گرفته نشوند.

برند شما از طریق رسانه های اجتماعی بهتر دیده شده و در نهایت منجر به افزایش ترافیک می شود.

گوگل هر از گاهی الگوریتم خود را به‌روز می کند. هدف گوگل از این کار، ارائه مرتبط ترین اطلاعات به کاربرانش است. با تغییر این الگوریتم‌ها، افسانه های سئو همواره در حال تغییر و تکامل هستند.

مهمترین نکته، این هست که فقط بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید و به دنبال تقلب نباشید. زیرا گوگل با بروزرسانی الگوریتم‌های خود، خلاءهای موجود را می بندد و سایت‌های متخلف را مجازات می کند. پس همیشه بر بهترین شیوه ها تمرکز کنید و علایق کاربران را در ذهن داشته باشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست