اسرار تبلیغات ماندگار

اسرار تبلیغات ماندگار2

اسرار تبلیغات ماندگار چی میتونه باشه؟

وقتی به تبلیغات فکر می­ کنید اولین تبلیغی که به ذهنتان می ­رسد چیست؟ ممکن است شما از این تبلیغات خوشتان نیاید، ولی این جزء تبلیغات مؤثر بوده! چون شما هنوز آن را به خاطر دارید! در مورد این تبلیغ، موضوع آزار دهنده چیست؟ مسأله این است: این آگهی خوب نبود! اجازه دهید مثالی برای شما بیاورم که مربوط به بخشی از یک رمان است، وسط یک جلسه تجاری، مردی روی میز سالن کنفرانس تف می­ کند و می ­گوید:

“چند لحظه پیش، مرا در حال انجام کار زشتی دیدید. تف کردن کار زشتیه، اما این کار مرا همیشه به یاد خواهید داشت.”

بعضی از تبلیغات شاید خیلی مورد پسند مردم نباشند، اما در ترغیب مردم برای خرید مؤثر هستند. بعضی­ ها تأثیر تبلیغات را با میزان فروش اندازه می­ گیرند! البته که تبلیغات باید میزان فروش محصول را افزایش دهد؛ آگهی ه­ایی که در افزایش میزان فروش مؤثر نباشد هر چقدر هم که توجیه شود آگهی بدی است.

وجود این تبلیغات شاید در کوتاه­ مدت فروش را افزایش دهد، اما در درازمدت برای صنعت تبلیغات زیان­ آور است. آگهی ­های فاقد نکته­ های ظریف و فاقد عناصر زیبایی ­شناسی باعث می ­شود علاقۀ مردم به دیدن تبلیغات کم شود.

بیشتر بخوانید  چگونه متن آگهی تبلیغاتی بنویسیم که فروشمان را بیشتر کند؟

در گذشته دو برند نوشیدنی و یا سه برند خودرو برای انتخاب وجود داشت؛ اما امروزه اگر برای خرید یک بسته شکلات مراجعه کنید با چندین نوع شکلات و بسته بند­ی مختلف مواجه می ­شوید! کار تبلیغاتچی­ ها از اینجا شروع شد. آن­ها باید مخاطب را قانع کنند که محصولشان بهترین نوع در طبقه کالای خود است. و به این ترتیب تبلیغات مدرنی که می­ شناسیم متولد شد.

تبلیغات ماندگار

راز تبلیغاتی که سالها در ذهن مخاطبین باقی می ماند، نحوه به کار بردن خلاقیت و جذابیت در معرفی محصولات است.

به دنیای تبلیغات خوش آمدید!

اگر در دنیای تبلیغات تازه ­وارد هستید، ممکن است فکر کنید اولین کارهای شما خوب نیستند؛ و یا حتی بد هستند! برای شروع در زمینۀ کاری خود، تمام کتاب­های خوب را پیدا کنید، بخوانید، یاد بگیرید و حفظ کنید. ممکن است شروع کندی داشته باشید و به عنوان یک نویسندۀ درجه دو مطرح شوید؛ برای رسیدن به یک کار خوب تا آن­جا که می­توانید کپی کنید! شاید مجبور باشید این کار برای چند سال انجام دهید. اما باید بدانید کپی کردن از کارهای موفق، برای کسب­ وکارهای نوپا از اصول اولیه موفقیت محسوب می­ شود.

بیشتر بخوانید  قانون طلایی فروش موفق، مشاورۀ صحیح فروشنده به مشتری است!

فقط نکته در این است که از روی چه کسی تقلید کنید! بالاخره روز موفقیت شما هم خواهد رسید و تبلیغی که ساخته­ اید مورد توجه قرار خواهد گرفت. از آدم­های با تجربه تا می ­توانید استفاده کنید و ببینید در مواجه با مشکلی مانند شما چه کرده ­اند؟

تبلیغات، هنری است که ظرافت می ­خواهد و به طور دائم در حال تغییر است. فرمول خاصی ندارد، اندیشه­ ای است که یک روز بسیار تأثیرگذار است و روز دیگر هیچ اثری ندارد. این راه در بازار، ما را به سوی ایجاد یک نام تجاری پایدار پیش می ­برد.

البته تبلیغات هم برای خود اصولی دارد که تغییر ناپذیر است:

  1. فقط به فروش فکر کنیم.
  2. با یک استراتژی دقیق و بازاریابی خلاقانه، پیام خود را انتقال داده و کارها را پیش ببریم.

 برای یک تبلیغ مؤثر باید این دو نظریه را در کنار هم به کار بگیرید.

تبلیغات ماندگار و موفق

در تبلیغات خلاقیت و نوآوری داشته باشید

فرمول ساختن تبلیغات مؤثر و خلاق

در حال حاضر مشتری با انبوه اطلاعات و محصولات مواجه است. مشکل اینجاست که اکثر محصولات مانند هم هستند! به همین علت آژانس­ های تبلیغاتی چاره­ ای جز این ندارند که محصول را از یک زاویه منحصر­ به­ فرد نگاه کنند؛ و مزیت متفاوتی برای مصرف ­کننده بیان کند.

بیشتر بخوانید  چهار قدم در فروش حرفه ای

در تبلیغات مؤثر نباید مصرف­ کننده را احمق فرض کرد و نیز نباید طوری برخورد کرد که گویا قصد درس دادن داریم. برای تهیه یک آگهی باید خلاق باشیم، در واقع در کنار پاسخ­های عددی یک صفت متفاوت اضافه کنیم. به عنوان مثال به جای کلمۀ جدید روی یک محصول خوراکی واژۀ ترد و خوشمزه جذاب­تر به نظر می ­رسد.

بعد از موضوع خلاقیت، بحث جایگاه سازی در تبلیغات مطرح شد. تبلیغات وارد عصری می­ شود که در آن استراتژی پادشاه است. جایگاه­ سازی مثل پیدا کردن صندلی خالی در یک اتوبوس شلوغ است. برای گرفتن فضای مورد نظر باید یک کمپین تبلیغاتی بی­نظیر در بازارهای شلوغ اجرا کرد.

نکتۀ اصلی اینجاست که برای گرفتن جایگاه هم، نیاز به خلق یک ایدۀ خلاقانه داریم؛ همچنان که گفته­ اند تبلیغات خوب، فروش را بالا می­ برد و تبلیغات عالی کارخانه ­ها را می­ سازد.

شما می­توانید چیزی بگوئید که مردم تا کنون نشنیده ­اند. اما باید به گونه­ ای بگوئید که آن­را در درون خود حس کنند. اگر چیزی که گفته ­اید در مخاطب حسی ایجاد نکند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. زیرا خرید یک فرآیند کاملاً احساسی است.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست