بازاریابی چابک یا Agile Marketing چیست؟

بازاریابی چابک

وقتی شما مشغول بازاریابی در هر زمینه ای هستید، هزینه ای که متحمل میشید فقط پول نیست. مهم تر از پول و هر چیز دیگه ای زمان شماست که داره صرف انجام اون کار میشه. اگه کمی به این موضوع فکر کنید به این نتیجه می رسید که وقتشه در کنار بودجه مالی، زمان رو هم مدیریت کنید. در چنین مواقعی استراتژی بازاریابی چابک بهترین گزینه ی پیش روی شماست.

قبل از بررسی بازاریابی چابک و تأثیر اون بر سازمان ها، بد نیست توضیحی راجب مدیریت چابک بدیم. بررسی و شناخت مدیریت چابک، به شما کمک میکنه تا مفهوم بازاریابی چابک رو بهتر درک کنید. در ادامه ی این مقاله قراره راجب این دو موضوع و تأثیر اون ها بر سازمان ها بیشتر توضیح بدیم.

بیشتر بخوانید  تبليغات BTL براي كدام كسب و كارها مناسب است؟

مدیریت چابک:

مدیریت چابک تکنیکی هست که بر تقسیم و تجزیه ی پروژه های بزرگ به بخش های کوچیک، بین اعضای تیم تمرکز داره. این استراتژی به تیم ها این امکان رو میده تا برای تغییرات سریع در پروژه آمادگی کامل داشته باشند.

آژانس های بازاریابی و شرکت های نرم افزاری، کسب و کارهایی هستند که بهتر از همه به تغییر پروژه آگاهند. مدیریت چابک این امکان رو برای تیم فراهم میکنه تا کارهای انجام شده رو دوباره ارزیابی و تنظیم کنند. ارزیابی مجدد باعث اطمینان از تغییر کار، چشم انداز مشتری و تمرکز تیم میشه.

به عنوان مثال برنامه نویسان کمپانی هایی مثل تویوتا و هوندا با استفاده از روش مدیریت چابک بازده خودشون رو افزایش دادند. این کمپانی ها بجای انجام یک پروژه ی بزرگ و سنگین اون رو به بخش های کوچیک تجزیه، و بین اعضای تیم تقسیم کردند. این روند باعث افزایش سرعت کار و بازده بیشتر این کمپانی ها شد.

بیشتر بخوانید  رابطۀ روانشناسی رنگ ها با فروش بیشتر فست فودها
بازاریابی چابک

 مقالۀ تقویت برندینگ با بازاریابی چریکی را حتماَ مطاله کنید

بازاریابی چابک:

بازاریابی چابک یا Agile Marketing نوعی تکنیک بازاریابی هست که بر کار تیمی تاکید داره. بر طبق این روش تکمیل بخش مشخصی از یک پروژه در مدت زمان معین به عهده ی یک دپارتمان است. علاوه بر این نتایج و عملکرد هر بخش مرتباً مورد ارزیابی قرار میگیره.

به این ترتیب با اصلاح سریع خطاها علاوه بر کاهش هزینه های اضافی، صرفه جویی زیادی در “زمان” میشه. اجرای استراتژی بازاریابی چابک که باعث انعطاف پذیری یک سازمان به تغییرات بازار میشه، نیازمند چند المانه:
*بازه زمانی مشخص برای انجام وظیفه
*جلسات بررسی و هماهنگی تیم
*ردیابی کردن مسیر پیشرفت
*کار تیمی قوی.

بیشتر بخوانید  چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ بنویسیم؟
بازاریابی چابک

تأثیر بازاریابی چابک بر سازمان ها:

تکنیک بازاریابی چابک، روند انجام یک پروژه و فعالیت تیم رو به صورت مداوم کنترل میکنه. در نتیجه نرخ شکست پروژه بشدت کم میشه. این تکنیک به سازمان شما اجازه میده تا به سرعت به تغییرات بازار پاسخ بدید. شما با استفاده از این تکنیک با اصلاح به موقع خطاهای تیم، از شکست پروژه و هزینه های سنگین جلوگیری می کنید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله به این نتیجه رسیده باشید که با اجرای تکنیک بازاریابی چابک، “زمان” رو هم مثل بودجه مدیریت کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست