رابطۀ روانشناسی رنگ ها با فروش بیشتر فست فودها

روانشناسی رنگ فست فود ها

برای همۀ ما پیش اومده که علی رغم سیر بودن وقتی از مقابل یک فست فود رد میشیم احساس گرسنگی کنیم. بعضی وقت ها بویی که در فضا پخش میشه یا عکس و رنگ غذاها، حس گرسنگی ما رو تحریک میکنه. نکتۀ مهم اینه که بعضی از رنگ ها میتونن احساسات و حال روحی افراد رو تغییر بدن. روانشناسی رنگ ها در برندینگ بشدت تأثیر داره همچنین جالبه بدونید بعضی رنگ ها در اشتهای افراد هم اثرگذارند.  رنگ ها قدرت زیادی دارن و شما می تونید حتی در برند سازی کسب و کارتون از اون ها کمک بگیرید. در این مقاله به طور مختصر راجع به تأثیرات شگفت انگیز روانشناسی رنگ ها در تبلیغات به خصوص در فست فود ها صحبت می کنیم.

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و برندینگ :

رنگ ها بیشتر از اون چیزی که فکر می کنید در تبلیغات مؤثرند. وقتی مشتری به هویت بصری یک برند نگاه میکنه، رنگ ها بیشتر از هر چیزی احساسات اون رو درگیر می کنند. اینجاست که روانشناسی رنگ ها در تبلیغات اهمیت زیادی پیدا میکنه. به عنوان مثال رنگ سبز نماد آرامشه. اگه برای لوگوی تجاری با موضوع ورزش های سخت از این رنگ استفاده کنید، پیام اشتباهی به مخاطب منتقل میشه.

بیشتر بخوانید  16 مهارت لازم برای متخصص دیجیتال مارکتینگ
روانشناسی رنگ سبز

طبق تحقیقات 85درصد مصرف کنندگان، رنگ محصول رو عامل اصلی انتخاب و خرید معرفی کردند. در 52درصد مواقع یک طراحی ضعیف و انتخاب رنگ نادرست به مخاطب این پیام رو میده که این محصول رو نخر. هر رنگ فهرست خاصی از ویژگی هارو داره که می تونید در بازاریابی از اون ها استفاده کنید.

مثلاً رنگ آبی احساس آرامش، آسایس، مسئولیت پذیری، صلح و پایداری رو در مشتری ایجاد میکنه.

رنگ قرمز تداعی کنندۀ شور و اشتیاق، عشق، اعتماد به نفس و انرژی زیاد است.

رنگ طوسی در بیشتر اوقات احساس خسته بودن رو ایجاد میکنه. اما با یک استراتژی درست میتونه نشانۀ حرفه ای بودن، رسمی بودن و کارآمد بودن باشه. مثلاً  از این رنگ میشه در شرکت های حقوقی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  2 بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه و جذاب

شاید عجیب باشه اما در بیشتر مواقع رنگ ها باعث میشن تا یک محصول بهتر از محصولات دیگه بنظر برسه. به همین دلیل هر کسب و کاری برای فروش بیشتر محصولاتش باید به روانشناسی رنگ ها دقت زیادی داشته باشه.

روانشناسی رنگ قرمز و زرد

استفادۀ فست فودها از رنگ قرمز و زرد:

اگه دقت کرده باشید همۀ فست فودها یا قرمز هستن و یا در لوگو از رنگ قرمز و زرد استفاده کردن. رنگ زرد نماد رضایت، خوشحالی و جنب و جوش هست. رنگ قرمز هم احساس تمایل و اشتیاق رو در مشتری ایجاد میکنه. وقتی این دو رنگ در کنار هم قرار بگیرن قدرت زیادی پیدا می کنند و به شدت جلب توجه می کنند.

شما با دیدن رنگ زرد و قرمز ناخودآگاه یاد سیب زمینی سرخ شده و سس قرمز میوفتید. همچنین این رنگ ها شما رو یاد سس های متنوع و خوشمزه مثل سس خردل و کچاپ میندازن. در این حالت کاملاً طبیعیه که شما هوس غذا خوردن کنید حتی اگه سیر باشید.

بیشتر بخوانید  قانون طلایی فروش موفق، مشاورۀ صحیح فروشنده به مشتری است!

علاوه بر این ها قدرت رنگ زرد و قرمز یادآور لذت غذا خوردن در کنار خانواده و دوستان و شادی است. در افرادی که طرفدار غذا های سالم هستن، رنگ های سبز و زرد میتونن احساس گرسنگی ایجاد کنند. مثلاً در لوگوی رستوران های بزرگ و معروفی مثل ساب وی، استارباکس از این رنگ ها استفاده شده. روانشناسی رنگ ها در برندینگ این رستوران ها اهمیت زیادی داشته.

 

در این مقاله به روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و تأثیر زیاد رنگ ها در شخصیت و روحیۀ افراد اشاره کردیم. اگه صاحب یک کسب و کار هستید در قدم اول باید شناخت کاملی از مشتری هاتون داشته باشید. در مرحلۀ بعد، از رنگ های مناسبی در هویت بصری برندتون استفاده کنید. اگه روانشناسی رنگها رو جدی بگیرید به افزایش ارتباطتون با مشتری کمک خیلی زیادی کردید.  

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست