اصول مهم تیزینگ تبلیغاتی

در سال های گذشته تیزینگ تبلیغاتی خیلی به چشممون خورده و جلب توجه کرده. اما سوال خیلی ها اینه که تیزینگ و اوپنینگ چیه و چرا این چند سال این نوع تبلیغ خیلی باب شده؟
در معنی لغوی تیزینگ یعنی حواس پرتی. در واقع شما با یک جمله یا تصویر سعی می کنید مخاطب رو به چالش بکشید و ذهنش رو درگیر کنید. در این نوع تبلیغ هدف اینه که مخاطب رو با یه علامت سوال توی ذهنش رها کنیم. در این حالت می تونیم مخاطب رو با تبلیغ محصول یا خدمات جدیدی که ارائه میدیم همراه کنیم.

تیزینگ تبلیغاتی دو فاز داره:

در مرحله اول کل پیام تبلیغ رو به بیننده انتقال نمیدیم و سعی می کنیم مخاطب رو کنجکاو کنیم.
اپنینگ فاز دوم این تبلیغات هست که در این مرحله، پیام تبلیغات به طور کامل به مخاطب منتقل میشه.
در این مقاله قراره این نوع روش تبلیغاتی رو دقیق تر بررسی کنیم و در مورد تأثیرگذاری بیشتر اون نکاتی رو به شما بگیم.

بیشتر بخوانید  تبلیغات محیطى چه تأثیرى بر برندینگ دارند؟

تأثیرگذاری روش تیزینگ

زمانی که تیزینگ تازه راه خودش رو در تبلیغات باز کرده بود به دلیل جدید بودن این روش و کنجکاو کردن مخاطب، خیلی مورد استقبال قرار گرفت. اما سوالی که پیش میاد اینه که آیا تبلیغات به روش تیزینگ هنوز هم تاثیرگذار هست یا نه؟

به بیان ساده تر میشه گفت تیزینگ، تبلیغی هست که مردم اون رو دنبال کنند و در مورد اون حرف بزنن. این حرف زدن و دنبال کردن باید جوری باشه که زمان احساس نیاز، افراد دنبال محصول یا خدمات شما در بازار بگردن. لازمه ی تیزینگ، گستردگی تبلیغات در سطح شهره.

بیشتر بخوانید  بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی اهواز در کجا قرار گرفتن؟

شما با اجاره ی یک یا دو بیلبورد توجهی رو به محصول یا خدمات جدیدتون جلب نمی کنید و نمی تونید برندتون رو در ذهن مخاطب موندگار کنید.

اصول تبلیغات تیزینگی

1- اگه تصمیم گرفتید این مدل تبلیغ رو انجام بدید حتماً بیلبوردهایی که در خیابون های شلوغ و پر از مخاطب هدف هستند رو انتخاب کنید. در این صورت بیلبورد یکی از بهترین راه های افزایش فروش شماست.

2- برای اثرگذاری بیشتر تیزینگ می تونید در رسانه های مجازی هم تبلیغاتتون رو همزمان شروع کنید.

3- یکی از بزرگ ترین ریسک های اجرای تیزینگ و اوپنینگ ، برآورده نکردن انتظارات مخاطبه. اما این یعنی چی؟
یعنی محصول شما به اون اندازه ای که در تبلیغات جلب توجه کرده، خوب و یا باکیفیت نبوده. در این حالت به جای اعتماد و فروش بیشتر، یک حس منفی و موندگار در خریدار ایجاد میشه.

بیشتر بخوانید  مؤثرترین بیلبورد اهواز برای کسب و کار شما

4- برای تیزینگ حتماً دنبال یک طرح خلاق و خاص باشید. هیچ چیزی به اندازه ی خلاقیت در طراحی و شعارتون نمی تونه اثرگذار باشه. طراحی تیزینگ باید مثل تریلر یک فیلم جذاب و گیرا باشه.
اگه در کمپین های تبلیغاتیتون خلاقیت نداشته باشید به نتیجه دلخواه نمی رسید و نمی تونید مخاطب رو با خودتون همراه کنید.

با توجه به حجم تبلیغات زیادی که روزانه به مغز ما وارد میشه و در واقع ترافیک بصری زیادی که در کوچه و خیابون ها وجود داره، میشه گفت تبلیغات تیزینگی اگه اصولی اجرا بشن بیشترین تأثیرگذاری رو بر مخاطب دارن.
تیم ما با سال ها تجربه در این زمینه آماده است تا به معرفی بیشتر کسب و کار شما کمک کنه.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست