یه تیزر تبلیغاتی موفق، چه ویژگی هایی داره؟!

ساخت تیزر

اگه شما هم کسب و کاری دارید حتماً به ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای معرفی برندتون فکر کردین.

امروزه شبکه های اجتماعی به سرعت دارن رشد میکنن و استفاده از اونا روز به روز بیشتر میشه. توکشور ما استفادۀ مردم از شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام خیلی زیاده.

آمار نشون داده افرادی که گوشی هوشمند دارن 10درصد از وقتشونو تو این شبکه ها میگذرونن. این موضوع نشون میده که شبکه های اجتماعی بیشتر از تلویزیون دیده میشن.

با توجه به موضوعات گفته شده میفهمیم که شبکه های اجتماعی در بازاریابی اهمیت خیلی زیادی دارن. شما میتونید کسب و کار و برندتون رو تو این شبکه ها، به طور چشم گیری معرفی کنید.

یک تیزر تبلیغاتی خلاقانه باعث میشه که شما کسب و کارتون رو در کمترین زمان به مخاطبانتون نشون بدین. این مسئله اطمینان و اعتماد مخاطب رو در کمترین زمان به برند شما جلب میکنه. ما تو این مقاله سعی داریم ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب رو به شما معرفی کنیم.

قبل از معرفی ویژگی ها، بد نیست یه توضیح بدیم که اصلاً تیزر تبلیغاتی در اصطلاح چه مفهومی داره؟!

بیشتر بخوانید  3 نکتۀ مهم که برای جایگاه سازی برندتون باید حتماً اون ها رو رعایت کنید!

تیزر در اصطلاح به نمایش دادن موضوعی گفته میشه که حس کنجکاوی در بیننده ایجاد کنه. اما معنی کلی تیزر تبلیغاتی، یعنی تکنیکی برای معرفی محصول یا برند شما در رسانه های دیجیتال.

فاکتورهای اصلی موفقیت یک تیزر:

1- روش انتقال پیام

2- خلاقیت

3- اجرا

1- روش انتقال پیام(استراتژی):

یه تیزر موفق از لحاظ استراتژی بی نقصه و تو کمترین زمان مفهوم رو به مخاطب منتقل میکنه. تیزر تبلیغاتی بعضی وقتا شامل یک پیام و بعضی وقتا شامل دو یا چند پیام برای مخاطبه. وقتی تیزر یک پیام تبلیغاتی برای مخاطب داره، سوالات مخاطب رو به سمت جواب، که همون پیام تبلیغ هست میکشونه.

وقتی تیزر چندتا پیام داره، باید همۀ پیاما رو در نظر گرفت و سناریویی خلاق برای معرفی اون ها بکار برد.

بیشتر بخوانید  چرا تبلیغات تلویزیونی یکی از مؤثرترین ابزارهای تبلیغاتی است؟

برای یه تیزر تبلیغاتی خلاقانه باید قالب خوب و مرتبطی هم در نظر گرفت. منظور از قالب همون لحن و سبک آگهیه که زیر مجموعۀ یه استراتژی خوبه.

پرطرفدارترین قالب های ساخت تیزر، قالب های داستانی، نمایشی، تاییدی، طنز و … هستن.

خلاقیت در تیزر

2- خلاقیت:

در ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای، مهمترین ویژگی خلاقیت بکار رفته در تیزر هست.

یه قانون در تبلیغات وجود داره و اونم اینه که اگه جلب توجه نکنید هیچکس به حرف شما گوش نمیده. تا زمانی که با استفاده از قدرت خیالتون چیزهای جذاب خلق نکنید هیچ مخاطبی به شما توجه نمیکنه. یه تیزر تبلیغاتی خلاقانه باید طبق خواسته ها و نیاز مصرف کننده باشه. اگه تیزر شما چیز مهمی برای گفتن نداشته باشه هر چقدر هم که زیبا باشه بیننده ای نداره.

یک تبلیغ کننده باید قبل از هر چیز هدف و مخاطباشو به درستی انتخاب کنه.

اجرا تیزر

3- اجرا:

 برای ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای باید بتونید قبل از هر چیز پیام اون رو به درستی انتخاب کنید. همینطور باید اجرای صحیحی با توجه به نوع محصول و مخاطب داشته باشه.

بیشتر بخوانید  چطور با گوشی میتونیم طراحی لوگو اسم انجام بدیم؟

تیزر ساخته شده قبل از اکران اصلی تو محدودۀ کوچیکی به مخاطبان نشون داده میشه تا بازخورد تیزر مشخص بشه.

این موضوع رو هیچوقت فراموش نکنید که شما در بازاری کار میکنید که رقابت شدیدی در اون وجود داره. تو این بازار پر رقابت، برندی موفق میشه که بتونه پیام تبلیغاتیش رو سریع تر به مخاطب منتقل کنه.

اگه مشغول کسب و کاری هستید یکی از بهترین و مؤثرترین راه های معرفی محصولات و برندتون، ساخت تیزر تبلیغاتیه. پس سریعتر دست بکار بشید و از یک تیم خلاق و حرفه ای تو این زمینه کمک بگیرید.

امیدواریم مطالب گفته شده شما رو با یه تیزر خوب و حرفه ای و تأثیرات اون، تا حدودی آشنا کرده باشه.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست