اهمیت موبایل مارکتینگ در توسعۀ کسب و کار

موبایل مارکتینگ و توسعه کسب و کار

شما هم بجای استفاده از کامپیوتر، کارهای روزانتون مثل بازدید از وب سایت ها و… رو با موبایل انجام می دید؟ در حال حاضر 80 درصد کاربران اینترنت گوشی هوشمند دارند. شرکت گوگل اعلام کرده که در پایان سال 2015 مقدار جستجوها با تلفن همراه بیشتر از کامپیوترها بوده. بازاریابی از طریق موبایل میتونه بستر مناسبی برای تبلیغات برند شما باشه. این موضوع به شرطی کمک کننده است که درک مناسبی از مخاطبان و طراحی محتوا داشته باشید.اگه شما از موبایل مارکتینگ برای جذب مشتری استفاده نمی کنید قطعاً رقبای شما در حال انجام این کار هستند. در این مقاله مختصر توضیح دادم که چرا موبایل مارکتینگ باید در کسب و کار شما جایگاه ویژه ای داشته باشه.

موبایل مارکتینگ چیست

موبایل مارکتینگ چیست؟

تاریخچۀ موبایل مارکتینگ به زمانی برمیگرده که اولین اس ام اس و کد کوتاه در سال 2003 راه اندازی شد. پونتیاک و نایکی اولین برندهای معروفی بودن که کمپین اس ام اس رو راه انداختن. تلفن همراه شیوۀ تعامل مردم با برندها رو خیلی متفاوت کرد. امروزه هر برند و سازمانی استراتژی خاصی رو برای بازاریابی موبایلی در نظر گرفته.

بیشتر بخوانید  چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار بنویسیم؟

سوالی که برای مدیر یک کسب و کار پیش میاد اینه که چطور می تونه یک استراتژی موبایل مارکتینگ طراحی کنه؟

در ادامه 3 گام اصلی و مهم برای طراحی یک استراتژی خوب در زمینۀ موبایل مارکتینگ رو توضیح میدم.

گام اول :

عادت های مخاطبای هدفتون رو در استفاده از موبایل جمع آوری کنید. مثلاً استفادۀ اون ها از وب تا چه اندازه با موبایل انجام میشه؟

یا مثلاً کامل کردن فرآیند خرید در گوشی برای اون ها راحته؟

 اگه نمی تونید به راحتی به این اطلاعات دست پیدا کنید از گزارش های زیادی که منتشر شده استفاده کنید. جالبه بدونید 65 درصد ایمیل ها روی موبایل باز میشن. یا 95 درصد افراد بزرگسال، بیشتر از گوشی هوشمند برای دسترسی به مطالب و اطلاعات استفاده می کنند. پیدا کردن چنین داده های دقیقی میتونه شما رو در مسیر درستی قرار بده. پس در نتیجه شما باید بر اساس صنعتی که در اون فعالیت می کنید، مخاطبان هدفتون رو توسعه بدید.

بیشتر بخوانید  راهکارهایی برای تبلیغ محلی و ارزان

گام دوم :

قبل از شروع بازاریابی از طریق موبایل، اهدافتون رو مشخص کنید. مثلاً اگه مدیر کسب و کاری هستید می تونید با پرسیدن این سوالات از اعضای تیم، اهدافتون رو مشخص کنید:

در حال حاضر برای تلفن های همراه(در زمینۀ کسب و کارتون) چه کارهایی انجام می دید؟

اگه از بازاریابی موبایلی برای کسب و کارتون استفاده می کنید از عملکردتون راضی هستید یا نه؟

دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید؟ جذب بیشتر کاربران موبایلی یا حفظ همین تعداد؟

تعامل کاربران

گام سوم:

برای درگیرسازی کاربران موبایل، راهی پیدا کنید. منظور از درگیرسازی، تعامل بیشتر با کاربران هست. شما باید کاربران رو در سایت یا اپ تشویق کنید تا با شما تعامل بیشتری داشته باشند. هرچقدر کاربران با محتوای تولید شده توسط شما بیشتر ارتباط برقرار کنند، تعامل بیشتری برقرار میشه. نتیجۀ این تعاملات، جذب کاربران بیشتر و در نتیجه افزایش فروش شما است. رمز موفقیت بازاریابی از طریق موبایل، تعامل زیاد با کاربرانه.

بیشتر بخوانید  یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

اهمیت موبایل مارکتینگ رو میشه از اونجا فهمید که امروزه موبایل ها از هر وسیله ای برای مردم مهم تر شدن. تعداد کاربرانی که موبایل رو جایگزین کامپیوتر و لپ تاپ می کنند، روز به روز در حال افزایشه. پس اگه به دنبال جذب کاربر و افزایش فروش کالا یا خدماتتون هستید از موبایل مارکتینگ غافل نشید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست