تأثیر مسئولیت اجتماعی در موفقیت کسب و کارها

مسئولیت اجتماعی

قبل از هر چیز لازمه توضیح بدیم که مسئولیت اجتماعی چیست و چه کاربردی در جامعه داره؟

مسئولیت اجتماعی یک چهارچوب اخلاقیه. هر فرد به عنوان عضوی از جامعه وظیفه داره در حل کردن خیلی از مشکلات اجتماعی مشارکت کنه. به این حس مسئولیت پذیری و تعهداتی که هر فرد نسبت به جامعه داره، مسئولیت اجتماعی گفته میشه. تابحال به این فکر کردید که دلیل پیشرفت کشوری مثل ژاپن چیه؟ و چرا کشورهای توسعه نیافته به کندی پیشرفت می کنند؟

جواب این سوال ساده است. پذیرفتن یا نپذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط اعضای یک جامعه از مهم ترین عوامل پیشرفته. وقتی یک فرد، سازمان یا نهاد تمام وظایفی که به نفع جامعه هست رو به عهده میگیره قطعاً در پیشرفت جامعه سهم داره. در این مقاله قصد داریم بازاریابی مسئولیت اجتماعی و تأثیر اون در موفقیت کسب و کارها رو بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید  چرا بازاریابی دیجیتال شما شکست میخوره؟

بازاریابی مسئولیت اجتماعی چیست؟

امروزه همه ی کسب و کارها درگیر رقابت شدیدتری نسبت به قبل هستند. در این شرایط مردم زیر سونامی از تبلیغات هستند و بدنبال اطلاعات جذاب و احساسی اند. هر کسب و کاری که دارید باید به این نکته توجه کنید که تمام مخاطبان شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. شما اگه توانایی ایجاد تمایز با رقبا رو نداشته باشید قطعاً حذف شده و راه برگشتی ندارید.
مسئولیت اجتماعی تأثیر زیادی در تبلیغات و بازاریابی داره. اینکه یک کسب و کار برای فروش بیشتر به واسطه ی یک روش اخلاقی، تبلیغات انجام بده به مدیر اون مجموعه بستگی داره. مثلاً بانک دی 700 میلیون تومان از چاپ سر رسید و مشارکت کارمندان رو به زلزله زدگان سرپل ذهاب اهدا کرد.

وقتی با توجه به نیاز بازار و در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی کالای مفیدی تولید بشه، قطعاً نتیجه خوبی بدست میاد.
مثل تولید مواد غذایی با کمترین مقدار مواد مضر افزودنی برای حفظ سلامت مردم. معمولاً تبلیغات و بازاریابی چنین محصولاتی با استقبال زیادی روبه رو میشه چون سلامت جامعه مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته.

بیشتر بخوانید  تفاوت بازاریابی محتوایی با کپی رایتینگ چیست؟
مسئولیت اجتماعی

 مقالۀ راز موفقیت بازاریابان بزرگ چیست؟را حتماَ مطاله کنید.

آیا مسئولیت اجتماعی باعث رشد برند میشه؟

شما هم تا اینجای کار موافق هستید که بین بازاریابی و مسئولیت اجتماعی باید رابطه ی مستقیمی وجود داشته باشه؟
کاری که شما انجام میدید منعکس کننده ی فرهنگ شرکت یا سازمان شماست. فعالیت کسب و کار شما میتونه احساس مثبت یا منفی در مصرف کننده ایجاد کنه. سلامت جامعه باید باور قلبی شما باشه و فعالیتتون صرفاً برای سود بیشتر نباشه. در صورتی که مصرف کننده متوجه بشه سلامتش برای شما مهمه قطعاً طرفدار برندتون میشه.

اگه به داستان موفقیت برندهای معروف دنیا نگاهی بندازید می بینید که اون ها به احساسات مخاطب توجه ویژه ای دارند. جالبه بدونید 80 درصد آمریکایی ها شرکت هایی رو حمایت می کنند که در موضوعات اجتماعی مشارکت دارند. برندهایی مثل اپل، کوکاکولا، سامسونگ و الجی از بازاریابی مسئولیت اجتماعی برای پیشبرد اهدافشون استفاده می کنند. در نتیجه مسئولیت اجتماعی یک نوع استراتژی بازاریابیه که در کمپین ها به فروش بیشتر و افزایش درآمد کمک میکنه.
میشه نتیجه گرفت که مسئولیت اجتماعی به اسم تجاری یک برند روح میبخشه. البته به این موضوع توجه کنید که بعضی از کارها در این زمینه ممکنه تأثیر منفی اجتماعی داشته باشند. یک قدم اشتباه شما رو از بازار رقابتی دور میکنه.

بیشتر بخوانید  آموزش مهم‌ترین نکات کاربردی تولید محتوا برای تازه‌کارها

برای مشاوره در این زمینه، تیم روزنۀ نگاه آمادۀ ارائه خدمات به شما عزیزان است.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست