آیا تبلیغ سنتی در حال سقوط است؟

تبلیغ سنتی

قبل از هر چیز لازمه یه تعریف کلی از تبلیغات داشته باشیم. تبلیغات روشیه که به کمک اون، صاحب کسب و کار از طریق یک یا چند رسانه با مصرف کننده ها ارتباط برقرار میکنه. همه ی شرکت ها به دلایل مختلف تبلیغات انجام میدن و برای اون مبلغ قابل توجهی رو در نظر می گیرن. بعضی از کسب و کارها اونقدر تبلیغ سنتی یا مدرن انجام میدن تا به هدف بازاریابیشون برسن. بعضی از کسب و کارها صرفاً برای وفادارسازی مشتری و یادآوری اسم برندشون تبلیغات انجام میدن.

تا قبل از شکل گیری تبلیغات دیجیتال و آژانس های تبلیغاتی، ارائه دهنده ی انواع تبلیغات تنها تلویزیون، رادیو و… بودن. امروزه برای کمپین های تبلیغاتی هنوز از این رسانه ها استفاده میشه اما برای معرفی یک برند، این روش ها کافی هستند؟ بنظر شما در آینده این روش ها چقدر میتونن به معرفی یک محصول یا خدمات کمک کنند؟

بیشتر بخوانید  بهترین لحن محتوا برای برند شما چیست؟

بین انواع تبلیغات سنتی و مدرنی که برندها انتخاب می کنند، تفاوت های زیادی وجود داره. در ادامه ی این مقاله چندتا از مهم ترین تفاوت های تبلیغ سنتی و مدرن رو با هم بررسی می کنیم. همچنین توضیح میدیم که چرا کسب و کارها اکثراً تبلیغ مدرن رو به سنتی ترجیح میدن.

تبلیغ سنتی

سه تفاوت اصلی تبلیغات سنتی و مدرن:

1- اولین و مهم ترین تفاوت اینه که مخاطب تبلیغ سنتی یک مخاطب عام هست. ولی در تبلیغات مدرن و امروزی هر کسب و کار میتونه مخاطبان خاص خودش رو جذب کنه.
2- یک تفاوت دیگه اینه که در تبلیغات سنتی از ابزار تکنولوژیک و خیلی پیشرفته ای استفاده نمیشه. ولی در تبلیغات مدرن از تمام ابزارهای بروز برای جذب مخاطب استفاده میشه.
3- تبلیغات سنتی مخاطب گسترده ای ندارند ولی در تبلیغات مدرن سرعت تکثیر پیام خیلی زیاده و مخاطبان زیادی تبلیغ شما رو می بینند. به عنوان مثال تبلیغ یک محصول در یک وب سایت، روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده داره.

بیشتر بخوانید  چگونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ بنویسیم؟

استفاده ی کسب و کارها از تبلیغات سنتی و مدرن:

همونطور که می دونید رشد تبلیغ سنتی در سال های اخیر تقریباً متوقف شده. کم یا متوقف شدن این دسته از تبلیغات بدلیل اشباع شدن بازار نیست. مشکل اصلی اینجاست که در این تبلیغات هنوز تلویزیون به عنوان اولین و تنها راه حل شناخته میشه. در حالی که امروزه با وجود پلتفرم های دیجیتال مردم در حال فاصله گرفتن از رسانه هایی مثل تلویزیون و رادیو هستند.

در حال حاضر تمرکز تمام برندها و کمپانی ها بر تحول دیجیتاله. در این وضعیت این سوال پیش میاد که تبلیغات تلویزیونی بی ارزشند یا این نوع تبلیغات در حال سقوط هستند؟
جواب خیر است. تبلیغات تلویزیونی هنوز با ارزشند و دیده میشن اما این وسط نکته ی مهمی وجود داره. یک نرم افزار که استفاده از اون آسون باشه حس صمیمیت بیشتری رو به مشتری منتقل میکنه. در نتیجه این موضوع طبیعیه که گرایش مردم به نرم افزارها بیشتر بشه. آژانس هایی که هنوز از انواع تبلیغات سنتی استفاده می کنند، فراموش کردن که بستر تبلیغات فقط به تلوبزیون محدود نمیشه.

بیشتر بخوانید  چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟
تبلیغ سنتی

آژانس تبلیغاتی روزنه نگاه آماده است تا در زمینه ی تبلیغات شما رو همراهی کنه. ما در این مجموعه به شما کمک می کنیم تا فضای فروش محصولتون رو برای مشتریان مناسب ترکنید.
برای مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما لطفاً با شماره ی 0613138 تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست