حتماً براتون پیش اومده که صفحۀ یه کاربر رو تو اینستاگرام دیده باشید و از اون خوشتون اومده باشه. بیشتر پست های این افراد یا با فیلتر و افکت های مختلف هستند یا به طور صحیح هشتگ گذاری شدند. در حقیقت مدیریت پیج اینستاگرام این افراد کاملاً حرفه ای انجام میشه. یکی از رمزهای موفقیت این کاربرا استفاده از ابزار تحلیل اینستاگرام هست. بهتره به عنوان یه کاربر حرفه ای تو اینستاگرام از ابزار مدیریت اینستاگرام هم استفاده کنید. اگه این ابزارها رو نادیده بگیرید، ویژگی هایی که کاربرای محبوب از اونا استفاده می کنند رو از دست میدید.
ابزارهای اینستاگرام برای پیوند دادن(لینک دادن):
Sked Link
Sked Link به شما این امکان رو میده که یک صفحۀ سفارشی ایجاد کنید. با این ابزار با هر جایی که می بینید مناسبه، میتونید پیوند(لینک) برقرار کنید. مثل فیسبوک، توییتر، وب سایت، وبلاگ یا صفحه مسابقه شما. در اصل به کمک این ابزار میتونید در اینستاگرامتون چندین لینک قرار بدید
Shorby
Shorby به شما این امکان رو میده که فهرستی از لینک ها رو شخصی سازی کنید. مثلاً می تونید به هر صفحه ای که مایلید افراد رو برای بازدید هدایت کنید، لینک بدید.
بهترین ابزارهای اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل و گزارش:
Instagram Insights
ابزار تجزیه و تحلیل حساب کاربری اینستاگرام یکی از بهترین ابزارهای اینستاگرام و یکی اصلی ترین منابع برای شماست. این ابزار برای تجزیه و تحلیل اینستاگرامه و به راحتی در مدیریت پیج اینستاگرام به شما کمک میکنه.
Hootsuite Analytics
Hootsuite Analytics به داده های اینستاگرام دسترسی داره. این ابزار تجزیه و تحلیل مقایسه ای، گزارش های قابل تنظیم و موارد دیگه رو ارائه میده. همچنین می تونید زمان پاسخگویی به حساب هاتون رو کنترل کنید. با این ابزار که یک ابزار تحلیل اینستاگرام هست می تونید نظرات مثبت و منفی رو رتبه بندی کنید.
Unmetric
ابزار تحلیل اینستاگرام کاربرد زیادی داره. این ابزار لایک ها، کانت ها و اشتراک گذاری ها رو طبقه بندی میکنه. علاوه بر این میتونید مشخصات اینستاگرامتون رو با رقبا مقایسه کنید. این ابزار مدیریت پیج اینستاگرام رو برای شما راحت تر میکنه.
Mentionlytics
Mentionlytics رو برای پیگیری هرگونه شرکت، رقیب، کلمات کلیدی و غیره نصب کنید. این ابزار برای اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، یوتیوب و سایر منابع وب مثل وبلاگ ها و مقالات خبری سازگاره.
و نکتۀ مهم این که این ابزار با یکی از بهترین ابزارهای اینستاگرام یعنی Hootsuite یک پارچه شده.
Display Purposes
Display Purpose ابزاری مناسب برای هشتگ های محبوبه. یک ویژگی مهم این ابزار اینه که به شما نقشه و نمودار نشون میده. مثلاً داغ ترین هشتگ ها چه هشتگ هایی هستند و در کنار اون ها چه برچسب هایی استفاده میشه.
Keyhole
برای مشاغل موجود در یک کمپین با هشتگ های تجاری، Keyhole یک روش مفیده. در اصل یک ابزار تحلیل اینستاگرام هست که برای ردیابی هشتگه. همچنین این ابزار، تحلیل و نظارت اجتماعی رو ارائه میده که در مدیریت پیج اینستاگرام خیلی بهتون کمک میکنه.
ابزارهای اینستاگرام برای مدیریت مخاطبا:
ابزار مدیریت اینستاگرام در ارتباطات شما تأثیر زیادی دارن. از این ابزارها برای ایجاد روابط بیشتر با دنبال کننده هاتون و ارتباطات تأثیرگذار استفاده کنید
Social Rank
Social Rank به شما این امکان رو میده تا مخاطبانتون رو بر اساس پارامترهای مختلف مرتب سازی و فیلتر کنید. مثلاً از با نفوذترین تا با ارزش ترین افراد رو مرتب کنید. با Social Rank که یکی از بهترین ابزارهای اینستاگرام هست، بهترین راه ارتباط با دنبال کننده هاتون رو تعیین کنید.
HypeAuditor
HypeAuditor یکی از ابزار مدیریت اینستاگرام برای به دست آوردن اطلاعات در مورد مخاطبای تأثیرگذاره.
HypeAuditor از API اینستاگرام استفاده نمیکنه. بنابراین فقط با حساب های عمومی که بیشتر از 1000 دنبال کننده دارند کار میکنه.
Fourstarzz Influencer Recommendation Engine
Fourstarzz ارتباط با شخصیت های تأثیرگذار اینستاگرام رو آسون میکنه. این اشخاص متناسب با ارزش برند شما هستند. همچنین به کمک این ابزار میتونید نکات مربوط به محتوا و نتایج تخمین زده شده رو دریافت کنید. به طور کلی ابزار مدیریت اینستاگرام در آنالیز و نظارت کلی بر صفحه، کمک زیادی به شما می کنند.
پیشنهاد میکنم با توجه به نوع فعالیتی که در اینستاگرام دارید، از ابزارهای جانبی اینستاگرام حتماً استفاده کنید. این ابزارها در نهایت باعث زیاد شدن لایک و کامنت هاتون میشن.