انواع محتوا که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

انواع محتوا که کسب و کار شما به آن نیاز دارد

بازاریابی محتوا، روشی موثر برای گسترش دامنۀ کسب و کار شماست. بازاریابی محتوا تعامل بیشتر با مخاطب و معرفی شما به عنوان یک برند را در پی دارد. اما دانستن اینکه، دقیقا چه نوع محتوایی را باید خلق کنید، دشوار است. در واقع، کاملا بستگی به این موضوع دارد که کسب و کار شما در تلاش برای دستیابی به چه چیزی است؟

آژانس های دیجیتال مارکتینگ، به خوبی اهمیت بازاریابی افرادی که امکان تبدیل شدن به مشتری برای شما دارند را می دانند. در این مقاله دربارۀ انواع محتوا که به شما در کسب موفقیت کمک می کنند، می پردازیم.

بازاریابی محتوا

بلاگ

داشتن وبلاگ در وبسایت شما، مزایای زیادی دارد. یکی از دلایل اصلی، بهبود سئوی سایت شماست. با نوشتن پست وبلاگ دربارۀ موضوعاتی مانند محصول یا بازار خود که شامل کلمات کلیدی مربوط هستند، شروع به پیشرفت در نتایج گوگل می کنید.

در واقع وقتی سئوالات خاصی دربارۀ یک صنعت جستجو می‌شود، وب سایت شما ابزاری برای پاسخ به سئوالات خواهد بود. تا زمانی که محتوای جذاب و قابل اعتماد داشته باشید، امکان بازگشت این بازدیدکنندگان و تبدیلشان به مشتری وجود دارد.

با داشتن یک وبلاگ، همچنین می تواند خود را به عنوان یک متخصص در زمینۀ کاری تان تقویت کنید. یعنی اگر افراد به دنبال خدماتی خاص و دریافت کمک از متخصصان هستند، خیلی سریع‌تر با شما تعامل برقرار می‌کنند. زیرا شما و سازمان تان، قبلاً اطلاعات عمیق و دقیقی را در مورد موضوع انتخاب شده بیان کرده اید.

بیشتر بخوانید  در پروپوزال نویسی به 3 نکته توجه کنید

ویدیو

استفاده از ویدیوها به عنوان ابزاری برای بازاریابی سازمان شما به طرز عجیبی موثر است. طبق تحقیقات، 54 درصد از مخاطبان می‌خواهند ویدیوهایی از برندهای مورد علاقۀ خود ببینند! عددی بسیار بیشتر از هر نوع محتوای دیگر. به‌دلیل تعامل آسان‌تر با ویدیو، افراد بیشتری برای مشاهدۀ آن و آشنایی با شما زمان می‌گذارند.

ویدیو، رسانه ای همه کاره است که امکان تولید طیف وسیعی از انواع محتوا را در اختیار شما می‌گذارد. ویدیو بین شما و مشتری، اعتماد و اعتبار ایجاد می کند. با وجود کلاهبرداری‌های فراوان در فضای آنلاین، ایجاد اطمینان و اعتماد در مشتریان، موضوعی مهم برای دستیابی به فروش است.

اینفوگرافیک

یکی از مهمترین انواع محتوا، اینفوگرافیک است. اثربخشی یک اینفوگرافیک خوب را هرگز نمی توان نادیده گرفت. زیرا می‌تواند هرگونه استراتژی بازاریابی را با تصویری چشم نواز ارائه کرده و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کند. اگر دنبال تبلیغ وبلاگ خود هستید یا قصد ارائه آمار و روند کسب و کار خود را دارید. اینفوگرافیک با استفاده از رنگ ها و تصاویر درخشان و فریبنده، بهترین روش برای انجام این کار است.

بیشتر بخوانید  6 ترند دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 که نباید دنبال کنید

با ارائۀ اینفوگرافیک، مخاطب به راحتی اطلاعات را درک کرده و تجزیه و تحلیل می کند. اگر داده های ارائه شده  بر مبنای عملکرد باشند، قطعاً محصولتان معتبرتر و قابل اطمینان تر تلقی خواهد شد. این داده ها در قالب اینفوگرافیک، بسیار قابل هضم تر خواهند بود و درک آنها برای مخاطب بسیار آسان تر خواهد بود.

مطالعات موردی (Case Study)

مطالعۀ موردی به مشتری اجازه می‌دهد تا از خود مشتریان دربارۀ کسب و کار شما اطلاعات کسب کند، به جای اینکه براساس صحبت ‌های شما تصمیم گیری کنند. این محتوا، موجب ایجاد اعتماد بین کسب و کار شما و مخاطب می شود. بسیاری از مصرف‌کنندگانی که از اینترنت اسفاده می‌کنند، در خرید تأمل می کنند زیرا بسیاری از سازمان‌ ها در مورد کیفیت خدمات و محصولاتشان دروغ می‌گویند. اگر آنها بتوانند نمونه‌های واقعی کارهای قبلی را که انجام داده‌اید مشاهده کنند، خیلی سریعتر با شما تعامل خواهند داشت.

مطالعات موردی باید مشخص کند که مشتری شما چه کسی بوده و مشکل آن‌ چگونه حل شده است. مطمئن شوید که این مطالعه، مسئلۀ مشترک افراد مختلفی باشد و برای افراد بسیاری کاربردی خواهد بود. برای تولید این گونه محتوا و خدمات بازاریابی محتوا می توانید از آژانس های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

انواع محتوای دیجیتال

بررسی و نظرهای مشتریان

دلیل استفاده از این نوع محتوا، دقیقا مشابه موارد بالاست. این محتوا، نشانه واضحی از عملکرد محصول شماست و دلیل اعتماد مردم به شما را نشان می دهد. اگر جایگاه خوبی در بازار دارید، این محتوا به خوبی دلیل موفقیت شما در میان سایر رقبا را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید  3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران

یکی از کمپانی های موفق در این زمینه، نایکی است که از ورزشکاران مشهور برای بازاریابی کفش‌هایش استفاده می کند. تایید این افراد، نه تنها راهی برای نمایش محصول هستند بلکه شگرد فوق العاده ای برای تبلیغات هستند. با توجه به تعداد سازمان‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی برای نمایش محصولات و تعامل با مشتریان استفاده می‌کنند، استفاده از افراد مشهور، تاثیری بسزا دارد.

نتیجه گیری

با توجه به کاربرد گسترده اینترنت در سراسر دنیا، تولید منظم محتوای جدید در وب، یکی از موثرترین روش های برای ساخت برند شماست. به همین دلیل است که آژانش های دیجیتال مارکتینگ، مجموعه ای از خدمات مختلف بازاریابی محتوا را ارائه می دهند.

مهم نیست که کدام یک از انواع محتوا برای شما مناسب است. در ساخت وبلاگ، ویدئو یا موارد دیگر، آژانس های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کنند تا با کیفیت ترین محتوا را برای ارتقاء کسب و کارتان داشته باشید. اگر سئوالی در این باره دارید، حتما با ما تماس بگیرید تا بهترین تصمیم برای پیشرفت کسب و کار شما گرفته شود.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست