4 روش شناخت مشتری

شناخت مشتری

شاید کمی عجیب به نظر برسه ولی طبق تحقیقات انجام شده تقریباً 80درصد برندها اطلاعات کافی برای راه اندازی یک کمپین عالی رو ندارند. این برندها در صورت جمع آوری اطلاعات مورد نیاز هم ممکنه در فرایند شناخت مشتری با مشکل مواجه بشن. همه ی ما می دونیم بررسی دقیق مشتری ها و رسیدن به شناخت کامل از اون ها کار آسونی نیست و در عین حال این مورد برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی یک رکن اساسی به حساب میاد.

 پس نکته ی مهم اینجاست که برای موفقیت در کمپین ها و افزایش فروش، شناخت مشتری ها یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به هدفه. هر برندی ممکنه در زمان اجرای استراتژی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی، تحت تأثیر عوامل دیگه قرار بگیره و نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان مخصوصش رو فراموش کنه. قطعاً این موضوع به ضرر برندهاست چون مشتری ها شریان حیاتی کسب و کار هستند.

بیشتر بخوانید  3 روش برای نجات کسب و کارها در بحران

در این مقاله راجب چند روش مهم صحبت می کنیم که به کمک اون ها می تونید به شناخت کاملی از مشتری هاتون برسید. 

با مشتری گفت و گو کنید

حتماً  می دونید که کم هزینه ترین روش برای شناخت مشتری ها، گفت و گو با اون هاست. در همچین ملاقاتی می تونید از روش های ساده ای مثل پرسشنامه و نظرسنجی استفاده کنید. ملاقات و گفت و گو علاوه بر شناخت کامل باعث جلب اعتماد مشتری هم میشه.

بیشتر بخوانید  رازهای تولید محتوای خلاقانه

 مقال 3 روش مطمئن برای وفادارسازی مشتریان را حتماً مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه برای مشتری ها در نظر بگیرید

برای وفادار شدن یک مشتری به برند شما، کافیه پیشنهادات ویژه ای رو مطرح کنید. برای مثال یک هدیه رایگان در کنار محصول، تخفیفات عالی و…

وفاداری مشتری ها به برند باعث میشه تا شما شناخت بهتری نسبت به علایق اون ها پیدا کنید.

شناخت مشتری

حتماً از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروریه. هر برندی با استفاده از این شبکه ها به راحتی با مشتری ها ارتباط برقرار میکنه و تعامل بیشتر هم باعث شناخت بیشتر مشتری میشه.

شناخت مشتری

به نظرات مشتری ها واکنش نشون بدید

هر مشتری ممکنه نظر متفاوتی در مورد محصول یا خدمات شما داشته باشه. نکته ی جالب اینجاست که همیشه جواب دادن به نظرات مثبت و منفی مشتری ها برای برندتون مفیده. سعی کنید جواب های شخصی خودتون رو برای نظرات مشتری ها به صورت عمومی ‌ارائه بدید. این کار تعهد شما نسبت به رضایتمندی مشتری رو ثابت میکنه.

بیشتر بخوانید  3 روش مطمئن برای وفادارسازی مشتریان

علاوه بر این بیشتر شدن تعداد سوال و جواب های مشتری ها، شما رو به شناخت کامل تری از اون ها میرسونه.

جمع آوری اطلاعات در مورد مشتری ها یک فرایند طولانی مدته ولی با این حال اگه از تکنیک های شناخت مشتری که در این مقاله به اون ها اشاره شد استفاده کنید قطعاً به شناخت کاملی می رسید و در نهایت محصولات شما بیشتر به فروش میرسن.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست