شرکت‌هاى تولید محتوا چه کمکى به فروش بیشتر شما مى‌کنند؟

افزایش فروش

مقدمه

تبلیغات همه جا هستند و کاربران دنیای مجازی و واقعی از آن‌ها خسته شده‌اند. از طرفی تعداد کسب و کارها افزایش پیدا کرده و نام شرکت‌ها در بین انبوه تبلیغات کمتر دیده می‌شود. با این حال، مشتریان بالقوه همچنان جایی در این شهر حاضر هستند؛ اما در بین این همه کسب و کار که به دنبال آن‌ها می‌گردند، دست کدامشان به مشتری خواهد رسید؟ پاسخ ساده است؛ نیازی نیست شما به دنبال مشتری بگردید، بلکه مشتری به دنبال شما خواهد آمد. این کار از طریق تولید محتوا امکان پذیر است که علاوه بر فروش، می‌تواند در برندینگ نیز به کمک شما بیاید. اما با رعایت برخی معیارها که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه می‌بینیم که شرکت‌های تولید محتوا چه کمکی به کسب و کارها می‌کنند.

افزایش رتبه گوگل

روزانه چند میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود. هدف گوگل از ابتدای تاسیس تا کنون، یافتن نتایج مفید و مرتبط با جستجوی کاربران بوده و همچنان همینطور است. این نتایج مفید و مرتبط، همان محتوا و صفحاتی است که در وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود و برای اینکه نتایج بهتری ارائه شود، صفحات بر اساس کیفیت محتوا رتبه بندی می‌شوند. به این معنی که محتوای بهتر در جایگاه بالاتری در لیست جستجو قرار می‌گیرد. با این حال، معیار دقیق گوگل برای قرار گرفتن در جایگاه بالای بهینه سازی یا همان SEO چیست؟ بر اساس گفته‌های گوگل، یک محتوای خوب باید:

  • مفید و دارای اطلاعات کاربردی باشد.
  • نسبت به سایت‌های دیگر با ارزش‌تر و مفیدتر باشد.
  • معتبر باشد.
  • کیفیت بالایی داشته باشد.
  • تعامل ایجاد کند و طراحی سایت، کاربرپسند باشد.

این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا یک محتوا بتواند ارزش بالایی در سئو کسب کند. با این حال، صرفا تولید محتوا تنها بخش این ماجرا نیست؛ بلکه بخش مهم دیگری نیز وجود دارد.

حال نوبت به بهینه سازی محتوا می‌رسد که دو نوع دارد؛ بهینه سازی از لحاظ SEO و از لحاظ کیفی. بدون محتوای بهینه سازی شده نمی‌‎توان نتیجه بالایی در گوگل کسب کرد. بهینه سازی زمانی تکمیل می‌شود که از مخاطب محور بودن آن اطمینان حاصل کنید. حالا این به چه معنا است؟

بیشتر بخوانید  چند گام مهم در تدوین استراتژی تولید محتوای خوب

دو نوع محتوا وجود دارد:

  • محتوایی که ابتدا تولید و سپس مخاطب آن پیدا می‌شود.
  • محتوای مورد نیاز کاربر؛ ابتدا مخاطب محتوا بررسی و سپس محتوای آن تولید می‌شود.

در بین این دو، محتوای کاربر محور است که بیشترین مخاطب را پیدا می‌کند. این دقیقا به معنای تولید محتوا بر اساس نیاز و خواسته مخاطب است.

نیمه دیگر بهینه سازی که برای کسب رتبه اهمیت بالایی دارد، بحث فنی سئو است که برای انجام آن مراحل زیر در نظر گرفته می‌شود.

  • تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب موضوع: شناسایی کیوردهایی که در راستای جستجوی مخاطب هدف باشد.
  • فرمت بندی: محتوا باید تقسیم بندی شده و از لحاظ بصری خوانا باشد؛ مثلا دارای زیرتیتر باشد، پاراگراف‌ها خیلی طولانی نباشند و…
  • تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی: محتوا باید با محوریت کلیدواژه انتخابی به نگارش در بیاید و استانداردهای آن رعایت شود؛ مثلا نباید از تعداد زیادی کلیدواژه استفاده کرد.
  • ایجاد بک لینک: لینک‌دهی به سایت‌های معتبر که حتما باید مرتبط با محتوا باشد.

بهینه سازی سئو پس از تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  • انتخاب تگ عنوان
  • نوشتن توضیحات متا
  • ساختار درست URLلینک

افزایش بازدید کاربران

مشتریان زیادی هستند که به محصول شما نیاز دارند یا خدمات شما برایشان جالب است، اما اصلا نمی‌دانند که شما وجود دارید. در گذشته، معرفی شرکت به‌وسیله بیلبوردها، تبلیغات محیطی و روش‌های دیگر صورت می‌گرفت. با اینکه آن روش‌ها موثر بودند و همچنان هم استفاده می‌شوند، امروزه کاربران به جای اینکه منتظر باشند تا تبلیغات به چشم‌شان بخورد و از بین گزینه‌های محدود انتخاب کنند، به سراغ کسب و کارهایی می‌روند که محصولات یا خدمات‌شان، عینا مطابق با نیازهایشان باشد. در اکثر اوقات این کار با موتورهای جستجو از جمله گوگل آغاز می‌شود که در بالا اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید  10 ابزار برتر برای صرفه جویی در زمان تولید محتوا

جستجوی کاربران برای محصولات، گسترده است، مثلا برخی افراد مستقیما نام یک محصول را جستجو می‌کنند مثل «خرید جارو برقی» و برخی از افراد می‌خواهند بهترین محصولات بازار را بشناسند و جستجو می‌کنند «بهترین جارو برقی» یا «یک جارو برقی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد»،  و به همین ترتیب.

از همین طریق اگر محتوایی برای سوالات و نیازهای کاربران تولید کرده باشید و موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید، کاربران زیادی به سمت وب‌سایت شما می‌آیند. علاوه بر افزایش ترافیک سایت، این فرصت را دارید که محصول خود را به فروش برسانید و یا در جهت برندینگ و جلب اعتماد از آن استفاده کنید.

افزایش فروش کالا

مشتریان برای اینکه محصول یا خدماتی را خریداری کنند، پروسه‌ای را طی می‌کنند. هر چه محصول کوچک‌تر باشد، مانند «شکلات»، این فرآیند کوتاه‌تر و هرچه بزرگ‌تر باشد، مانند «اتوموبیل»، این فرآیند طولانی‌تر است. این فرآیند که به عنوان قیف تبدیل یا فروش نیز شناخته می‌شود، سه مرحله دارد.

  1. آگاهی: در این مرحله، کاربر با کسب و کار شما آشنا می‌شود و در حال جستجو برای چیزی است. به عبارت دیگر، به دنبال یک پاسخ است و سعی می‌کند چیزی به‌دست بیاورد.
  2. ارزیابی: هنگامی که کاربر با شرکت شما آشنایی پیدا کرد، نوبت به مرحله ارزیابی می‌رسد. او همچنان در حال جستجو است و سعی می‌کند بفهمد که آیا محصولات یا خدمات شما با نیازهایش مطابقت دارد یا خیر.
  3. خرید: در نهایت، این مرحله‌ای است که باید مخاطب را نسبت به محصولات یا خدمات خود قانع کنید.

به این ترتیب، تولید محتوای مناسب به شما کمک می‌کند:

  1. مشتریان بالقوه را یک قدم به خرید نزدیک‌تر کنید.
  2. با مخاطبان هدف خود یک رابطه ایجاد کنید تا آن‌ها را به جای رقبا، بیشتر به سمت خود جذب کنید.
بیشتر بخوانید  استفاده از ‌محتوای بصری برای افزایش بازدید سایت

برندینگ

مفهوم آگاهی از برند به معنای آشنایی مخاطبان با کسب و کار شما و پیام برند شما است. این مفهوم اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چراکه مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که آن‌ها را می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند. تولید محتوا از چند طریق می‌تواند بر روی برند شما تاثیر بگذارد:

  • کاربران جدید با برند و کسب و کار شما آشنا می‌شوند.
  • می‌توانید برای برند خود اعتبار ایجاد کنید.

یک محتوای قدرتمند می‌تواند شرکت و برند شما را به آن‌ها معرفی کند و صرفا به آشنایی با نام شما محدود نمی‌شود، بلکه شامل تمایز شما نسبت به رقبا نیز هست. بازاریابی محتوا جهت ایجاد آگاهی از برند شامل چند مرحله است:

  • شناخت مخاطب: مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟ چه محتوایی می‌تواند مطابق با نیاز آن‌ها باشد و در عین حال بتواند برند شما را به خوبی نشان دهد؟
  • ایجاد استراتژی محتوایی: صرفا تولید و انتشار محتوا کافی نیست؛ بلکه باید مطابق با معیارهایی همچون اهداف شرکت شما، مشتریان و با برنامه ریزی صورت بگیرد.
  • تولید و انتشار محتوا: تولید محتوا در فرمت مناسب و با توجه به استانداردهای کیفی و فنی.
  • ارزیابی: در مرحله آخر، محتواها باید ارزیابی شوند و نتایج به‌دست آمده برای بهبود استراتژی، مورد استفاده قرار گیرند.

جمع بندی و نتیجه گیری

تولید محتوا نه تنها به کسب و کار شما کمک می‌کند که بهتر و بیشتر دیده شوید، بلکه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن جهت فروش محصول و خدمات و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید. این اتفاق زمانی می‌افتد که بتوانید آن را در قالب استراتژی محتوایی و با رعایت اصول مناسب انجام دهید. چرا که در صورت عدم رعایت معیارها، ممکن است اعتبار خود را از دست بدهید. رعایت اصول بالا امری ضروری برای رسیدن به یک نتیجه رضایت بخش است و شرکت‌های تولید محتوا می‌توانند در این راه به کمک شما بیایند.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست