شما هم به این فکر کردین که موشن گرافیک چه تفاوتی با انیمیشن داره؟ اصلاً چرا باید از موشن گرافیک تبلیغاتی استفاده کنیم؟
نحوۀ ساخت موشن گرافیک خیلی شبیه به انیمیشنه. تفاوت اصلی اون ها اینه که انیمیشن داستانیه اما موشن گرافیک بیشتر روی جنبه های نمادین یک موضوع تمرکز داره. کاربرد موشن گرافیک تبلیغاتی، در برند سازی و تبلیغاته و از اینمیشن در سینما و سرگرمی استفاده میشه.
موشن گرافیک در حال حاضر یکی از پر طرفدارترین رشتههای هنر دیجیتاله. هرچقدر پیشرفت تکنولوژی بیشتر باشه طراحی موشن گرافیک در ابعاد بزرگ تر دیده میشه.
طراحی موشن گرافیک شامل دسته بندی های مختلفی هست که نشون میده این علم شاخه های زیادی داره. در این مقاله شما رو تا حدودی با انواع موشن گرافیک آشنا می کنیم. همچنین به شما میگیم که ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی چه تأثیری بر کسب و کار شما داره.
شما باید انواع مختلف موشن گرافیک رو بشناسید تا بدونید کدوم روش برای کسب و کار شما مناسب تره.
موشن گرافیک انواع مختلفی داره. از مهم ترین اون ها میشه به ویدیوهای توضیحی، لوگوموشن، فیلم کوتاه، بازاریابی محصول و واقعیت مجازی اشاره کرد.
ویدیوهای توضیحی:
میشه گفت رایج ترین روش استفاده از موشن گرافیک ساخت همین ویدیو هاست.
در این ویدیوها از انیمیشن جدا جدا و تکه تکه استفاده میشه. این قطعات انیمیشن با کنار هم قرار گرفتن یه تصویر بزرگ رو میسازن. این روش باعث میشه مردم با اون برند ارتباط برقرار کنن. چون شما دارید بصورت داستان وار برندتون رو به مخاطبان معرفی می کنید.
لوگوموشن:
این مدل میتونه خیلی به برند شما کمک کنه تا ایده آل دیده بشید. این مدل موشن گرافیک میتونه برند رو جذاب تر نشون بده.
فیلم کوتاه:
در این زمینه دو دستۀ انیمیشن ها و موشن گرافیک ها میتونن به هم تبدیل بشن. با این تفاوت که در ساخت موشن گرافیک از اشکال کمتر و ساده تری استفاده میشه. اما در انیمیشن از جزئیات بیشتری استفاده میشه و همچنین شخصیت پردازی صورت میگیره.
چیزی که به موشن گرافیک قدرت میده وارد شدن به دنیایی از تصوراته. شما از این موضوع میتونید برای ساخت فیلم کوتاه استفاده کنید.
بازاریابی محصول:
این روش نه تنها داستانی دربارۀ محصولتون میگه بلکه میتونه چگونگی استفاده از اون محصول رو هم بیان کنه. بعضی از محصولات ممکنه پیچیدگی هایی داشته باشن که طراحی موشن گرافیک میتونه در این مورد کمک رسان باشه.
محصولات چه فیزیکی باشن چه دیجیتال یک موشن گرافیک تبلیغاتی به خوبی میتونه اونو معرفی کنه.
واقعیت مجازی:
فناوری واقعیت مجازی تجربۀ قرارگیری در یک محیط کاملاً مجازی و دیجیتاله. حالا در این محیط دیجیتال میشه با کمک موشن گرافیک جلوه های زیادی به فضای سه بعدی داد. این حوزه یکی از جدیدترین زمینههای استفاده از موشن گرافیکه.
تأثیر موشن گرافیک تبلیغاتی در تجارت:
ممکنه شما به یک طرح تجاری نیاز داشته باشید. یا هدفتون این باشه که لوگوی تجاریتون رو به چهره های انیمیشنی تبدیل کنید. اگه میخواید در برند شما حروف در حال حرکت باشن، طراحی موشن گرافیک بهترین گزینه محسوب میشه. وجود افکت های قدرتمندی که در انواع موشن گرافیک وجود دارن باعث میشن که نظر هر بیننده ای جلب بشه.
جذابیت بصری بالا و همینطور حجم پایین رنگ ها، نکات مهم در ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی هستند.
قبلاً از موشن گرافیک برای متحرک سازی آرم و لوگوی شبکه های تلویزیونی، کمپانی های سینمایی و غیره… استفاده میشد. کم کم بعضی تکنیک های سینمایی و فیلم سازی، مثل صداگذاری حرفه ای و… هم به موشن گرافیک اضافه شد.
این ویژگی ها باعث میشن که بیشتر کسب و کارها موشن گرافیک رو موثرترین ابزار برای انتقال محتوا بشناسن.
تأثیر موشن گرافیک تبلیغاتی بر فضای مجازی:
موشن گرافیک با استفاده از عناصر گرافیکی و افکت گذاری های صوتی، تأثیر عمیقی بر ذهن مخاطبان ایجاد میکنه. استفاده از جلوه های بصری و رنگ ها در جذب مخاطب نقش خیلی زیادی دارن. این تیزرها اهمیت خیلی زیادی در فضای دیجیتال مثل: وب سایت ها، اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک و غیره… دارن.
در کل موشن گرافیک میتونه به جای تیزر ویدئویی استفاده بشه که در انتقال مفاهیم خیلی کمک کننده است.
شما با کمک موشن گرافیک میتونید پیامتون رو به راحتی به مخاطبان منتقل کنید و به نتیجۀ دلخواهتون برسید.
اگه بدنبال ساخت یک موشن گرافیک با جزئیات و کیفیت بالا هستید تیم روزنۀ نگاه میتونه به شما کمک کنه.
کافیه با ما تماس بگیرید تا همکاران ما به طور کامل شما رو راهنمایی کنند.