معرفی ابزار‌های بررسی کلمات کلیدی

ابزار یافتن کلمات کلیدی

مقدمه و طرح مسئله

بعد از طراحی سایت، باید محتوای مورد نظر را در آن قرار دهیم. کاربران براساس نیاز خود اقدام به جستجو در موتورهای جستجو می­ نمایند. البته همیشه خود جمله یا موضوع جستجو نمی­ شود، بلکه از کلمات مرتبط استفاده می­ کنند. به این کلمات، کلمات کلیدی گفته می­ شود. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع در محتوای سایت، کمک می ­کند تا افراد بیشتری مطالب را مشاهده نمایند. به دلیل اهمیت موضوع، ابزارهایی برای بررسی کلمات کلیدی ساخته شده اند که به ما در بهینه سازی محتوای سایت کمک می­ کنند.

از ابزار‌های رایگان بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید

با توجه به اهمیت محتوای سایت در جذب کاربران، بهتر است قبل از تولید محتوا برای سایت، کلمات کلیدی مربوط به موضوع را پیدا کنیم و متن را با استفاده از این کلمات بنویسیم.  منظور از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که در موضوع مورد بحث ما توسط کاربران در سایت­های مربوطه جستجو شده­ اند. امروزه ابزارهای رایگان زیادی وجود دارند که ما در این زمینه کمک می­ کنند. در ادامه به معرفی تعدادی آنها خواهیم پرداخت.  

در دنیای بی­ نهایت کلمات، کلمه کلیدی کدام است؟

برای نوشتن محتوای مناسب جهت سایت، فارغ از اینکه سایت کسب­ وکار باشد یا ارائه مطلب و خبر، نیازمند استفاده از تعداد زیادی کلمه هستیم. اما آیا ارزش تمام کلمات به کاربرده شده در کنار هم یکسان است؟ حتما اینطور نیست. برای انتخاب کلمات مناسب جهت محتوای خود باید بدانید مردم بیشتر دنبال چه کلمات یا اصطلاحاتی می ­گردند. پاسخ دادن به این سوال مهمترین قدم در یافتن کلمات کلیدی است.

بیشتر بخوانید  چرا باید از پادکست در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید؟

رعایت تنوع در کلمات کلیدی  نکته مهمی است که از یکنواختی متن ما جلوگیری می­ کند. همچنین تنوع کلمات کلیدی در سایت باعث می‌شود افراد مختلف و بیشتری از طریق جستجوی کلمات کلیدی وارد سایت شوند. کلمات کلیدی جدید را پیدا کنید، برای یافتن کلمات کلیدی جدید نیازمند ابزاری هستید که سایت‌های مختلف اختیار ما قرار می­ دهند.

مقاله اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت را حتما بخوانید:

جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی ابزاری مهم جهت افزایش بازدید از سایت هستند.

درادامه به چند نمونه از ابزار‌های رایگان بررسی کلمات کلیدی اشاره می ­کنیم:

Wordtracker

قسمتی در این سایت مشخص شده است که شما می­توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کنید. بعد از وارد کردن کلمه، این سایت اطلاعاتی از قبیل میانگین جستجو در یک روز، یا کلمات کلیدی مرتبط دیگر را به شما نشان می دهد. آدرس این سایت http://freekeywords.wordtracker.com است. قابلیت ساخت لینک توسط این ابزار، برای کسب و کارهای کوچک مناسب است. استفاده از این سایت برای یک ماه رایگان بوده و بعد از آن باید اشتراک خریداری نمایید.

SEO Chat

وقتی وارد این سایت می‌شوید، می توانید در قسمت جستجو، کلمه مورد نظر خود را وارد کرده کلمات کلیدی پیشنهادی توسط ابزار را مشاهده کنید.

Google Autocomplete

درمیان تمام روش­ها و ابزارهایی که برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده می­ کنیم، این ابزار از ساده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. به این صورت عمل می کند که شما کلمه مورد نظر خود را وارد می­ کنید و سایر ترکیبات این کلمه برای شما نمایش داده می­ شود. شما می­توانید گزینه­ های دیگر را مشاهده نموده و برحسب نیاز خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  چطور با تولید محتوای الکترونیکی، مخاطب جذب کنیم؟!

Moz

در هنگام جستجو برای یافتن کلمات کلیدی نمی توانیم از سایت Moz  غافل شویم. این سایت به ما کمک می­کند تا کلمه کلیدی انتخاب شده خود را آنالیز کنیم. به این معنی که متوجه شویم در این موضوع، کلمه کلیدی انتخابی در رتبه چندم قرار دارد. البته در این سایت، مقالات آموزشی مرتبط با محتوا نویسی جهت سایت هم وجود دارد.

ubersuggest.io

این سایت عمده اطلاعات خود را از سایت گوگل تهیه می­ نماید. کاربرد این سایت تنها برای یافتن کلمات کلیدی است.

KWfinder

از ابزارهای مفیدی که برای یافتن کلمات کلیدی مورد توجه کاربران قرار گرفته است،­ سایت kwfinder می ­باشد. این سایت میزان محبوبیت کلمه انتخابی شما را نشان می­دهد. البته این سایت تنها به صورت رایگان اجازه جستجوی 5 کلمه در یک روز را به شما می­ دهد. شما می­ توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در سایت واردکرده و ببنید از این کلمه در چه سایت­های دیگری استفاده شده است.

سایت kwfinder

یکی از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سایت kwfinder  است.

keyword planner

کیورد پلنر به شما کمک می ­کند تا با وارد کردن کلمه، کلمه کلیدی متناسب با محتوای سایت خود را پیدا کنید. همچنین به شما نشان می دهد میزان رقابت این کلمه با سایر کلمات چگونه است و اینکه نمودار جستجوی این کلمه توسط افراد در بازه زمانی مشخص چگونه بوده است.

SEMRUSH

این سایت با سایر ابزارهای معرفی شده متفاوت است. شما می توانید با وارد کردن نام سایت خود یا رقبا، تمام کلمات کلیدی به کار برده شده در آن را مشاهده ­کرده و رتبه ­بندی آنها را بررسی کنید. به این ترتیب به شما کمک می­ کند آنالیز خوبی نسبت به محتوای سایت رقبا داشته باشید و از آن برای بهبود کیفیت سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  10 نکته برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی

محل مناسب استفاده از کلمات کلیدی کجاست؟

بعد از یافتن کلمات کلیدی مناسب، باید بدانیم که در کدام قسمت متن از آن ها استفاده کنیم. بهتر است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای مطلب استفاده کنید. کلمات کلیدی را در محتوای نوشته شده استفاده کنید، اما به این معنی نیست که به صورت افراطی و دنبال هم کلمات را ردیف کنید. استفاده از کلمات کلیدی در متون جایگزین عکس هم بسیار مهم است. از کلمات کلیدی دنباله دار غافل نشوید.

شاید جستجوی کلمات کلیدی دنباله دار در وب، به نسبت کلمات کلیدی ساده میانگین پایین­تری داشته باشند اما موثر‌تر هستند. به عنوان مثال امکان خرید کفش توسط کسی که عبارت کفش صورتی بدون پاشنه را جستجو می کند، بسیار بیشتر از کسی است که به دنبال کلمه کفش می­گردد.

کلمات کلیدی دنباله دار یا طولانی معمولا بیشتر از 4 کلمه هستند. نکته مهم دیگر در استفاده از این نوع کلمات کلیدی، این است که  افراد علاوه بر این که با جستجوی عبارت به سایت شما می رسند با جستجوی هریک از کلمات نیز به سایت شما هدایت خواهند شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

کلمات کلیدی وسیله‌ای مهم جهت جذب کاربران به سایت است، که باید به آن توجه نموده و به خوبی از آن استفاده کرد. بدیهی است برای استفاده از کلمات کلیدی مناسب نیاز به شناسایی بهترین کلمات از نظر میزان جستجو و البته ارتباط با موضوع داریم. ابزار بررسی کلمات کلیدی مارا در انتخاب هرچه بهتر کلمات یاری خواهد­کرد.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست