تأثیر بازاریابی محتوایی بر افزایش فروش و بهبود سئو سایت

تأثیر بازاریابی محتوایی بر افزایش فروش

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

بازاریابی محتوایی برای افزایش فروش و بهبود سئو بسیار مهم است. آیا تا به حال عبارت محتوا پادشاه است را شنیده‌اید؟ اگر چه بازاریابی محتوایی فقط یک راه برای کنار گذاشتن رقبای شماست، امروزه وجود آن برای هر برند مدرنی ضروری است. بازاریابی محتوا در قلب موفقیت آمیزترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. پشت هر برند بزرگی، ثروتی از محتوای با ارزش و مرتبط نهفته است که واقعا برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب وجود آن لازم و ضروری است. برای کمک به شما در درک اهمیت تاثیر بازاریابی محتوا بر فروش، ما لیستی از مزیت‌های برتر آن را تهیه کرده‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بازاریابی محتوا در فروش
اهمیت بازاریابی محتوایی

1-بازاریابی محتوایی با ایجاد اعتماد، اعتبار برند را افزایش می‌دهد.

یکی از بزرگترین مزایایی که واقعا اهمیت بازاریابی محتوایی را نشان می‌دهد، کیفیت ساختار آن است. وقتی کیفیت و محتوای مقالات بالا باشد، اعتماد مشتریان به برند افزایش پیدا می‌کند و فروش آن بیشتر می‌شود.

2-بازاریابی محتوایی مناسب و خوب بر ارتباطات موثر تأثیر می‌گذارد

بازاریابی محتوایی نرخ تبدیل را حدود 6 برابر بیشتر از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتالی ارتقا می‌دهد. پس از خواندن توصیه‌های یک وبلاگ، 61 درصد از مصرف کنندگان آنلاین در ایالات متحده تصمیم گرفتند که خرید کنند. با قرار دادن دکمه CTA (دکمه فراخوان یا اقدام به عمل call to action) در محتوای خود، تاثیر بازاریابی محتوا بر رونق کسب و کار را بیش از پیش شاهد خواهید بود.

بیشتر بخوانید  6 اشتباه بزرگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی
تاثیر بازاریابی محتوایی برای ایجاد ارتباطات موثر
تأثیر بازاریابی محتوایی برای ایجاد ارتباطات مؤثر

3-بازاریابی محتوایی به بهبود سئو کمک می‌کند

تاثیر بازاریابی محتوا بر سئو از دیگر مزایای آن است. چرا که سئو نقش مهمی در افزایش بازدید کسب و کار اینترنتی شما دارد. با این حال، اگر می‌خواهید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید، باید بازاریابی محتوایی را جدی بگیرید. موتورهای جستجو به سایت‌هایی بیشتر علاقه پیدا می‌کنند که در بخش وبلاگ خود مقاله‌های ناب و دست اول و مورد نیاز مخاطب را قرار دهند.

4-بازاریابی محتوایی راهکاری مقرون به صرفه برای دستیابی به منافع جدید است

کسب و کارهای کوچک برای ارتقای ارزش برند و افزایش فروش و کسب درآمد روش‌های مختلفی دارند. بازاریابی محتوایی هم یک روش تبلیغاتی مقرون به صرفه و مورد توجه نسل جوان است. طبق تحقیقات Demand Metric هزینه بازاریابی محتوا 63 درصد کمتر از هزینه تبلیغات سنتی است اما سه برابر بیشتر به شما در کسب منافع جدید کمک می‌کند. همچنین 81 درصد از بازاریابان متوجه شدند که تنها با اختصاص 6 ساعت در هفته می‌توانند ترافیک سایت خود را به نحو بسیار مطلوب افزایش دهند.

5-بازاریابی محتوایی به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود جدا شوید

در این بازار رقابتی آن چیزی که شما را از رقبا جدا می‌کند، بازاریابی محتوایی است. موضوعاتی که محتوای شما به آن اشاره می‌کند، ارزش آن را بالا می‌برد و می‌تواند تفاوت کسب و کارتان با رقبا را مشخص کند. چرا که خریداران بیشتر مایل هستند که در مورد کالا و محصولی که قصد خرید آن را دارند، اطلاعات مفید و مناسب دریافت کنند. برای تعیین اینکه چگونه می‌خواهید برند خود را نشان دهید و صدای برند خود را به گوش همگان برسانید، ایجاد محتوای مناسب و منحصر به فرد در این زمینه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  8 نکته برای نوشتن برترین شعار تبلیغاتی!

 

6-بازاریابی محتوایی به شما کمک می‌کند،با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

 بازاریابی محتوایی برای ایجاد روابط خوب و مناسب با مشتریان فعلی بسیار مفید است. در واقع تولید محتوای مناسب کمک می‌کند تا وفاداری مشتریان فعلی حفظ شود. واضح است که مشتریان وفادار چیزی جز یک مزیت برای کسب و کار شما نیستند. اگر فروش کالاها و محصولات تکراری بخشی از درآمد شرکت شما را تشکیل می‌دهد، پس باید راه‌هایی برای تقویت روابط خود با مشتریان فعلی پیدا کنید. ارائه محتوای عالی بعد از اینکه یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شد، متوقف نمی‌شود. محتوائی که برای پایه مشتری ارزشمند است، با تقویت روابط شما با مشتریان، باعث افزایش وفاداری به برند می‌شود. این مسئله می‌تواند به افزایش فروش و کسب درآمد کمک کند.

اهمیت بازاریابی محتوایی برای ارتقای اعتبار برند
اهمیت بازاریابی محتوایی برای ارتقای اعتبار برند

7-با بازاریابی محتوایی به صورت تخصصی صنعت خود را معرفی کنید

مصرف کنندگان شما می‌خواهند با کارشناسانی برخورد کنند که می‌دانند که این صنعت چیست و چه خصوصیاتی دارد. این پاسخ دیگری است که چرا بازاریابی محتوایی مهم است. بازاریابی محتوا به برند شما اجازه می‌دهد تا به صورت تخصصی دانش خود را ارائه دهید و به خوانندگان کمک کند تا عاقلانه و به صورت منطقی برای خرید کالا و محصول مورد نظر خود تصمیم بگیرد. هر بار که شما یک پست وبلاگ جدید، منتشر می‌کنید، به مشتریان نشان می‌دهید که تا چه میزان با صنعت و چالش‌های موجود در آن آشنا هستید.

بیشتر بخوانید  آموزش مهم‌ترین نکات کاربردی تولید محتوا برای تازه‌کارها

8-با بازاریابی محتوایی مناسب، شما نیاز مشتریان را تامین می‌کنید

در حقیقت افراد 20 درصد از زمان خود در اینترنت را صرف خواندن محتواها و مقالات موجود در آن می‌کنند و یک بازاریابی محتوایی مناسب از سوی شما می‌تواند باعث جذب آنها شود. اگر فکر می‌کنید که مردم نمی‌خواهند وقت خود را صرف مطالعه در مورد برندها کنند، اشتباه می‌کنید. طبق تحقیقات انجام شده 68 درصد از مردم دوست دارند در مورد برندهای مورد علاقه خود در اینترنت اطلاع کسب کنند. علاوه بر این، 80 درصد از کاربران اینترنت می‌خواهند در مورد شرکت‌ها از طریق محتوای سفارشی و منحصر به فردی که برایشان ارائه می‌شود، اطلاع پیدا کنند. پس وقت خود را صرف ارسال محتوای سفارشی و منحصر به فرد در مورد برندتان برای مشتریان صرف کنید. کلید ایجاد محتوایی موثر که به شما در برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان مشتاق کمک کند، تمرکز بر ایجاد موضوعاتی است که هدفشان حل کردن مشکلات و چالش‌های زندگی آنها است.

9-بازاریابی محتوایی می‌تواند تمامی استراتژی‌های بازاریابی را پشتیبانی کند

با این حال، اهمیت دیگر بازاریابی محتوایی این است که می‌توانید با تولید محتوای مداوم و با کیفیت، هر بخش دیگری از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را پشتیبانی کنید. اکثر کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارای بیش از یک ابزار در جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال خود هستند. از بازاریابی ایمیلی و شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات PPC، تاکتیک‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالاتر استفاده کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست