بیلبوردهای تبلیغاتی و چگونگی طراحی آن ها

بیلبوردهای-تبلیغاتی

تبلیغات، بیانگر و معرف تولیدات و خدمات یک مؤسسه و یا شرکت می باشد. با تبلیغات، یک کالا و یا خدمات به مصرف کنندگان معرفی می شوند؛ تا آنها با شناخت بهتر و دقیق تر آن محصول یا خدمات، گرایش بیشتری نسبت به سایر کالاها و خدمات مشابه، برای خرید آن داشته باشند.

در دنیای امروز که تبلیغات حرف اول را در عرصه بازاریابی حرفه ای می زند، بیلبوردهای تبلیغاتی در صدر می درخشند. بیلبوردهای تبلیغاتی با کمک تکنولوژی و دیجیتال، انواع محصولات و خدمات متنوع را بر اساس برندهای جهانی معرفی می نماید. در بیشتر مسیرهای کار، در سطح خیابان ها، فروشگاه ها، مراکز اقتصادی و حتی خارج از شهر ها، هر روز و هر زمان به تعداد زیادی از انواع بیلبوردهای تبلیغاتی برخورد خواهید داشت که هر کدام در جهت معرفی کالا و خدمات شرکت ها و برندهای مهم، در حال خودنمایی می باشند. این در حالی است که با وجود پیشرفت های دنیای دیجیتال و فن آوری اطلاعات و ارتباطات، هنوز هم استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی مطرح بوده و مورد استفاده انواع بنگاه های معاملاتی، مؤسسات بزرگ تجاری، تجار و انواع شرکت ها قرار می گیرد.

آنچه در بیلبوردهای تبلیغاتی مهم می باشد، نوع معرفی است.

به این ترتیب که، در نشان دادن محصول و خدمات یک شرکت و یا مؤسسه، خلاقیت و ابتکار به کار رفته، چنان باشد که بیننده را مجذوب خود نموده و در ذهن وی ماندگار و حکاکی شود. تبلیغات متنوعی در جامعه لحظه به لحظه در گردش است؛ اما از میان سیل تبلیغات رنگارنگ، تبلیغاتی ماندگار خواهد بود که توجه مخاطب را به خود جلب نماید؛ به این ترتیب، ناخودآگاه در ذهن مخاطبین خود قرار گرفته و به تدریج جزء تبلیغات مخاطب پسند محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید  بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟

 مقالۀ مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی را حتماَ مطاله کنید

انواع بیلبورد های تبلیغاتی

بیلبوردها، با توجه به نوع حوزه و فعالیت های متعددی که تبلیغ انجام می دهند، به انواع گوناگونی تقسیم می گردد.

  1. بیلبوردهای پل هوایی
  2.  استرابورد
  3. بیلبوردهای ایستگاهی(ایستگاه های مترو، اتوبوس و غیره).
  4. بیلبوردهای لایت باکس
  5. بیلبوردهای سازه فضایی
  6. بیلبوردهای دو وجهی
  7. بیلبورد های تک وجهی
  8. بیلبورد های خرپا گسترده (سه وجهی)
  9. بیلبوردهای منو پل
  10. بیلبوردهای مرکزی
  11. الکتروبیلبورد ها و …

کاربردهای بیلبورد های تبلیغاتی

بیلبوردهای تبلیغاتی می توانند در زمره تبلیغات محلی قرار گیرند؛ زیرا همانند سایر تبلیغات، کاربرد اصلی آنها معرفی کالا و خدمات انواع شرکت ها و مؤسسات تجاری و خدماتی است.

از مهم ترین کاربردهای بیلبوردهای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. معرفی و شناخت محصول و خدمات به مشتریان و مخاطبین.
  2. تبلیغاتی ماندگار با هزینه کم.
  3. انتقال پیام و اطلاعات به مردم و مصرف کنندگان.
  4. هشدارها و بیان خطرات مهمی که باید به اطلاع عموم برسد.
  5. کسب سود.
  6. تأثیرات مطلوب تر بر مشتریان.
  7. تمایز چشم گیر با رقبای دیگر.
  8. مطرح شدن برند.
بیشتر بخوانید  مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی

و…

چگونگی طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

در فرآیند طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، اولین پرسشی که مطرح می شود، این است که چه چیزی یا چه خدماتی باید تبلیغ شود؛ تا بر اساس آن، طراحی تبلیغاتی بیلبورد آغاز گردد. بعد از آنکه مشخص شد هدف اصلی از طراحی بیلبورد، تبلیغ چه کالا و خدماتی است، و یا قرار است چه پیام و اخباری را منتشر نماید، می توان برنامه ریزی لازم را برای چگونگی طراحی به اجرا درآورد. در چگونگی طراحی بیلبوردها، باید اهداف از پیش تعیین شده و در توجه به جزئیات طراحی، دقت لازم مبذول گردد. وجه تمایز انواع بیلبوردهای تبلیغاتی، توجه به همین جزئیات طراحی بیلبوردها است.

راهکارهایی بی نظیر برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

هدف از طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، دیده شدن می باشد؛ لذا لازم است که طراح بیلبورد، از راهکارهایی سازنده و ایده هایی نو در طرح خود بهره مند گردد؛ تا بیلبوردی ممتاز و بی نظیر را طراحی و آماده سازد. نمی توان کار طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی را یک کار تک نفره به شمار آورد؛ بلکه بیلبوردهای تبلیغاتی را باید تیمی خلاق و ایده پرداز، در گروه های طراحی، گروه های گرافیکی، گروه های دکوراسیون و گروه های اجرائی طراحی نمایند؛ تا بتوانند طرح و سازه ای اثر گذار، جذاب و هدفمند را خلق نمایند.

بیشتر بخوانید  بیلبورد و عوامل مؤثر در قیمت اجاره آن

 

بیلبورد خلاقانه
بیلبورد خلاقانه

تکنیک های متفاوت، در عین خلاقیت، می تواند در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی نقش کلیدی و مهم را ایفا نماید؛ از این رو در ادامه راهکارهایی بی نظیر برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی در چند سطر بیان می گردد.

بکارگیری عنصر طنز در طراحی.
نمایش خود محصول یا خدمات در طراحی.
بکارگیری عنصر تعاملی در طراحی.
بکارگیری تبلیغات نامسطح و ناموزون در طراحی.
به کارگیری عناصر متحرک در طراحی.
جان بخشی به اشیاء در طراحی.
بکارگیری مکان های خاص و متفاوت در نمایش دادن طراحی.

بیلبوردهای تبلیغاتی در صورتیکه خلاقانه و با توجه به ویژگی های مختلف، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه هدف طراحی شوند، می توانند بسیار اثر بخش و تأثیر گذار باشند.

از این رو در طراحی آنها استفاده از نظرات جامعه شناسان و اقتصاددانان نیز می تواند بسیار سودمند باشد.

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست