اصول کپشن نویسی در اینستاگرام

کپشن نویسی

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که مرتباً در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام فعالیت می کنند، کپشن نویسی جذابه. با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی، کاربران از این بستر برای اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنند. شرکت های کوچیک و بزرگ هم از این طریق تبلیغات مؤثری انجام میدن و با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند.

به جرأت میشه گفت بخش مهمی از یک محتوای خوب رو کپشن تشکیل میده. کپشن ها مکمل تصاویر و ویدیوهای شما هستند. اما برای اینکه کپشن جذابی بنویسید و مخاطب رو وادار به تعامل کنید باید نکاتی رو در کپشن نویسی اینستاگرام رعایت کنید. در ادامه به این نکات اشاره می کنیم.

کپشن نویسی :

 کپشن (caption) یک کلمه ی انگلیسی به معنی عنوان یا توضیح خلاصه هست.

بیشتر بخوانید  برترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال 2021

نوشتن یک کپشن جذاب برای مخاطبی که نهایتاً سه ثانیه برای خوندن هر پست صرف می‌کنه، کار آسونی نیست. احتمالاً خودتون هم تجربه کردید، کپشن‌های کتابی و کلیشه‌ای عموماً حوصله مخاطب رو سر می‌برن. پس برای نوشتن یک کپشن خوب که علاوه بر خودمونی بودن، لحن رسمی هم داشته باشه، یک ساختار کلی رو باید در نظر بگیرید.

 مقالۀ 3 روش برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را حتماً مطالعه کنید.

1- در دو خط، مهم ترین حرفتون رو بزنید

مهم‌ترین مطلبی که قراره از طریق کپشن به مخاطب انتقال بدید رو در چند خط ابتدایی کپشن بگید. این چند خط اول باید جوری نوشته بشه که مخاطب برای خوندن ادامه ی کپشن که در قسمت “more”  قرار گرفته، کنجکاو بشه.

درسته که کپشن های طولانی حوصله ی کاربر رو سر میبرن اما این به معنی خلاصه کردن بیش از حد متن نیست. پس بطور کلی منظور اصلیتون رو در دو خط اول بگید و منشن و نتیجه گیری و هشتگ رو در انتهای متن‌ قرار بدید.

بیشتر بخوانید  5 ابزار ادیت ویدیو با گوشی برای اینستاگرام

هیچ قانونی وجود نداره که به شما بگه کپشن باید کوتاه یا بلند باشه، ولی تأثیری که می تونید با یک جمله بذارید رو در یک متن طولانی بیان نکنید.

کپشن نویسی

2- مخاطب رو تشویق به انجام کاری کنید

حتماً کپشن هایی رو دیدید که شما رو به تگ کردن دوستان‌ یا شرکت در مسابقات اینستاگرامی دعوت می‌کنند. در کپشن نویسی حرفه ای متن کال تو اکشن طوری نوشته میشه که کاربر رو وادار به انجام یک فعالیت می کنه. برای این کار می‌تونید مثلاً از مخاطبانتون سوال بپرسید و اون هارو دعوت به گذاشتن کامنت کنید.

3- از هشتگ ها درست و اصولی استفاده کنید

اخیراً با تغییر الگوریتم‌های اینستاگرام اگه بیش از حد از هشتگ پرطرفدار در انتهای کپشن استفاده کنید، اینستاگرام اون هارو به عنوان اسپم شناسایی کرده که این موضوع برای پیجتون ضرر داره. در نتیجه حداکثر چهار یا پنج هشتگ در پست‌هاتون به کار ببرید. ضمن اینکه هشتگ‌ هر پست با پست قبلی باید متفاوت باشه.

بیشتر بخوانید  تاثیر کرونا بر بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ
کپشن نویسی

4- حتماً از اموجی ها استفاده کنید

حتی جدی‌ترین برندها و کسب و کارها هم برای خسته نشدن مخاطب از خوندن کپشن، بین جملات از اموجی‌ها یا شکلک‌های مرتبط استفاده می‌کنند. اینجوری کپشن جذاب‌تر میشه و به انتقال حسی و ارتباط با مخاطب کمک می‌کنه.

 

استفاده از فراخوان های موجود در کپشن ها، احتمال به اشتراک گذاشته شدن یک پست و همراه کردن کاربران رو چند برابر می کنه. استفاده از این فراخوان‌ها، مردم رو به جای این که فقط پست‌ها رو ورق بزنن، به انجام یک کار تشویق می کنه پس تأثیر مستقیم کپشن های جذاب بر افزایش بازدید پیجتون رو فراموش نکنید.

 

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست