اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه تأثیری بر کسب و کار شما داره؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

اگه شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و در فضای مجازی فعالیت دارید حتماً به تبلیغات فکر کردید. یکی از روش های رایج تبلیغات در شبکه های اجتماعی، استفاده از اینفلوئنسرهاست. واژۀ اینفلوئنسر در لغت به معنی تأثیرگذار هست. این افراد برای اینکه بتونن در فضای مجازی یک فرد تأثیرگذار باشن روی برند شخصیشون خیلی کار کردن.

همچنین نحوۀ رفتار این افراد در شبکه های اجتماعی به شدت به رشد و گسترش برندشون کمک می کنه. اینفلوئنسرها در چند شبکه اجتماعی شناخته شده هستند و در واقع سلبریتی های فضای مجازی هستند. به همین دلیل گزینه های خوبی برای تبلیغات و معرفی شما به دیگران هستند. دراین مقاله دوتا از موفق ترین کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ رو بهتون معرفی می کنم. شما می تونید از این کمپین ها برای تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ایده بگیرید.

نحوۀ کمک کردن اینفلوئنسرها به برند شما :

اینفلوئنسرها در واقع برای شما محتوا تولید می کنند. این افراد به فالوورهاشون پیشنهاد می کنند که برند شما رو به خاطر داشته باشن. اینفلوئنسرها با گذاشتن پست ها و استوری های مختلف، برند یا خدمات شما رو به دیگران معرفی می کنند. تبلیغات اون ها در رابطه با برند شما، تعداد طرفدارانتون رو افزایش میده. در نتیجه اینفلوئنسرها به کسب و کار شما کمک زیادی میکنن.

بیشتر بخوانید  بازاریابی اینستاگرام، راه حلی برای کسب درآمد!

مؤثرترین استراتژی ها در اینفلوئنسر مارکتینگ :

  • مرتبط ترین اینفلوئنسرها رو با توجه به کسب و کارتون انتخاب کنید:

اینفلوئنسری که زمینۀ کاریش با محصول یا خدماتتون مرتبط باشه بیشترین کمک رو به شما میکنه.

 

  • نظر اینفلوئنسرها رو تا حد امکان جلب کنید:

قبل از اینکه از اینفلوئنسرها درخواست کنید تا برای شما تبلیغ کنند سعی کنید با اون ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. ارسال یک پیغام کاملاً دوستانه و ساده باعث میشه برند شما بیشتر مورد توجه این افراد قرار بگیره.

  • دسترسی به محتوا رو آسون کنید:

قبل از هرچیز باید بدونید که مخاطبان هدف شما در کدوم شبکه اجتماعی بیشتر فعالیت می کنند. بعضی از اینفلوئنسرها در شبکه اجتماعی مد نظر شما فعالیت خاصی ندارن پس در انتخاب این افراد دقت کنید. بعد از انتخاب اینفلوئنسر باید به اون بگید که دقیقاً قصد دارید محتوای شما به صورت عکس، ویدئو، متن و… باشه.

بیشتر بخوانید  تاثیر کرونا بر بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ

 

2 نمونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ :

کمپین Sprite : 

با شروع فصل جدید مسابقات بسکتبال NBA، این برند یک کمپین موفق رو با کمک دو اینفلوئنسر برگزار کرد. این دو اینفلوئنسر معروف در یک ویدئو تبلیغاتی کوتاه با هم بازی کردند. ویدئو تبلیغاتی اون ها به قدری خنده دار بود که سریعاً در شبکه های اجتماعی پرطرفدار شد. برند شما تا زمانی که از عکس ها و ویدئوهای جذاب و خنده دار استفاده میکنه، میتونه در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باشه.

کمپین sprite
کمپین Mercedes Benz :

شرکت بنز یکی از بهترین برندهاییه که به کمک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ داستان برند رو به مخاطب انتقال میده. این برند با یک اینفلوئنسر معروف اینستاگرام همکاری کرد و یک ویدئو تهیه کرد. این ویدئو از زاویۀ دید اینفلوئنسر که در حال رانندگی بود، فیلمبرداری شد. برای تهیۀ همچین ویدئوهایی لازم نیست همیشه از تکنیک های قدیمی استفاده کنید. گاهی خلاقیت تأثیر ویدئوی شمارو چند برابر میکنه.

بیشتر بخوانید  4 روش شناخت مشتری
کمپین benz

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران یکی از روش های خوب بازاریابیه. در این روش از افراد شناخته شده در شبکه های اجتماعی، برای انتقال پیام یک برند به مردم استفاده میشه. اگه قصد دارید برای معرفی محصولتون از اینفلوئنسرها کمک بگیرید، با افرادی همکاری کنید که فعالیتشون با زمینۀ کاری شما مرتبط باشه.

 

اشتراک گذاری مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست